Någon som är 1,70 som har zx7r thundercat eller thunderace

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej!

Finns det någon som är 1,70 som äger en zx7r thundercat eller thunderace. Når ni i så fall ner med båda fötterna på marken?

/Sussi

uzibabe skrev:
Hej!

Finns det någon som är 1,70 som äger en zx7r thundercat eller thunderace. Når ni i så fall ner med båda fötterna på marken?

/Sussi

Jar har aldrig nått ner på någon mc jag haft eller kört förutom en 125:a och jag är 175 :(

Tramsa inte med att nå ner med hälarna eller så. Jag är 172 och når ner på min zxr750. De ZXsjuorna jag kört har jag nått ner med båda fötterna.
Man kan ju sen både höja o sänka bakdelen så det är ju rätt så orelevant.

Köp den hojen som du anser passar dig bäst. Du når ner.

750RR

Jag är 170cm och har haft en thunderace. Fick stå lite på tå, men det funkar. Men den är j-vligt tung och otympligt thunderacen tyckte jag. Den går bra iofs...=)

uzibabe skrev:
Hej!

/Sussi

Jag är en å sextiåtta å på min Retta är det inga problem i alla fall.
Vet inte om Yammorna eller kawan är högre?!?!

//Dave

Rettan passade mig perfekt. Fick väl inte ner hela sulan i backen, men storleksmässigt så passa den mig bättre.

Den är liten men den luktar som en stor... :tummenupp

QUOTE=Demon]Jag är en å sextiåtta å på min Retta är det inga problem i alla fall.
Vet inte om Yammorna eller kawan är högre?!?!

//Dave[/QUOTE]

är man 170 cm är man lång. :fakta

nå ner ordentligt med fötterna är fjantigt. :fakta

No problemo, jag är bara några cm över 170 och jag nådde ned utan problem på min gamla zx7r. Sänk gaffeln 1 cm på den så blir den både lägre och mycket snabbare i styrningen!. :tummenupp

Jag är 172 och kör GsxR 600 -97, tror den är högstav sporthojarna (iallafall känns det så), men jag kan ha fel. I vilket fall som helst är det inga problem, provsitt så får du se!
Kör även offroad, då börjar det bli lite jobbigt när man får hänga åt ena hållet för att få i nån fot i backen... Men det går det med...

Man måste inte kunna sitta med båda fötterna platt mot marken, för mig fattas det någon centimeter på min FZR600R (sulorna ligger mot backen men känns lätta), körde även runt med en XT 600 och då var jag verkligen tvungen att luta när jag stod stilla men det gick bra.

Sen är det väl så att det känns lite tryggare om man är ny och skall lära sig köra hoj men efter det spelar det inte så stor roll.

Va fan.. har vissa av er små långa ben eller?? jag e 168 cm o jag når precis ner me båda tåspetsarna.. men oftast blir de bara att jag når ner me en fot.. sen blir de ofta att man sitter o balansera utan att någon tå går i.. ännu värre var de på r6:an.. o värst e de på polarens GSX 1400..

hehe, ja e 184 o nådde preciis ner med tån på min gamla husqvarna från 80 talet, fast de va ett tag sen nu, kanske va kortare då?

Är 171 och spekulant på en thunderace.. har provkört en, når ner utan problem.. ska du köpa en som ligger nära 4000 mil, pruta som saatan, dyr ventiljustering vid 4000, många försöker sälja den strax innan..

Av de sporthojar jag har provat, så har bläjden varit den högsta. Men det är bara att mjuka upp bakfjädringen lite så går den bra också. Jag är 1.72 lång.

Min kompis är ungefär 170cm och han har inga problem med min ZX-7R. Påmin andra kompis Thundercat får han dock stå lite på tå har jag för mig. :)

Stick och provsitt så vet du ju själv..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...