någon skillnad på motorerna hos KTM SMR, EXC, SX?

rydlinger

Medlem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Turbo laddad kärring cykel, 413 bhp, 23 kilo = 17.9hk/kg
Hej, gick och skadade handleden för ett tag sedan när jag cyklade! så nu fick jag lägga ner cyklingen och försöka hitta något annat att fördriva tiden med! så tänkte att lika bra jag tar ett MC-kort och köper nån rolig hoj!

Vet dock inte vad jag ska välja för hoj än, är väldigt sugen på en ktm 525 eftersom de är väldigt snygga och sedan kan jag tänka mig att de går ganska så skapligt... 40-45hk (exc 525) på bakhjulet läste jag tidigare i en annan tråd.

eftersom jag ska ha en hoj att köra på gatorna så behöver jag lite råd om vad för hoj jag egentligen ska köpa!?
Ser ju att EXC är de enda hojarna där det finns el draget över hela hojen, är exc då det enda valet? har varit inne på blocket.se lite och kollat mig omkring också, kan inte hitta några LV-reggade SX eller SMR över huvetaget, framför allt inga med elsystem?

Är det någon skillnad på t.ex. SMR SX och EXC i prestandan på motorn? om inte, vad finns det då för saker man kan göra för att ge den det där lilla extra vridet utan behöva plocka isär hela motorn? hjälper det med effekt avgas system som t.ex. Akrapovic eller liknande?

Tack på förhand! // Rydlinger

exc är Lv-reggad från fabrik. oftast! sx är cross och smr är tävlingsmotarden. skilnaden på sx och exc är större förgasare o öppnare avgassystem på crossen. vissa påstår även att sx har annan kam men det vetefan. heter samma i manualen i alla fall.
du ska köpa en exc om du ska köra gata. till den köper du ett akra-system, borrar hål i locket till luftburken och smackar i lämpliga munstycken. sen går den tillräckligt bra för o smiska kurviga vägar med.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti