Någon på SH som såg MC-olyckan?

SWE 1

Medlem
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Husqvarna Vitpilen 701
Var det någon som såg MC olyckan på St Eriksgatan vid 18.30 tiden?

Jag var själv inte där så jag har inte örnkoll...
En taxi svängde vänster utan förvarning från höger körfält (tvåfiligt där), vet inte om det var början på en U-sväng. Killen på K5:an träffade vänster framflygel och fick en rejäl flygtur men klarade sig hyfsat, hojen blev mos. Vad är oddsen att det är tomt i mötande körbana på St Eriksgatan vid den tiden? Änglavakt?

Last edited by a moderator:
SWE 1 skrev:
2170070 Jag var själv inte där så jag har inte örnkoll...
En taxi svängde vänster utan förvarning från höger körfält (tvåfiligt där), vet inte om det var början på en U-sväng. Killen på K5:an träffade vänster framflygel och fick en rejäl flygtur men klarade sig hyfsat, hojen blev mos. Vad är oddsen att det är tomt i mötande körbana på St Eriksgatan vid den tiden? Änglavakt?

Undrar vad taxi chauffören kommer att få för straff?

Vårdslöshet i trafiken?

P

BigPhil skrev:
2170243 Undrar vad taxi chauffören kommer att få för straff?

Vårdslöshet i trafiken?

P
Knappast, min vänstersvängare gick fri då dom inte kunde avgöra om han blinkat eller inte. Inne i stan har dessutom "omköraren" större ansvar.

Jag var sjuuukt nära att smälla likadant i vestberga för ett par veckor sen. Jävla taxibilar! Den stod bara still i högerfältet utan blinkers, sev svänger den ut 90 graderr, Hade Jag kört 1 kmh didigare någonstans ett par sekunder hade Jag suttit i bilen :4skrika

Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.
De hade koll, var vakna, duktiga på att framföra sitt fordon snabbt och smidigt, ställde inte till det för andra, osv ...

Så är det inte längre ... När det blir halt är de de första som hamnar i diket, de är ofta vållande i olyckor, de hittar inte dit de ska ... undrar varför :confused:

SWE 1 skrev:
2170070 Jag var själv inte där så jag har inte örnkoll...

Tja man, pratade med mange igår han sa att taxibilen skulle göra en U-sväng. Vat att the man är glad i att gasa men den här gången hade han inte kört så snabbt. Taxin skulle dra över heldraget och hela skiten så han kommer ju åka på det. The man sa oxå att alla hade varit sjukt hjälpsamma...Big up till svenska folket! :pannkyss

DunderDan skrev:
2170338 Tja man, pratade med mange igår han sa att taxibilen skulle göra en U-sväng. Vat att the man är glad i att gasa men den här gången hade han inte kört så snabbt. Taxin skulle dra över heldraget och hela skiten så han kommer ju åka på det. The man sa oxå att alla hade varit sjukt hjälpsamma...Big up till svenska folket! :pannkyss

Hur klarade han kropp och knopp då?? Bra hoppas jag!!!

MaScoot skrev:
2170366 Hur klarade han kropp och knopp då?? Bra hoppas jag!!!

Inga frakturer, höger axel, höger knä, vänster vrist och handlederna har fått lite stryk. Hojen fick mest stryk, framfälgen bucklig, repig frontkåpa, backspegel, bromshantag, fotpinnar, kuts, ram, hela sidokåpan saknas, startmotorhuset sprucket, osv... Frågan är om fbolaget löser den eller reparerar...

Det var tydligen någon med sporthoj som var först på olycksplatsen och hjälpte till, vore bra att få tag i honom!

SWE 1 skrev:
2171405 Inga frakturer, höger axel, höger knä, vänster vrist och handlederna har fått lite stryk. Hojen fick mest stryk, framfälgen bucklig, repig frontkåpa, backspegel, bromshantag, fotpinnar, kuts, ram, hela sidokåpan saknas, startmotorhuset sprucket, osv... Frågan är om fbolaget löser den eller reparerar...

Det var tydligen någon med sporthoj som var först på olycksplatsen och hjälpte till, vore bra att få tag i honom!

Det låter som att det blir inlösen.

elwe skrev:
2170275 Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.
De hade koll, var vakna, duktiga på att framföra sitt fordon snabbt och smidigt, ställde inte till det för andra, osv ...

Så är det inte längre ... När det blir halt är de de första som hamnar i diket, de är ofta vållande i olyckor, de hittar inte dit de ska ... undrar varför :confused:

Jag har inte kört i diket på 100,000 mil jag hittar dit ja ska, har inte vart vållande till olycka... Som yrkeschaufför vet jag att det är svårt att hålla koll på alla hojar, ni vet att det "oftas" går väldigt fort och då är det fan inte lätt att se hojarna alla gånger... Sen självklart finns det många taxi puckon som kör som jävla pajaser, men finns det inte fler svenssons som gör det???

elwe skrev:
2170275 Förr var taxichaufförer, busschaufförer och andra yrkesförare sådana som man såg upp till.

Ja, alla kör som idioter nu.

Annars kunde jag gissat på att yrkestrafiken ökat rättså rejält och därmed också antalet rötägg som man dessvärre finner lite överallt.

Fürstenhoff skrev:
2172230 Är det "Magnus-Sthlm" här på forumet du pratar om!! :va

Hur som så är det bra att det gick hyffsat bra med han!! :tummenupp

/Fürstenhoff.

Japp, det var jag som synade St:Eriksgatan lite ovanifrån i onsdags. Så tyvärr är det nog inte aktuellt med fotpinnarna nu, sorry :)

MestHemlig skrev:
2173619 utvisning ur landet?

Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.

Annars då....

Magnus-Sthlm skrev:
2173688 Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.

Skador på dig? full utrustning?.........../Phasma
Skönt att du dyker upp på forumet så snabbt........ :)

Magnus-Sthlm skrev:
2173688 Tycker i och för sig att det är helt ovidkommande vilket ursprung chauffören hade. Detso viktigare för mig var att han ärligt tog på sig hela ansvaret för olyckan och att han var otroligt ångerfull. Vi hamnde bredvid varandra på varsin bår på akuten och det var nästan så att jag fick trösta honom för att han hade så dåligt samvete. Så all heder åt honom.

:tummenupp
/Jörgen

Phasma skrev:
2173709 Skador på dig? full utrustning?.........../Phasma
Skönt att du dyker upp på forumet så snabbt........ :)

Tack för det :)

Är allmänt blåslagen men klarade mig undan frakturer. Har svårt att röra höger axel och att stödja på höger knä som slog in och bucklade tanken men i övrigt mår jag efter omständigheterna oförskämt bra.

Hade full skyddsutrustning inklusive ryggskydd och det är jag oerhört tacksam över, annars hade det aldrig gått så bra som det gjorde.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT