Någon mer som testat? ;)

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Enköping
Hoj
Ärrrsexa! 1999
Testade rope-abseling idag!
Riktig kick, 55 m hög byggnad, rekommenderas starkt!
 

Bifogat

  • rope3.jpg
    rope3.jpg
    88.8 KB · Visningar: 546
har klättrat i nästan fem år så, JA jag har testa fast bara utomhus....på klipp väggar

härlig känsla iaf. :tummenupp
 
Rätta mig om jag ahr fel men är inte absailing när man har magen neråt och repellering det du sysslar med på bilden? ;)

Jag jobbar delvis med sånt där så ja, jag har prövat. :)
 
Grandma Death skrev:
Rätta mig om jag ahr fel men är inte absailing när man har magen neråt och repellering det du sysslar med på bilden? ;)

Jag jobbar delvis med sånt där så ja, jag har prövat. :)
har oxå för mig att det heter repellering...
 
Grandma Death skrev:
Rätta mig om jag ahr fel men är inte absailing när man har magen neråt och repellering det du sysslar med på bilden? ;)

Jag jobbar delvis med sånt där så ja, jag har prövat. :)

Litar på dej i det här fallet ;) Jag har ingen koll, men vi gjorde detta som
en kul grej med jobbet och jag fick ett intyg på att jag gjort det och på det
står det abseiling.. Men det kanske skiljer sig lite från land till land vad
dom kallar det?
 
Har kört snabbast ner från stäketbron i N-sthlm

:skrämd


Slutade klippklättra efter att farbror doktorn tog bort drygt halva menisken, och gjorde en korsbandsrekonstruktion. :(
 
Varför??

Är hisstekniker så jag åker hiss ner om jag är i ett höghus.
Visserligen får jag oftast gå upp men det är en annan 5a.
 
Testade på det där några gånger i lumpen. Är rätt feg av mig, så kicken var enorm.

Väldigt spännande att bryta de spärrar man har i huvudet.
 
äh... ner kommer man ju alltid... :D :fakta
 
Gaaaah. Jag hade gjort på mig i byxan. Har sådan fruktansvärd höjdskräck. Kan knappt ställa mig upp på en pall för att plocka ner hjälmarna på jobbet..
 
Förstår inte riktigt tjusningen med att klättra på byggnader. Det är ju antingen obegripligt svårt eller obegripligt enkelt. Det finns ju ingen variation på en byggnad. Klättra i berg däremot är kul på riktigt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top