Någon mer än jag som har fastnat i Knutby-följetången

Markus skrev:
Jaha, men nu hajar jag ingenting. Alltså, jag har läst två böcker om tidsresor. En handlar om naziblabla och en om någon nerlagd militärbas, när snubben bara kan vara ute på natten. Den heter förresten Fånga natten!!! (Kom på det nu). Vi pratar alltså om samma bok, men vi kommer inte ihåg det den andra kommer ihåg. :tummenupp

Lugn nu! Såhär är det...
Han har skrivit två böcker om samma kille.(med en genetisk defekt som gör att han inte klarar UV-strålning, han tål inte ljus, kan bara vara ute på natten...) Fånga dagen och Fånga natten. I Fånga natten börjar det där tidsresedravlet som jag tyckte blev för mycket på något sätt.
Och det var väl i Blixtsken nazitemat fanns? I Fånga natten kom de väl till en annan planet/dimension eller något...

Last edited:
Flamma77 skrev:
Lugn nu! Såhär är det...
Han har skrivit två böcker om samma kille. Fånga dagen och Fånga natten. I Fånga natten börjar det där tidsresedravlet som jag tyckte blev för mycket på något sätt.
Och det var väl i Blixtsken nazitemat fanns? I Fånga natten kom de väl till en annan planet/dimension eller något...

jag tror du har rätt här, utom att jag är tveksam att en bok hette "fånga dagen".
Det finns en sån där dimensionsbok till Vakande ögon eller nåt sånt, rätt trist imho.

Silwer skrev:
jag tror du har rätt här, utom att jag är tveksam att en bok hette "fånga dagen".
Det finns en sån där dimensionsbok till Vakande ögon eller nåt sånt, rätt trist imho.

Jooooo!!! Du har så rätt!! Den heter ju Frukta ingenting!!! Sorry!! :tummenupp

Jag har blandat ihop det med den engelska titeln som heter 'Fånga dagen'...jäkla översättare... tror jag... *ahem* :brinnerup

Och jag har verkligen annat att göra än att sitta här... *suck*... jag är en svårt sporthojifierad internetjunkie.

Last edited:
Flamma77 skrev:
Jooooo!!! Du har så rätt!! Den heter ju Frukta ingenting!!! Sorry!! :tummenupp

Jag har blandat ihop det med den engelska som heter 'Fånga dagen'...jäkla översättare... tror jag... *ahem* :brinnerup
hehe nu är jag jävlig igen, du fick fram rätt namn men den engelska heter faktiskt Fear nothing:lol

Den första heter dock Fånga natten. (Seize the night)

Flamma77 skrev:
Lugn nu! Såhär är det...
Han har skrivit två böcker om samma kille.(med en genetisk defekt som gör att han inte klarar UV-strålning, han tål inte ljus, kan bara vara ute på natten...) Fånga dagen och Fånga natten. I Fånga natten börjar det där tidsresedravlet som jag tyckte blev för mycket på något sätt.

Ja, nu är jag med. Det där stämmer. Har någon läst Fånga Natten? Blir den bra någon gång eller?

Fånga natten tyckte jag var bra.

Det som också stör mig med Koontz är att det är någon jävla superhjältehund med i hans böcker, och självklart sitter han med en ful Golden på insidan av omslaget... Vilken kass fantasi. På något sätt hatar jag hans böcker när jag tänker på dem, de är så oerhört barnsliga. Å andra sidan har jag tyckt de var bra.

EDIT: Nu har jag knarkat igen. Alltså, jag menar att fråga om någon läst Falskt Minne, ingenting annat.

Silwer skrev:
hehe nu är jag jävlig igen, du fick fram rätt namn men den engelska heter faktiskt Fear nothing:lol

Den första heter dock Fånga natten. (Seize the night)

Är inte det den andra??? Snälla? :död

Ska kanske snart sluta spamma och fortsätta läsa till veterinär...kanske... men det här är mycket lättare...

Markus skrev:
Ja, nu är jag med. Det där stämmer. Har någon läst Fånga Natten? Blir den bra någon gång eller?

Fånga natten tyckte jag var bra.

Det som också stör mig med Koontz är att det är någon jävla superhjältehund med i hans böcker, och självklart sitter han med en ful Golden på insidan av omslaget... Vilken kass fantasi. På något sätt hatar jag hans böcker när jag tänker på dem, de är så oerhört barnsliga. Å andra sidan har jag tyckt de var bra.

EDIT: Nu har jag knarkat igen. Alltså, jag menar att fråga om någon läst Falskt Minne, ingenting annat.
Nej jag har inte läst den, får erkänna att jag nog gillade hans första böcker bäst, nu är det idel upprepningar, så jag har läst få av de som kommit de senaste 5-7 åren.
Superhjälte goldenhundar är ofta med och i Väktare har en sån tom huvudrollen.
En skaplig bok är väl Främlingar med, den om utomjordingarna, även om den är lite väl trist mot slutet.

Silwer skrev:
Nej jag har inte läst den, får erkänna att jag nog gillade hans första böcker bäst, nu är det idel upprepningar, så jag har läst få av de som kommit de senaste 5-7 åren.
Superhjälte goldenhundar är ofta med och i Väktare har en sån tom huvudrollen.
En skaplig bok är väl Främlingar med, den om utomjordingarna, även om den är lite väl trist mot slutet.

Det är inte bara det med upprepningarna, det är själva beskrivningarna ibland. Om de t.ex. behöver vapen så är det superdupermac10niggablaster och twelvegageshotgunwithlaserpinpointerandextraeverythin. Det är aldrig bara revolver och gevär. Samma sak om det är en bil med, då har den fyra tuber NOS så han kan köra 91ggr så fort som den hiskliga dockan som bara fick en trampbil.

Markus skrev:
Det är inte bara det med upprepningarna, det är själva beskrivningarna ibland. Om de t.ex. behöver vapen så är det superdupermac10niggablaster och twelvegageshotgunwithlaserpinpointerandextraeverythin. Det är aldrig bara revolver och gevär. Samma sak om det är en bil med, då har den fyra tuber NOS så han kan köra 91ggr så fort som den hiskliga dockan som bara fick en trampbil.

Men... det känner inte jag igen! :va Vilka böcker är det? De jag har läst har de 'stackars satarna' knappt vapen alls, utan får springa för livet typ.

Men de är vääääldigt lika varandra i mångt och mycket det håller jag med om. Det är jäkligt lättsmält litteratur = bra avkoppling om man inte retar ihjäl sig på något. :)

...snart är jag klar med den här jäkla datalabben om inavel och genitik...

Last edited:
haha! Knutby är ju en riktig såpa...
har varit tvungen att tillbringa en del dagar i där pga av jobbet...

här sitter vi bakom Pastorns hus å spanar lite,,,i väntan på.... :tomten

Bifogat

• lunch.jpg
    lunch.jpg
    69 KB · Visningar: 41
Flamma77 skrev:
Men... det känner inte jag igen! :va Vilka böcker är det? De jag har läst har de 'stackars satarna' knappt vapen alls, utan får springa för livet typ.[/SIZE][/COLOR]
Det var skitlänge sedan jag läste Koontz, men jag tyckte att det i princip varje bok var en hjälte med förflutet i någon specialstyrka som viftade med en Uzi med förlängt magasin.

sgtpepper skrev:
Det var skitlänge sedan jag läste Koontz, men jag tyckte att det i princip varje bok var en hjälte med förflutet i någon specialstyrka som viftade med en Uzi med förlängt magasin.
Jo, som hade lärt sig tjuvkoppla bilar o byta skyltar o allt vad det var, men de var alltid goda ändå.

sgtpepper skrev:

Karln har väl helt enkelt skrivit (för) många böcker... :brinnerup

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...