Någon mer än jag som har fastnat i Knutby-följetången

sgtpepper skrev:
Skulle det vara en Koontz-roman så skulle mannen även ha ett förflutet som någon typ av elitsoldat och hans favoritvapen skulle vara en Uzi med förlängt magasin, allt enligt Koontz romanmall 1A.

Har Koontz någon mer mall än 1A??? Jag tycker det mesta han skriver påminner om det mesta han skrivit...

Chrille: Kan du inte ge oss oinsatta en snabbgenomgång av intrigen... typ baksidan på boken (orkar inte läsa hela boken själv)...

Fattar inte varför ni lägger ner era värdefulla tid på något sådant SKIT. Helt otroligt att ni bara orkar. Pluss att det mesta som står i tidningar oftas bara är skit snack. Get A life!

Sedan att det rör religiösa människor gör det hela ännu mer SKIT att bry sig om.

Samuel_LJackson skrev:
Har Koontz någon mer mall än 1A??? Jag tycker det mesta han skriver påminner om det mesta han skrivit...
... ..

Visst är det så. Slutade läsa Koontz när man insåg att Bill o Ben bjöd på mer överraskningar för 10 spänn.

Ska man läsa Koontz så tycker jag att det räcker med Viskningar(kan vara felbedömt av mig pga att det var den första jag lästa) och den med tidsresor(Blixtsken?) där han garanterat fått hjälp med intrigen för den ligger en nivå över allt annat han skrivit..... har jag för mig.

matte_r6 skrev:
Fattar inte varför ni lägger ner era värdefulla tid på något sådant SKIT. Helt otroligt att ni bara orkar. Pluss att det mesta som står i tidningar oftas bara är skit snack. Get A life!

Sedan att det rör religiösa människor gör det hela ännu mer SKIT att bry sig om.

Fattar inte varför du lägger ner din värdefulla tid på att svara på meningslösa inlägg? :arsele

smilee skrev:
Fast sporthoj.com är aldrig långt borta. Bilden tror jag är tagen vid Roslagsmaran för ett år sedan. Tror att det är Redbird i bakgrunden.
Det där är lite som tjejen som körde hoj i Tjernobyl
Lika spooky

smilee skrev:
Fast sporthoj.com är aldrig långt borta. Bilden tror jag är tagen vid Roslagsmaran för ett år sedan. Tror att det är Redbird i bakgrunden.
En jävla kringekrokig väg sen till Knutby längs den vägen, den andra leder till Almunge o är nästan helt rak.

Chrille skrev:
Visst är det så. Slutade läsa Koontz när man insåg att Bill o Ben bjöd på mer överraskningar för 10 spänn.

Ska man läsa Koontz så tycker jag att det räcker med Viskningar(kan vara felbedömt av mig pga att det var den första jag lästa) och den med tidsresor(Blixtsken?) där han garanterat fått hjälp med intrigen för den ligger en nivå över allt annat han skrivit..... har jag för mig.
Phantoms är ok med.

matte_r6 skrev:

Hur vet du nåt om detta?
Klart att det är uppblåst av media men det är inget påhitt på nåt sätt.

Silwer skrev:
Hur vet du nåt om detta?
Klart att det är uppblåst av media men det är inget påhitt på nåt sätt.

Men Killen .. tror du verkligen på allt som står i tidningen?? vist stämmer mycket medans mycket är enbart skit som ska få dig att köpa deras tidning.

matte_r6 skrev:
Men Killen .. tror du verkligen på allt som står i tidningen?? vist stämmer mycket medans mycket är enbart skit som ska få dig att köpa deras tidning.
Det handlar inte om nån tidning.
Det kan röra sig om dubbelmord och mycket mycket annat.

Som sagt bor jag i trakten och innan mediauppbådet så var den här sekten rätt omtalad om man säger så.

Jag köper heller inga kvällstidningar, personligen tycker jag det bara har blivit en massa skit i dem, de är som skvallerblaskorna och en stor framsidesnyhet kan vara hur nån B kändis i nån dokusåpa har betett sig nånstans.

Chrille skrev:

Draktårar (min första)
Blixtsken (bra)
Trasdockan (ok, det räcker)
Falskt minne (fy, fan jag spyr. Läser säkerhetsföreskrifterna i stolsryggen resten av resan)

Markus skrev:
Draktårar (min första)
Blixtsken (bra)
Trasdockan (ok, det räcker)
Falskt minne (fy, fan jag spyr. Läser säkerhetsföreskrifterna i stolsryggen resten av resan)

Draktårar är väl S.King väl??

sgtpepper skrev:
Skulle det vara en Koontz-roman så skulle mannen även ha ett förflutet som någon typ av elitsoldat och hans favoritvapen skulle vara en Uzi med förlängt magasin, allt enligt Koontz romanmall 1A.

Håller inte riktigt med... romanmall 1A är ju den döda älskade hustrun/kollegan till den ganska plågade 'hjälten' som ändå reder sig rätt bra tillslut och det lyckliga slutet... eller?

Bästa Koonz;

Nattfrossa (otäck, på riktigt...)
Väktare (söt...)
Fånga dagen (Bra!)
Midnatt (spännande och rätt skruvad)

*host* Knutby ja... Har man någongång bott i ett 'skithål' så blir man inte så jätteförvånad, om man dessutom tycker att människan är ett konstigt och ganska otrevligt djur så... äh jag har inget att tillägga.

Markus skrev:
nej nej, det handlar om en lergubbe som är arg... Jag kanske inte ska skriva mer förresten, någon kanske just börjat med den. :näsblod

:hihi Typ... den var inte så bra...

Last edited:
Flamma77 skrev:
Bästa Koonz;

Fånga dagen (Bra!)

Var det den med nazi-tillbakatillframtiden-temat? Det var nog den sista jag läst som jag diggade. Sedan blev jag helt insnöad på Michael Connelly.

Flamma77 skrev:
:hihi Typ... den var inte så bra...

Jooooo, den var bra. Jag läste den när jag jobbade i kiosk, det var kanon. Fast, det är ju en 7 år sedan eller något...

Markus skrev:
Var det den med nazi-tillbakatillframtiden-temat? Det var nog den sista jag läst som jag diggade.

Är det inte Blixtsken du menar?

Fånga dagen handlar om en ung man med en allvarlig genetisk defekt (som finns på riktigt) och hur han rotar i ett forskningsprojekt som hans mor, som är teoretisk genetiker, är upphov till. Det har naturligtvis 'fuckat upp' rejält och båda hans föräldrar blir mördade pga det.
Den har lite kopplingar till Väktare. Dessutom så är hela upplägget teoretiskt inte helt omöjligt, så för mig som läst lite molekylärbiologi, mikrobiologi och är synnerligen förtjust i djur, var det tämligen underhållande...tyvärr spårade det ur med Fånga natten...

Flamma77 skrev:
Är det inte Blixtsken du menar?

Fånga dagen handlar om en ung man med en allvarlig genetisk defekt (som finns på riktigt) och hur han rotar i ett forskningsprojekt som hans mor, som är teoretisk genetiker, är upphov till. Det har naturligtvis 'fuckat upp' rejält och båda hans föräldrar blir mördade pga det.
Den har lite kopplingar till Väktare. Dessutom så är hela upplägget teoretiskt inte helt omöjligt, så för mig som läst lite molekylärbiologi, mikrobiologi och är synnerligen förtjust i djur, var det tämligen underhållande...tyvärr spårade det ur med Fånga natten...

Jaha, men nu hajar jag ingenting. Alltså, jag har läst två böcker om tidsresor. En handlar om naziblabla och en om någon nerlagd militärbas, när snubben bara kan vara ute på natten. Den heter förresten Fånga natten!!! (Kom på det nu). Vi pratar alltså om samma bok, men vi kommer inte ihåg det den andra kommer ihåg. :tummenupp

Markus skrev:
Jaha, men nu hajar jag ingenting. Alltså, jag har läst två böcker om tidsresor. En handlar om naziblabla och en om någon nerlagd militärbas, när snubben bara kan vara ute på natten. Den heter förresten Fånga natten!!! (Kom på det nu). Vi pratar alltså om samma bok, men vi kommer inte ihåg det den andra kommer ihåg. :tummenupp

Blixtsken heter den med nazisterna som kan det här med tidsresor.

Fånga natten är det verkligen en tidsresebok, är det inte bara så att det pågått en del konstigt genmanupilerande i den nerlagda basen?

En anna djurbaserad Koontzbok är väl Väktare.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph