Någon mer än jag som har fastnat i Knutby-följetången

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag kan helt enkelt inte släppa den där röran. Expressen publicerar påstådda citat från förhören som gör det hela till något så invecklat att Sir Conan Doyle hade fått svårt att reda ut det....

Normalt sett bryr jag mig inte men vad är sant av det som står i tidningarna? I såna fall är ju "Pastorn" något som får Jack Nicholsons mest osympatiska rollfigurer att framstå som mysfarbröder.

Jag behöver ett liv.....eller strypt internet-tillgång.

OT: Vad i helvete har du lagt in som avatarbild? Där var du....öööh....till din fördel.

valmers skrev:
OT: Vad i helvete har du lagt in som avatarbild? Där var du....öööh....till din fördel.

Snart kommer följetongen; Berättelsen om Chrille - hur jag upptäckte mitt sanna jag, Chrilla.

Freppa skrev:
Okej då, lite intressant är det

Jag skulle vilja påstå att intrigen ligger på Koontz-nivå. Inte riktigt lika djup som King men med våld och sex i en intrig som heter duga. Det enda som saknas är en manlig polis i 35-årsåldern som parallellt med utredningen kämpar med sina egna demoner och en välbevarad änka vars vilande lustar väcks till liv av den tvivlande polisens hårda attittyd med något mer under ytan.....

Tadaaa. 400sidor thriller....

Last edited:
valmers skrev:

Festival= tre dagar i tält och två flak öl.

Men fyllehatten är alltid på...

Kan någon ge en resumé av knutbyhärvan? Jag måste ha missat den nästan helt, lyssnat ju bara på radio.

mb skrev:
Kan någon ge en resumé av knutbyhärvan? Jag måste ha missat den nästan helt, lyssnat ju bara på radio.

Bläddra runt i expressen.se

Det är något helt i hästväg om man hälften ens stämmer..

Jag bor ju bara några mil därifrån, man har ju hört en del om dem före dessa uppmärksammade händelserna.

Jag får erkänna att jag inet läser nåt om eländet, men så mycket som det varit på TV och allmänt snack så kan man ju knappast missa det.
Den lilla sömnbyn på världens ände blev känd i hela landet iaf.

Jag orkar inte ta till av mig av allt som skrivs, ligger lågt tillsvidare och väntar tills DVD:n släpps...

Silwer skrev:
Den lilla sömnbyn på världens ände blev känd i hela landet iaf.
Fast sporthoj.com är aldrig långt borta. Bilden tror jag är tagen vid Roslagsmaran för ett år sedan. Tror att det är Redbird i bakgrunden.

Bifogat

• Sporthhoj@knutby.jpg
    Sporthhoj@knutby.jpg
    43.9 KB · Visningar: 128
valmers skrev:
Ser på "Uppdrag granskning" om detta nu. VILKA JÄVLA IDIOTER! :kocko :mad:
Kilade iväg till en granne och såg på det själv också. Psykologen verkade skapligt klartänkt, men pingstvännen satt mest och bekräftade det som hon sade om kopplingen till sekterism (varvat med religiöst dravel).

mb skrev:
Kilade iväg till en granne och såg på det själv också. Psykologen verkade skapligt klartänkt, men pingstvännen satt mest och bekräftade det som hon sade om kopplingen till sekterism (varvat med religiöst dravel).
Det var ju Debatt du såg, det valmers skrev om var Uppdrag Granskning som gick tidigare ikväll (åtminstone på SVT Europa), där dom bl.a intervjuvade tidigare medlemmar.

Chrille: Jag är också hooked :). Gå till www.vg.no och läs, norrmännen har inga problem med PUL och liknande så där finns allt och lite till, bilder på de inblandade, namn och prylar :)

Chrille skrev:
Jag skulle vilja påstå att intrigen ligger på Koontz-nivå. Inte riktigt lika djup som King men med våld och sex i en intrig som heter duga. Det enda som saknas är en manlig polis i 35-årsåldern som parallellt med utredningen kämpar med sina egna demoner och en välbevarad änka vars vilande lustar väcks till liv av den tvivlande polisens hårda attittyd med något mer under ytan.....

Tadaaa. 400sidor thriller....
Skulle det vara en Koontz-roman så skulle mannen även ha ett förflutet som någon typ av elitsoldat och hans favoritvapen skulle vara en Uzi med förlängt magasin, allt enligt Koontz romanmall 1A.

sgtpepper skrev:
Det var ju Debatt du såg, det valmers skrev om var Uppdrag Granskning som gick tidigare ikväll
Sorry, det stämmer. Ser så sällan på TV så jag har inte så bra koll på vilka program som heter vad.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph