Någon med tillgång till ljudeffekter?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag sitter och klipper lite film och skulle vilja ha tag på ett ljud där någon lyfter nålen från en vinylskiva. Jag vill använda det istället för att tona ner musiken. Någon med tips?

Tusen tack!

Någon som vet hur man rippar från spotify.

Använder inte själv spotify men har hört att man kan använda audacity för att spela in ljud som spelas upp - inklusive spotifystreams. Men kan inte lova att det funkar.

Audacity är gratis http://audacity.sourceforge.net/?lang=sv
Och då behöver man nog LAME också.

Jag drog hem Audacity idag. Lite och smidigt. Det kändes dock lite knöligt att använda. Men om det beror på just Audacity eller att jag är van vid ett annat program ska jag inte svära på.

Och då behöver man nog LAME också.

Jag drog hem Audacity idag. Lite och smidigt. Det kändes dock lite knöligt att använda. Men om det beror på just Audacity eller att jag är van vid ett annat program ska jag inte svära på.

Jag lyckas inte spela in något. Blir inget ljud åt något håll. Fan vad less jag blir på sånt här.

Kolla på Pirate Bay. Sök på loops. Inte omöjligt att du hittar nåt där

Jag fick ta på Replay men fick det inte att funka så det blev till att öppna Accept - Fast as a shark kanske i Audacity. Så nu fick jag ett ljud i alla fall.

Annars är ett sjukt bra tips om du någonsin behöver något ljud http://www.freesound.org/. Det är gratis att gå med och jag har 9/10 fall hittat det jag behövt. Allt från bilkraschar, gasande hojar och pistolskott till tjejer som säger olika saker och regnljud.

Tack för all hjälp. Här är resultatet.

[YOUTUBE-ID]sqqMeC8eMUw[/YOUTUBE-ID]

Tack för all hjälp. Här är resultatet.

[film]
Nytt personbästa på tiden gips-wheelie eller? :D

Nästa gång kanske du ska testa att helt mutea ljudet från kameran just mitt under den där effekten? Som det var nu så försvann lite av ljudeffekten in i ljudet från startmotorn.

Grym rulle! :yoparty

Hade ju varit bra jobbigt att behöva bryta armen igen (plus gipsa då) om du inte hade satt den där första wheelien :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park