Någon med synpunkter på Power Bike Stockholm?

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Hej! Funderar på att slå till på en ny Kawasaki nu på "sensommaren" och undrar vad ni har för erfarenheter av Power bike här i stockholm. Det är dom och AVA MC som är återförsäljare och AVA vill jag gärna undvika. Vore kul med en ny hoj till mälaren runt :yoparty

PowerBike warning

Jag skulle hålla mig ifrån PowerBike om jag vore dig. Jag har haft min båge inne på rep sen september. Nått som skulle ta 1-2 veckor har nu tagit 5 månader och de är fortfarande inte klara. De hör aldrig av sig när de säjer att de ska återkomma och när man väl får tag i nån så säjer de att de ska vara klara på 1-2 veckor...

Aprilia RSV Mille Powerbike

Ok detta börjar bli pinsamt.
Det är en Aprilia! Alla verkstäder och handlare som försökt få delar från Aprilia vet om problemet. Du har vid flera gånger blivit informerad vad som gäller och ändå fortsätter du dina inlägg i forum.

Vill du flytta maskinen till en annan verkstad där du tror att detta går fortare så gör vi det.

Ring och fråga innan du uttalar dig.

Powerbike

Jag köpte en Kawasaki Z1000 av Powerbike i slutet av sommaren och jag var även där och gjorde 100 mil service som dom fixa medans jag gick och åt på McDonalds och kolla lite affärer.

Kommer även lämna in den för 500 mil genomgången. :tummenupp

Trevligt bemött i affären blir du.
Men om jag ska va ärlig så e det fan ingen ordning på grabbarna.

Känner igen det där "hör av mig inom någon dag"
Sen kan du vänta en månad utan att de hör av sig...
Men vad spelar det egentligen för roll när du ska köpa en ny hoj. När du fått hojjen behöver du ju inte ha med dom att göra mer? =)

Jag blir mycket bättre bemött hos Powerbike än hos AVA, den saken är säker.
Har dock mest bara kikat runt i butiken och köpt någon liten pryl hos Powerbike än så länge, men skulle jag köpa en ny Kawasaki eller Aprilia så skulle jag definitivt köpa den hos Powerbike.

Tycker Powerbike har trevlig personal bakom disken. Har dock bara köpt smågrejer till cykeln (filter, packningar m.m.).
Verkstaden har jag bara utnyttjat muntligen, fått en del bra tips och råd från mekarna både på plats och över telefon. :tummenupp

Den dagen jag måste lämna moppen till märkesverkstad, då blir det Powerbike.

Ok detta börjar bli pinsamt.
Det är en Aprilia! Alla verkstäder och handlare som försökt få delar från Aprilia vet om problemet. Du har vid flera gånger blivit informerad vad som gäller och ändå fortsätter du dina inlägg i forum.

Vill du flytta maskinen till en annan verkstad där du tror att detta går fortare så gör vi det.

Ring och fråga innan du uttalar dig.

Powerbike

Lite nyfiken blir man ju... Vad är det för delar som saknas? Finns ju ev. andra vägar än direkt från Aprilia. Men som proffesionell verkstad kanske man bara vill gå den vägen?

OBS! Detta är inget raljerande från min sida utan är bara nyfiken.

/R

Grabbarna på Powerbike har hjälpt mig med alla möjliga konstiga delar och drev
till mitt Yamaha! motard "bygge".
Har inte köpt någon hoj där, ännu, men det är definitivt ett ställe där man blir bemött på ett bra sätt av trevlig personal.

Givetvis har alla handlare en del missnöjda kunder, det går ju knappast att komma ifrån då vi alla resonerar olika om vad som är rätt och fel och vad man har rätt till som kund. Jag är dock helnöjd så här långt med servicenivån på Powerbike.:tummenupp

Varit där två gånger nu under deras ordinarie öppettider, båda gånger har det varit stängt, senast idag...

Prövade rycka i alla dörrar kl 11:00 samt att det stod "Stängt" på dörren. Verkligen seriöst, skulle adrig köpa något mer än tillbehör därifrån...

Det tog 7 månader att byta några kåpor på bågen. Ja, Aprilia är nog den största boven i dramat men om man vet att prylarna inte kommer in så är det bättre att säja så än att ge falsk information.

P.S. 3 dagar efter jag fick tillbaka bågen så blev den snodd och sönderkörd...

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back