Någon med orginalhoj som vill testa mot en 500 hk BMW V-10?

JT skrev:
Här är tiderna på en BMW M6

0 - 200 km/h 12,8 s
Ganska kul just de siffrorna.. för jag läste i en amerikansk bike-tidning, ett reportage om K5'an, som med k&n filter, helsystem och ngn form av powercommand gjorde 0-200 på 6,4 sec!!

Alltså halva tiden 0-200 gentemot bmw'n..

:hihi
 
MDrei skrev:
Hej,

det vore kul att testa en orginal MC mot en snabb BMW i lite högre farter :D

Kan vi få ihop säg 900, 1000, 1100, 1200 cc skojiga bågar som vill testa på detta? Jag är inte helt hemma på alla sporthojar det finns, vet typ att Hayabusa är jävligt snabb, och drar allt vad bilar heter. Men ngt "mindre snabbt" :rolleyes: , typ Yamaha R1?


Självklart sker detta på avspärrat, privat område :tummenupp

Om ni befinner er i Stockholm eller söderöver kan ni väl skicka ett PM (Private Message), maila eller svara i denna tråd?

Mail: v10mpower@gmail.com

Tack på förhand, det kan bli kul!

Förslag välkomnas också.

Avspärrat område, med högre farter? Ganska övertygad om att jag piskar upp dig rejält med min tourer..för litet område lär det bara bli acc-tider, där har du INGET att hämta hem med 500 hk bil..
 
sporTlovEr skrev:
Avspärrat område, med högre farter? Ganska övertygad om att jag piskar upp dig rejält med min tourer..för litet område lär det bara bli acc-tider, där har du INGET att hämta hem med 500 hk bil..


Kom igen fürstenhoff jag vill se tiderna, kan väl inte stämma med 32 s 0-topp?
och ni som kört mot bilarna när kommer film?
 
sporTlovEr skrev:
Avspärrat område, med högre farter? Ganska övertygad om att jag piskar upp dig rejält med min tourer..för litet område lär det bara bli acc-tider, där har du INGET att hämta hem med 500 hk bil..

Varför ställde du inte upp för om du nu är så säker på att du spöar han?
 
fezt skrev:
Vet att busan ser ut som ett asfult rymdskepp.... just för aerodynamiken, men på den lilla vindmotståndsytan som finns så tror iaf inte jag att det påverkar så pass mkt.... det skiljer trots alt väldigt lite i utformning framifrån +

Jag tror det kan påverka en hel del. När det gäller aerodynamik är det rätt svårt att dra speciellt vettiga slutsater genom att bara titta på maskinen. En liten ändring i utformningen kan göra mycket stor skillnad i höga farter.

Vissa GP-förare reser ju sig lite från sadeln på rakorna för att luftsläppet ska bli bättre och det gör ju skillnad trots att det är en knappt synbar förändring.
 
hellbit skrev:
Kom igen fürstenhoff jag vill se tiderna, kan väl inte stämma med 32 s 0-topp?
och ni som kört mot bilarna när kommer film?


varför kollar du inte på tråden.hur snabba var dom gamla hojarna
där finns ju ett test på gsxr1000 står det toppspeed 177miles 34,6sek
 
pops skrev:
varför kollar du inte på tråden.hur snabba var dom gamla hojarna
där finns ju ett test på gsxr1000 står det toppspeed 177miles 34,6sek
Jo men det låter sjukt för när man själv ligger i tvåhundra och matar på lägsta möjliga växl så känns det fan inte som att det tar 27 s innan man e uppe i max..
 
hellbit skrev:
Jo men det låter sjukt för när man själv ligger i tvåhundra och matar på lägsta möjliga växl så känns det fan inte som att det tar 27 s innan man e uppe i max..


men dom sista 500rpm går ju ganska sakta. är ju inte 299 på mätaren för dit går det ju ganska fort
 
pops skrev:
men dom sista 500rpm går ju ganska sakta. är ju inte 299 på mätaren för dit går det ju ganska fort
nä det e jävligt sant.
men hur mycket diffar hastighetsmätaren i de hastigheterna? känns ju märkligt om den e så fel som fürstenhoff skrev att det var 1500 varv kvar när mätaren står på 299, 1500 på 6:an måste ju va en del.
 
hellbit skrev:
nä det e jävligt sant.
men hur mycket diffar hastighetsmätaren i de hastigheterna? känns ju märkligt om den e så fel som fürstenhoff skrev att det var 1500 varv kvar när mätaren står på 299, 1500 på 6:an måste ju va en del.

Om toppfarten är 295 vilket flera mätt upp så innebär det ca 40km/h felvisning. Inte alls orimligt.

PacMan skrev:
Jag tror det kan påverka en hel del. När det gäller aerodynamik är det rätt svårt att dra speciellt vettiga slutsater genom att bara titta på maskinen. En liten ändring i utformningen kan göra mycket stor skillnad i höga farter.

Vissa GP-förare reser ju sig lite från sadeln på rakorna för att luftsläppet ska bli bättre och det gör ju skillnad trots att det är en knappt synbar förändring.

Bara bortplockandet av backspeglar ger runt 5km/h om hojen toppar runt 300 blås.....
 
Har jag förstått det här rätt nu? En person med en fet bil bjuder upp till utmaning och fixar raka och allt.. +en Porsche och det ställer upp EN person?!
 
Mago skrev:
Har jag förstått det här rätt nu? En person med en fet bil bjuder upp till utmaning och fixar raka och allt.. +en Porsche och det ställer upp EN person?!


Ställ upp själv (ca 5-7 plusgrader+ morgon dagg!) :tomten
 
Det kom omkring 11 bilar. Dock endast en båge, två (bil och MC) av sex st som svarade ja kom. Jag mailade och ringde de som kontaktade mig.

Mago skrev:
Har jag förstått det här rätt nu? En person med en fet bil bjuder upp till utmaning och fixar raka och allt.. +en Porsche och det ställer upp EN person?!
 
MDrei skrev:
Det kom omkring 11 bilar. Dock endast en båge, två (bil och MC) av sex st som svarade ja kom. Jag mailade och ringde de som kontaktade mig.


Du vet varför jag inte kom Var/är fet förkyld.
Hade varit kul annars!
 
IronMike skrev:
--//--
vet att dom iaf går som tusan på landsväg, då man skulle joina ceasar från jönköping-sthlm, han på ktm 660 å jag på mille, å hade väl för det mesta inte en sportkeps när det slingra sig..

:huvet

Jag tror inte att någon behöver förklara att det är du som körde som en sopa och inte motarden som är snabb?
Motarder har inte så mycket att hämta i en prestandamätning. Utväxling, luftmotstånd och motoreffekt är inte avsett för 200+ körningar direkt.
 
Victor skrev:
Jag tror inte att någon behöver förklara att det är du som körde som en sopa och inte motarden som är snabb?
*suck*, vilket påhopp. Du har ju ingen aning om hur slingrig vägen var.. Eller att samma motard sopa mattan med typ 28 av 30 r-hojjar på sviestad.

Jag menade knappast vägar som går rakt, vi åkte de minsta landsvägarna du kan tänka dig, där de svänger runt husknutar.
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top