Någon med orginalhoj som vill testa mot en 500 hk BMW V-10?

Inte så skönt o ligga i högre farter med hoj nu..... Sen är väl inte greppet det bästa när det börjar svänga, nu när backen e kall.
Men lockande är det ju :tummenupp
 
Blanco skrev:
Inte så skönt o ligga i högre farter med hoj nu..... Sen är väl inte greppet det bästa när det börjar svänga, nu när backen e kall.
Men lockande är det ju :tummenupp


Äsch, Kom igen nu Blanco och anta utmaningen! Tar med mig stativ å sånna krejjer så vi får ngt kul att titta på när snön faller :tomten

/ P :fyllisar
 
MDrei skrev:
Ang. film: Det ska vi försöka ordna.

Blanco, vad har du för cykel?
En suzuki GSX 1000 R -04

PETER-STHLM skrev:
Äsch, Kom igen nu Blanco och anta utmaningen! Tar med mig stativ å sånna krejjer så vi får ngt kul att titta på när snön faller :tomten

/ P :fyllisar
Hahahaha......Hemliga Arne dyker upp...... Ja... blir det 15 ++ grader så...
 
Ska du inte vara med också? Då har vi en 900 och en 1000. Så får vi gå upp till 1300 med 100 cc ökning tills man blir frånåkt :bow

Sen är jag inte så sugen på att svänga heller i högre farter så vi kan väl ha som målsättning att köra så rakt som möjligt. :va
 
MDrei skrev:
Haha, jo men alla rejs är ju kul :) Antar att din cykel är rätt snabb? Vad är den riktiga toppfarten på en GSXR-1000? Dock är denna BMW som bekant spärrad vid drygt 250 km/h.
282 enligt Bike.
Fredde Meck skrev:
en standard viper åker ifrån en standard hoj i högre farter!
(oja, har provat, finns en här på sporthoj.com med en fin GTS)
Minns inte hastigheten i den filmen men det var från kanske 70-80 och uppåt och som sagt hade inte en 900 hästars Viper mycket att hämta mot en original busa förrän de började gå rejält fort.
Att bilar är snabbare runt 300 är väl ingen hemlighet.
 
Så sandstream, ska du eller Blanco med? Diskuterar med dukewheelies (900 cc) om vilken tid. Nattetid var tydligen inte så poppis, så tidig morgon / förmiddag kanske låter bättre?
 
Last edited:
Killar från Zatzy...

Tror nada på att BMW'n är spärrad vid 250.
En bil med +500 i motorn toppar mer än mc, simple as that.

Sagst 100 ggr innan, det är föraren som sätter begränsningen på hoj.
Bil tvärtom!

Kan inte ngn turbo busa möta upp den här bilen o göra slarvsylta av den :hihi
 
MDrei skrev:
Hej,

det vore kul att testa en orginal MC mot en snabb BMW i lite högre farter :D

Kan vi få ihop säg 900, 1000, 1100, 1200 cc skojiga bågar som vill testa på detta? Jag är inte helt hemma på alla sporthojar det finns, vet typ att Hayabusa är jävligt snabb, och drar allt vad bilar heter. Men ngt "mindre snabbt" :rolleyes: , typ Yamaha R1?


Självklart sker detta på avspärrat, privat område :tummenupp

Om ni befinner er i Stockholm eller söderöver kan ni väl skicka ett PM (Private Message), maila eller svara i denna tråd?

Mail: v10mpower@gmail.com

Tack på förhand, det kan bli kul!

Förslag välkomnas också.
synd att det är så sent på året,annars kunde jag piskat dig också :tummenupp
 
MDrei skrev:
Det får bli en hemlighet tills vi ses :tomten Men den är 100% orginal.

OK, CBR Fireblade anmäld. :tummenupp Vi kan väl mailes eller byta kontaktuppgifter via PM.
Jag anmäler en till bil :rolleyes: :tummenupp

Bimmern är ju en sugis ..så jag anmäler ett stycke SL55.

:tungan
 
Zzz. Den är spärrad. OCh tvekar om tillvälle ges att sträcka ut den än mer om den inte vore spärrad (320+ km/h). Jag talar inget toppfartrejs här, för dne går i spärren både på 6án och 7'an. Jag vill jämföra accet i lite olika intervall.

Vi har en 900 cc, ev. en elelr två 1000 cc på gång, ngn mer som villl vara med?

Jag gör itne detta för att provocera, utan därför jag är nyfiken på resultat (relativt sett) och jag tror det kan bli kul.

Nicko@K.A.P skrev:
Killar från Zatzy...

Tror nada på att BMW'n är spärrad vid 250.
En bil med +500 i motorn toppar mer än mc, simple as that.

Sagst 100 ggr innan, det är föraren som sätter begränsningen på hoj.
Bil tvärtom!

Kan inte ngn turbo busa möta upp den här bilen o göra slarvsylta av den :hihi

Var det den där trimmade SL55 AMG? Vad är gjort med den? I vilket fall, om du verkligen menar det: GÄRNA; vore riktigt kul :tummenupp

IronMike skrev:
Jag anmäler en till bil :rolleyes: :tummenupp

Bimmern är ju en sugis ..så jag anmäler ett stycke SL55.

:tungan
 
MDrei skrev:
Så sandstream, ska du eller Blanco med? Diskuterar med dukewheelies (900 cc) om vilken tid. Nattetid var tydligen inte så poppis, så tidig morgon / förmiddag kanske låter bättre?


Jag har ingen 900cc :3freak
 
Oops, trodde en CBR var 900 :) Är ingen MC expert enligt ovan. Så det är en...?
 
OK. Bra, då är tid inplanerad för en 1000 cc. Jag återkommer när det börjar närma sig.
 
MDrei skrev:
Var det den där trimmade SL55 AMG? Vad är gjort med den? I vilket fall, om du verkligen menar det: GÄRNA; vore riktigt kul :tummenupp
Det är ngn liten firma i tyskland som bytt drev i kompressorn, laddar på lite bättre. Inga kattar, och moddad insug. Skulle ge lite bättre pulver. Svårt å säga, har kört org också, känns ungefär samma. Dock ingen toppfartsspärr. Men såhär års vill man sällan åka fortare än 250 ändå..

Jag ställer gärna upp. Vore kul att även se skillnad mot bimmern :tummenupp

Blir nästan lite konfunderad.. Är du samma person som Bdrei? isf köpte jag en bmw 540iA av dig en gång

:corn
 
MDrei skrev:
Zzz. Den är spärrad. OCh tvekar om tillvälle ges att sträcka ut den än mer om den inte vore spärrad (320+ km/h). Jag talar inget toppfartrejs här, för dne går i spärren både på 6án och 7'an. Jag vill jämföra accet i lite olika intervall.

Vi har en 900 cc, ev. en elelr två 1000 cc på gång, ngn mer som villl vara med?

Jag gör itne detta för att provocera, utan därför jag är nyfiken på resultat (relativt sett) och jag tror det kan bli kul.



Var det den där trimmade SL55 AMG? Vad är gjort med den? I vilket fall, om du verkligen menar det: GÄRNA; vore riktigt kul :tummenupp

Helt orginal SL55 AMG lite ner trimmad bara ca 300hk :hihi

Attans ironmike schhh ,, 2late
 
F U N

Vart skall detta så kallade avlysta "Test" gå av stapeln.....?

Jag ställer gärna upp, om jag får testa med båda mina hojar..."Just for The Hell Of It"........
 
Nej, inte samma person. Vet vem det är dock.

OK, skickar dig ett PM. Vad är det för firma? Brabus, MVR, Carlsson?

IronMike skrev:
Det är ngn liten firma i tyskland som bytt drev i kompressorn, laddar på lite bättre. Inga kattar, och moddad insug. Skulle ge lite bättre pulver. Svårt å säga, har kört org också, känns ungefär samma. Dock ingen toppfartsspärr. Men såhär års vill man sällan åka fortare än 250 ändå..

Jag ställer gärna upp. Vore kul att även se skillnad mot bimmern :tummenupp

Blir nästan lite konfunderad.. Är du samma person som Bdrei? isf köpte jag en bmw 540iA av dig en gång

:corn

En turbohoj, OK... Rätt kört men det kan vara kul. Om vi kör med båda två är det en deal.

Vart är ocksåvart jag funderar på. Men det kan vi ta via PM.

Turbo skrev:
Vart skall detta så kallade avlysta "Test" gå av stapeln.....?

Jag ställer gärna upp, om jag får testa med båda mina hojar..."Just for The Hell Of It"........
 
Skulle vara kul å rejsa av sig innan man rullar ner hojjen ner i källaren, för då hade du fått vänja dig se... ---> :arsele på blackbirden :D Rent geografiskt måste jag nog tyvärr låta han med cbr ta äran :tummenupp psst.. ser fram mot en dokumentation av loppet på film :Bugar
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top