Någon med en stulen DRZ400 i göteborgs området?

Som privatperson endast hålla kvar personer om straffet för det begångna brottet är 2 års fängelse, annars blir det olovligt frihetsberövande och då är det ni som åker på skiten. Tråkigt men sant

räcker med att fängelse straff finns med i straffskalan va?

Som privatperson endast hålla kvar personer om straffet för det begångna brottet är 2 års fängelse, annars blir det olovligt frihetsberövande och då är det ni som åker på skiten. Tråkigt men sant :mattias

Så det gäller med andra ord att man är jurist eller liknande då..
Nja källa på det? Man har hört talas om många som håller kvar tjuvar som gett mindre än 2år i straff...Låter jävligt skumt och fel detta.

Som privatperson endast hålla kvar personer om straffet för det begångna brottet är 2 års fängelse, annars blir det olovligt frihetsberövande och då är det ni som åker på skiten. Tråkigt men sant :mattias

räcker med att fängelse straff finns med i straffskalan va?

7 § Om det finns skäl att anhålla någon, får en polisman i brådskande fall gripa honom även utan anhållningsbeslut.

Om den som har begått brott, på vilket fängelse kan följa, påträffas på bar gärning eller flyende fot, får han gripas av envar. Envar får också gripa den som är efterlyst för brott. Den gripne skall skyndsamt överlämnas till närmaste polisman. Lag (1987:1211).

https://lagen.nu/1942:740#K24P7

Har själv gjort gripande av mc tjuv, så det är inga problem alls

Jaa men det är inte Jan Ove Eriksson vi ska ta fast!!! ^^ Det är Machmud Abdulla och Mohammeth Challa Challa! Har svårt att tänka mig att de skulle göra en anmälan på någon som bara tar tillbaka sin MC, De skulle ju själva riskera att åka fast för stöld osv, så har svårt att se att de skulle gå till polisen och säga... jaa det var så att vi stal en killes MC för 2 veckor sedan och så tog han tillbaka den igår, tycker det var fel gjort av honom!!??!?!

BTW, så även om de går till polisen så kommer det läggas ner pga. bristande bevis eller så skiter polisen helt enkelt i att skriva en anmälan.

WORD! Sedan så korsfäster man dom för att statuera ett exempel :D

Last edited:
Min DR 650 blev stulen i Frölunda natten till igår. Kanske är samma offer? Det är en vit DR 650 -92 med blått säte, trasiga blinkers, Laser-slipon och buckla i tanken. Ser allmänt risig ut. Regnr SGB 871. Har ju inget fordon som är funktionsdugligt i nuläget så det är svårt att åka runt och spana...

Då är det den dr:en som min lokala agent sett - men båda används nog av samma ******pack - det dyker upp lite alla möjliga motorcyklar i dessa gäng.

Nästan så att man ska starta en LYNCH MOB! och ta fast vartenda liten MC-tjuv!

Letat som en idiot efter min hoj sedan helgen nu. Kommer gärna upp och hjälper till om ni menar allvar. Om ni vill ha lite sydlig hjälp:banana Känns som om man behöver avreagera sig lite.

Alla brott som kan ge fängelse får man gripa på som privat person. (Envarsgripande)
Du får inte gripa på te.x åverkan = lätt att återställa eller förargelseväckande beteende pissar på stan. Men i övrigt är nästan allt gripbart.
Kom bara ihåg att det våld eller tvång du använder ska stå i proption till åtgärdens syfte. mm mm. Det måste vara på bar gärning, ni kan inte gripa dessa grabbar för stöld. Olovligkörning har fängelse i straffska:tummenupplan

Dock är det mycket smartare att blanda in latmaskpolisen i det.

Man spärrar av det hållet som inte går att komma åt med bil - från andra hållet kommer polisen.

Använt med framgång - polisen kom längs bilvägen - pundaren kör mot mig på cykelbanan och jag hoppar upp framför buskarna o han skiter ner sig o kör in i ett staket.

Buttfuckad ligger han på marken framför mina tår när snutbilen kommer fram - dom lyfter in han i bilen - poliserna frågar mig inte
vad jag gjort eller vad som hänt - dom flinar bara.

Pundaren klaga inte heller - han trodde det var en snut som hoppade fram ur buskarna.

Det är inga problem att ge sig på dessa idioter - just do it.

Snuten gör inget om du inte ber dom göra det efter att ha lagt en grund för att dom skall åka ut.

Dom hänger gärna med ut på bra fiskeplaster om du kan lova napp.

Var gärna mer än två - tre st.
3 babbar i mölndal försökte stjäla kompisens cross mitt utanför mitt fönster mitt på dagen nu i helgen. När vi började jaga dom (eftersom dom sprang iväg med crossen) så blev jag mordhotad med kniv (efter dom släppt crossen). Allt är frid o fröjd, polisen kommer aldrig ta dom och dom kan fortsätta hota/skada någon utan påföljd. Funderar på vad man skall göra om man ser dom igen...

Gällande stulen hoj så hade jag nog börjat jaga dom istället, för att få till en crash och skada. Då är misshandeln gjord utan man lagt ett finger på dom (jag var ju inte ens där, körde knappt förbi) och hojen kommer återlämnas till sin rättmätiga ägare, dock i lite sämre skick. Om det nu är dom som äger hojen så kommer dom ju inte försöka smita...

Gällande straffskala så kan ett gripande bli egenmäktigt förfarande med olaga frihetsberövande. Det är värre än stöld. Polisen ser väl förhoppningsvis mellan fingrarna men men ...

jag är 99% säker att de ser både genom fingrarna och så får man en klapp på axeln!

Bara man e diskret o låter dom få äran för jobbet - inga mobbar me basebollträn - en snyggt kommandojobb med låg profil.

Är man många skall bara en synas sen , och den som eventuellt ger sig till känna skall se ut som ett flöjtspelande mongo - eller iaf se någorlunda hederlig ut - inte svårt i vissa områden.....

Är du snygg och det dyker upp brudsnutar så säger dom inget fast tjuven brutit båda benen,har en pil genom huvet och är fastspikad i en lastpall me en fet dildo i röven.

Nå, hur går det... mycket snack men ingen verkstad eller hur säger man? :7peta

Ut och busta dom nu!!! Tycker roadblocken i båda sidorna av bron låter intressant...

Följer ämnet här på SH, inväntar besked när ni ska ge er ut :tummenupp
Vill gärna höra hur det gick efteråt för dom jävlarna!!!!:mad:

Börjar koka bakom tangentbordet:gnissla jävlar om man skulle få tag på en person som snott ens cykel. Hoppas ni lyckas återta bågen:tummenupp

Följer detta med spänning, hade min hoj funkat hade jag varit i frölunda och kört oftare och passat på att hålla utkik, om ni styr upp något kan jag förhoppningsvis komma förbi och hjälpa till att spana med bil istället.
Någon som sett tjuvarna/hojen de senaste dagarana?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti