Någon med akvarium som har plats för en Black Molly?

• Thread starter Thread starter Zam
  • Start date Start date

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag fick en liten vas(?) med en söt liten fisk i inflyttningspresent i lördags, och jag tycker synd om den stackars fisken. Om någon med akvarium kan förbarma sig över kraken innan den dör av tristess eller vanskötsel skulle jag bli glad. Det är alltså en Black Molly http://sv.wikipedia.org/wiki/Black_Molly_(fisk)

MVH

Finns det verkligen affärer som tar tillbaka fiskar? Jag tänkte inte sälja firren, jag vill bara inte ha firrens liv på mitt samvete...
Äsch, den kommer trivas prima med dammråttorna ;)

Hade jag haft ett akvarium så hade jag givetvis hjälpt dig, men ett tipps på ett ganska roligt spex hade vart om du dumpade den i poolen hos mina föräldrar.... :hihi Dock kanske den inte är kompis med Cloor och vatten :rolleyes:

Härligt, då är firren din. När kan du ta den, och var håller du hus? Firren bor i Lunden för tillfället.

hehe va kul :) mera fiskar
kan ta den i eftermidda nångång. Ja håller för tillfället hus i jörlanda.

ska vara i stan å pilla med min hojj hela dan e de tänkt.
du kan väl ringa mig på 0733-390369 efter 12 nån gång :)

hehe va kul :) mera fiskar
kan ta den i eftermidda nångång. Ja håller för tillfället hus i jörlanda.

ska vara i stan å pilla med min hojj hela dan e de tänkt.
du kan väl ringa mig på 0733-390369 efter 12 nån gång :)
Jag jobbar till ca halv 5 ute på öckerö, men jag kan väl lassa in firren i en plastpåse och slänga i en ryggsäck så tar jag bara hojen och kör hem firren till dig. Jag hör av mig när jag är på väg hem.

Jag jobbar till ca halv 5 ute på öckerö, men jag kan väl lassa in firren i en plastpåse och slänga i en ryggsäck så tar jag bara hojen och kör hem firren till dig. Jag hör av mig när jag är på väg hem.

tja....

glömde änna av att höra av mig igår...

ja ringer sen när ja e i stan:)

Jag och tjejen ska flytta och vi känner att vi inte orkar flytta med fiskarna såhär på en gång. Finns så mkt annat att stå i vid inflyttning så vill gärna ge bort våra fiskar till ngn med halvstort akvarium (ca 125 L eller mer). De fiskar som finns är 6 neontetror, en slags molly(svart) 1 barb(kallad Robinson av oss pga hög överlevnadsfaktor :D ) och en algätare.

Vi flyttar på onsdag det mesta och det hade vart trist att spola ner dom :(

Jag och tjejen ska flytta och vi känner att vi inte orkar flytta med fiskarna såhär på en gång. Finns så mkt annat att stå i vid inflyttning så vill gärna ge bort våra fiskar till ngn med halvstort akvarium (ca 125 L eller mer). De fiskar som finns är 6 neontetror, en slags molly(svart) 1 barb(kallad Robinson av oss pga hög överlevnadsfaktor :D ) och en algätare.

Vi flyttar på onsdag det mesta och det hade vart trist att spola ner dom :(

klart de kan få flytta te mitt akvarie med då:) har ju redan en ny gäst i de.

har ett 200L akvarie :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...