Någon med 600cc som vill rejsa mot BMW (filmas)?

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Några i nedanstående tråd (titta på sista sidan), håller på att anordna ett race mellan en BMW E30 325 Turbo och ett par hojar i Stockholms-området. OLJEKYLD GSXR är väl medlem här på Sporthoj och han ska köra med sin GSX-R 1000. Det vore dock kul att få med någon 600cc också, gärna en nyare modell. Det verkar som det blir av ikväll dessutom. Någon som är intresserad?

http://www.zatzy.com/showthread.php?t=310078&page=1&pp=20

Sharkie:

Du hänger nästan på en R6 -00 med din bil (V40 T4) i farter över 200km/h och det vet jag av egen erfarenhet.

:D :tummenupp

Nej, det verkar inte så. Kom igen nu! Måste väl finnas någon med en 600cc i vår huvudstad som vill leka lite. Det är rakt fram som gäller förövrigt. Behöver inte ses så allvarligt heller, mest en kul grej.

Nej, det verkar inte så. Kom igen nu! Måste väl finnas någon med en 600cc i vår huvudstad som vill leka lite. Det är rakt fram som gäller förövrigt. Behöver inte ses så allvarligt heller, mest en kul grej.

Är det stående start ni ska köra?

Är det stående start ni ska köra?
Jag vet inte vad de har planerat. Jag hjälper bara Nisse att få fram någon med en 600cc som vill vara med. Jag bor tyvärr på "fel" sida av landet...

Förmodligen kommer de bara köra flygande start, men det kan säkert bli stående också.

Finns det någon möjlighet att se detta live? Med stående start ligger mina pengar på bmw (mot 600) dock beror mkt på hur lång sträcka ni kommer köra! Stående kommer du alltid ta bågen i starten men 1000cc kommer piska dig mellan 100-250!

Finns det någon möjlighet att se detta live? Med stående start ligger mina pengar på bmw dock beror mkt på hur lång sträcka ni kommer köra! Stående kommer du alltid ta bågen i starten men 1000kubikaren kommer piska dig mellan 100-250!
Jag vågar inte svara på det. Du får fråga Nisse och Oljekyld om de vill ha med någon mer.

Jag vet inte vad de har planerat. Jag hjälper bara Nisse att få fram någon med en 600cc som vill vara med. Jag bor tyvärr på "fel" sida av landet...

Förmodligen kommer de bara köra flygande start, men det kan säkert bli stående också.

Eftersom en HD är surare än en 600sporthoj i en genomsnittlig Zatzyhjärna så kunde det ju vara intressant tänkte jag. För jag ska ändå provköra hojen imorgon efter lite service. Men med min aerodynamik vill jag starta från stillastående och köra 200 el 400 meter. Inte roll-on från 150 och annat trams

/J

cykel avställd för året så sorry.

Eftersom en HD är surare än en 600sporthoj i en genomsnittlig Zatzyhjärna så kunde det ju vara intressant tänkte jag. För jag ska ändå provköra hojen imorgon efter lite service. Men med min aerodynamik vill jag starta från stillastående och köra 200 el 400 meter. Inte roll-on från 150 och annat trams

/J

tycker jag du ska ta dig dit å visa snorungarna vart skåpet ska stå!

Last edited:
Om nån nu ställer upp så kanske det vore bra om det är någon som är bra på att gasa och inte bara tror att han är bra...

Allt för många MC vs. bilrace man ser där föraren sittar rakt upp och feggasar.

Jag röstar på Svensken :hojraket

/J
Registrera dig och säg till Nisse att du vill vara med. Kunde vara kul!

Edit: I och för sig så ska de nog köra ikväll. Din hoj kanske inte är "fit for fight" då, eller?

tycker jag du ska ta dig dit å visa snorungarna vart skåpet ska stå!

Dom vill nog ha en vanlig original nyare 600cc sportis att dra mot. Det är sånt man jämför med i Zatzydiskussioner. Så det är mer värt.

Dessutom är det bara de som blir inbjudan att köra som får adressen om det är seriöst. Sedan så är min hoj inte såå snabb, jag är lite nyfiken jag med nämligen. Har aldrig åkt på pisk av en bil i från stillastående och upp till 200 vid rödljusen, vare sig det varit ferrarissar eller porschar. Så det vore ju kul att se hur bra en sån där 80-talistägd turboapparat går. Man ser dem ju mest pysa och hålla på med sina kära dumpventiler inne i stan.

Registrera dig och säg till Nisse att du vill vara med. Kunde vara kul!

Edit: I och för sig så ska de nog köra ikväll. Din hoj kanske inte är "fit for fight" då, eller?

Küken :( jag trodde det var imorgon onsdag. Jag ska se om jag hinner, jag ska på med avgas, tank och skorstenar efter ventiljobbet, sedan ta en provtur och se att det låter bra. Först därefter vet jag om jag är redo. Men du kanske kan PM:a mig om du får tag på adressen. Jag kommer förstås dit ensam isf. Har jag inte fått ihop hojen dyker jag inte upp.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...