Någon Linuxkunnig som kan hjälpa oss?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Som vissa säkert vet så blev klubbens hemsida hackad tidigare i vår. Den har fungerat halvkasst efter det och Ouroboros som har burken hemma hos sig har fått starta om den med jämna mellanrum...det enda riktiga är väl att installera om servern och köra in en nyare version av Mambo (Joomla?). Jag har dragit mig för det lite grann eftersom jag inte är nån Linuxhacker direkt, vi fick till det sist efter femtielva försök men all kunskap från sist har jag nog supit bort vid det här laget...

Så frågan är, finns det nån vänlig själ därute med Linuxkunskaper som kan tänka sig att hjälpa oss med att installera om och konfigurera upp servern?

Pm:a eller skriv i tråden!

Tack på förhand :Bugar

EDIT: Hemsidan (servern) är tillsvidare stängd för underhåll!

Last edited:
cbjorkman skrev:
2203827 Mambo (eller Joomla som det heter nu) finns tyvärr bara för Linux. Mambo är det som vi "kör" hemsidan med. För mer info se här http://www.joomla.org/

Aha ok. Känner tyvärr ingen heller som är duktig på linux.
Men du kan alltid kolla på sweclockers.com, där finns det säkert någon.

Ett stort frågetecken på vem som orkade hacka en mc-klubbs hemsida!? :va
Och helst när den låg på en linux burk! Att folk orkar! :fatta!

dsundelin skrev:
2204515 Ett stort frågetecken på vem som orkade hacka en mc-klubbs hemsida!? :va
Och helst när den låg på en linux burk! Att folk orkar! :fatta!

De var nog inte ute efter oss specifikt utan vi körde en äldre version av Mambo som det finns kryphål i...servern kapades nog för att sedan skicka spam mail med.

Nu har det löst sig...vi ska försöka installera om allt på lördag...ingen garanti för att sidan är tillbaka redan då men men...

Efter söndagens övningar med servern så är den ominstallerad. Det visade sig dock att vi måste uppgradera Mambo för att det ska funka, annars har vi en spamserver så gott som direkt. Vår Linuxguru som hjälpte oss i söndags åker bort i veckan och framöver så nu står vi där igen...

Såååå...igen frågar jag efter nån linuxkunnig person som är sugen på att hjälpa oss :Bugar

Hemsidan kommer att ligga NERE tills detta är fixat...

Nu är hemsidan uppe igen...om än på prov så inga garantier för funktionen just nu. Galleriet är offline också för det är inte riktigt som det ska. På gång och sånt är även det ouppdaterat.

Nu kan ni som vill iaf kika på 'bli medlem' och annan info.

Tack Chaos som hjälpte oss ikväll med att återuppliva/uppdatera saker och ting :Bugar

www.umcc.nu

*/ ?>
Back