Någon kunnig?!

GSXR Junior

RadicalRider
Gick med
21 Oct 2004
Hoj
GSXR1000
Jag har fått tips om att flytta ner nålarna ett steg (den plöddrar på halv gas). Sen har jag lite problem med att få rätt tryck i frambromsen. Någon som känner sig skyldig att hjälpa mig? :Bugar

tror morlock va den som la ut en tråd med verkstadshandböcker till alla möjliga hojar...

ladda ner et sån till din hoj.. o se e de bara o börja mecka

GSXR Junior skrev:
Jag har fått tips om att flytta ner nålarna ett steg (den plöddrar på halv gas). Sen har jag lite problem med att få rätt tryck i frambromsen. Någon som känner sig skyldig att hjälpa mig? :Bugar

okej..plöddrar på halvgas..min med..
fråga: om du ligger i högväxel o ger fullt..dör den då?

Easy_Mike skrev:

Nä, den dör inte men dem plöddrar/segar sig fram till 7000 rpm sen kommer den som ett skott skjuten ur en kanon.
Ebos killarna som bänkade min hoj tipsade om att sänka nålarna ett steg. Tänkte göra det osse men behöver hjälp. Hjälp mig!

GSXR Junior skrev:
Nä, den dör inte men dem plöddrar/segar sig fram till 7000 rpm sen kommer den som ett skott skjuten ur en kanon.
Ebos killarna som bänkade min hoj tipsade om att sänka nålarna ett steg. Tänkte göra det osse men behöver hjälp. Hjälp mig!

jag kan säga o visa hur...du mekar själv.ok?

Easy_Mike skrev:

Jag har detta problem att den dör när man ger fullgas på lågt varv. Det sitter en vassare Kehin 35mm förgasare samt ett K&N-filter. Vad kan detta bero på?

Last edited:
Idrott skrev:
Jag har detta problem att den dör när man ger fullgas på lågt varv. Det sitter en vassare Kehin 35mm förgasare samt ett K&N-filter. Vad kan detta bero på?
den får för mycket av något..
men de visste du väl?

prova o "stryp" filtret.. lite i taget.. går den bättre får den förlite bensin.. o går den sämre så får den förlite luft... (förmycke bensin)

Nu har jag fått ett annat problem :huvet

Packboxarna har sprungit läck!.. Någon som vill hjälpa mig ikväll vid 20.30 tiden. Ett flak öl väntar som belöning och tack för hjälpen! Gärna någon som e kunnig på området! Jag har garage i Dalby samt en verkstadshandbok. Jag kan ju inte missa morgondagens gazz!

AleX skrev:
den får för mycket av något..
men de visste du väl?

prova o "stryp" filtret.. lite i taget.. går den bättre får den förlite bensin.. o går den sämre så får den förlite luft... (förmycke bensin)

OK tackar men hur stryper jag det lättast? Kan det ha att göra att K&N-filtret ej passar ihop med denna förgasare, Kehein 35mm? Någon som vet vad orginal är? Denna skulle vara lite vassare o kostade 8000kr år 95.

GSXR Junior skrev:
Nu har jag fått ett annat problem :huvet

Packboxarna har sprungit läck!.. Någon som vill hjälpa mig ikväll vid 20.30 tiden. Ett flak öl väntar som belöning och tack för hjälpen! Gärna någon som e kunnig på området! Jag har garage i Dalby samt en verkstadshandbok. Jag kan ju inte missa morgondagens gazz!
Du får hyra mitt framstöd för ett flak öl (lyfter i gaffelkronan) sen är det enkelt att lossa gaffelbenen, lämna in dom lösa benen till Brink på Lindströms så blir det riktigt gjort.

Jag är himma idag mellan 17.00-18.00, Mr K har mitt nummer.

Idrott skrev:

kör utan filter en sväng o kolla om det e nån skyllnad?

GSXR1100R skrev:
Du får hyra mitt framstöd för ett flak öl (lyfter i gaffelkronan) sen är det enkelt att lossa gaffelbenen, lämna in dom lösa benen till Brink på Lindströms så blir det riktigt gjort.

Jag är himma idag mellan 17.00-18.00, Mr K har mitt nummer.

Tack för erbjudandet men jag har precis slutat (18.15). Jag får lösa det på annat sätt. Det känns som om det blir en lång kväll/natt. Den ska fan bli klar tills i morgon!!!

Idrott skrev:
OK tackar men hur stryper jag det lättast? Kan det ha att göra att K&N-filtret ej passar ihop med denna förgasare, Kehein 35mm? Någon som vet vad orginal är? Denna skulle vara lite vassare o kostade 8000kr år 95.

använd maskerinstejp..

AleX skrev:
använd maskerinstejp..

Danke, skall lämna in den på den stora servicen 1200 mil nu nästa vecka så få se vad han söger om detta. Jag skulle sända med allt orginal med så det var en massa kåpor som var borttagna från orginal till filtret.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT