Någon i skåneområdet som har tid/lust över?

the_seven

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
No longer...
Skulle behöva byta packboxar på min Aprilia. Kollat auu hur mycket det kostar på verkstad, skulle gå på runt 2000 kr:rolleyes:

Någon som har lust att hjälpa??

Mvh

Tvärr så har jag inte det, men det kan man väll ladda ner?

Är det verkligen värt att krångla så mkt för 2000:-?

Ring runt till ngn mer verkstad o kolla om du kan få det lite billigare. Lär väl ta någon/några timmar även för en svartmekare så jag tror inte du sparar många hundra.

Är det verkligen värt att krångla så mkt för 2000:-?

Ring runt till ngn mer verkstad o kolla om du kan få det lite billigare. Lär väl ta någon/några timmar även för en svartmekare så jag tror inte du sparar många hundra.

Eftersom grejerna kostar typ 350 spänn så tycker jag att 2000 kr är lite mycket! jag menar om någon schysst här hade kunnat göra det för typ 1000 spänn så hade det varit värt det..

eller?:va

Köp dig en verkstadsmanual (haynes är skitbra) för en 300 kr eller vad de kostar och så nya packboxar + gaffelolja för kanske en 500 totalt och sen kan du enkelt fixa det över en eftermiddag ute på uppfarten:tummenupp

Köp dig en verkstadsmanual (haynes är skitbra) för en 300 kr eller vad de kostar och så nya packboxar + gaffelolja för kanske en 500 totalt och sen kan du enkelt fixa det över en eftermiddag ute på uppfarten:tummenupp

Men om du ska byta dom så måste du ju "hissa" upp cykeln eftersom jag måste ta av gafflarna, eller är jag helt fel ute?:confused:

Men om du ska byta dom så måste du ju "hissa" upp cykeln eftersom jag måste ta av gafflarna, eller är jag helt fel ute?:confused:

Nu vet jag inte hur det ser ut just på din hoj, men kan du inte bara ta av magkåpan och sätta en domkraft under motorn eller ramen? Du kan ju alltid ta hjälp av en kompis som sitter eller håller bakpå hojen så att den inte trillar framåt. Jag minns första gången jag var med och bytte packboxar i framgafflarna på en hoj, det var när jag var typ 10 bast och min storebror hade lätt mc:D Jag fick sitta bakpå den under motorn uppallade motorcykeln och hålla gaffeln i det fria medan min far bytte packboxarna:D

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back