Någon i hudik-/sundsvallsområdet som kan hjälpa?

shisha

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZXR 750 -91
Hej!

Vet inte om det här är rätt forumdel, bara att flytta i så fall. I alla fall, har en stjärnskruv som sitter något djävulskt hårt som har gått och blivit rund, den sitter vid gashandtaget. Undrar om det är någon vänlig själ här i trakterna som skulle kunna låna ut något verktyg mot detta...

Ersättning kan ordnas och verktyget får du tillbaka i början av veckan efter arbetstid!

Tack på förhand

Har du tillgång till borr och någon form av tång så kan du klara det själv.
Borra bort huvudet och lossa den andra skruven. Sära på de två delarna och eftersom förspänningen nu släppt kan du lätt greppa tag i biten av skruven som är fri och få upp den.

Kanske jag som är trög men förstår inte riktigt.. Skruven är inte genomgående och är omgiven av en plastkåpa. Den sitter på andra sidan engine stop-knappen. Hade lagt upp en bild om jag kunnat ladda upp från mobilen men tror inte det går.

borra bort skallen. antar de är en m5 typ så en 5mm borr max.
sen sitter de en till skruv för o få bort handtaget. ta bort den så går de o dela på reglaget. då kommer den skruv du borrat bort skallen på att sticka ut kanske en cm så de går o ta en tång.

Jaha... Fast jag kommer inte åt den andra skruven som sitter nedanför med en mejsel då bromshandtaget är i vägen. Och muttrarna som jag misstänker håller fast handtaget sitter som fan dom också, typiskt. Blir så himla less att någon skruv ska sätta stopp för allt.

Jaha... Fast jag kommer inte åt den andra skruven som sitter nedanför med en mejsel då bromshandtaget är i vägen. Och muttrarna som jag misstänker håller fast handtaget sitter som fan dom också, typiskt. Blir så himla less att någon skruv ska sätta stopp för allt.

vars bor du och är den körbar? bor i bergeforsen/timrå, antar du har en bit hit.
men får du upp handtagets skruvar så är de ju bara o vrida undan skiten så du kommer åt?

Last edited:
Bor i Hudik men är rätt ofta i Sundsvall! Det jag försökte göra var bara att lossa gasvajern från förgasaren, tänker rengöra.. vet inte varför jag höll på i den änden (alltså vid gashandtaget) men det stod så i instruktionsboken. Fick iaf loss förgasaren och nu ikväll har jag försökt sära på dom, men det går inte bra nånstans! Motgång efter motgång...

Fick loss ena bryggan som håller ihop förgasarna, men den andra sitter fast så klart, sex skruvar på den och alla sitter lika hårt. Jag får nå fel..

Inte så att jag skulle komma förbi någon dag med förgasaren när du har tid och hjälpa en som har tummen mitt i handen? Skulle uppskattas enormt mkt, skickar mitt nummer i ett PM till dig så har du det iaf.

Bor i Hudik men är rätt ofta i Sundsvall! Det jag försökte göra var bara att lossa gasvajern från förgasaren, tänker rengöra.. vet inte varför jag höll på i den änden (alltså vid gashandtaget) men det stod så i instruktionsboken. Fick iaf loss förgasaren och nu ikväll har jag försökt sära på dom, men det går inte bra nånstans! Motgång efter motgång...

Fick loss ena bryggan som håller ihop förgasarna, men den andra sitter fast så klart, sex skruvar på den och alla sitter lika hårt. Jag får nå fel..

Inte så att jag skulle komma förbi någon dag med förgasaren när du har tid och hjälpa en som har tummen mitt i handen? Skulle uppskattas enormt mkt, skickar mitt nummer i ett PM till dig så har du det iaf.

känner du ingen närmre dig som kan mecka då? nå släkt kanske?
antar de är stjärnskruvar.. smörja på, torka rent om de kommt i mejselspåret. vänta nån timma, rätt mejsel storlek, lägg dom på bordet
så du kan lägga fullt tryck på mejseln, gärna med kroppen så vrider du med händerna/handen. har du lyckats få bort gasarna kan du ju inte helt ha tummen i handen :)
vad ska du göra med dom? ska du bara rengöra borde du inte behöva isär med dom?

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard