Någon här som kan ekra av och på i Stockholm?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Jag ska lacka om mina fälgbanor så jag behöver ekra av och på fälgarna.

Är det någon som kan rekomendera någon som kan hjälpa mig med det? Ekra av är säkert inget problem, men när som ska på och spännas så börjar det bli knepigt.

Någon som är sugen på att hjälpa mig mot ersättning eller kan rekomendera någon?

Jag försökte få tag i honom men det var inget svar.

Jag fick tag i en annan kille. Han ville ha 1500 för båda hjulen.
Det börjar kännas som att det här kanske inte var en sån bra idé.
3000 spänn för svarta fälgar. : /

En rulle maskeringstejp på Ö&B= 20:- och det går åt 2-3 stycken= samma kostnad som en dagens lunch på ett dåligt hak.
Maskera dem genom att dra ett varv tejp över den nedre delen mot fälgbanan och sedan tar du en tejpbit som du täcker hela ekern med vägen upp och viker runt.
Skulle aldrig få för mig att ekra av bara för att lackera ett par fälgar på en Motard, det är väl ingen utställningshoj direkt?

En rulle maskeringstejp på Ö&B= 20:- och det går åt 2-3 stycken= samma kostnad som en dagens lunch på ett dåligt hak.
Maskera dem genom att dra ett varv tejp över den nedre delen mot fälgbanan och sedan tar du en tejpbit som du täcker hela ekern med vägen upp och viker runt.
Skulle aldrig få för mig att ekra av bara för att lackera ett par fälgar på en Motard, det är väl ingen utställningshoj direkt?

När man pulverlackar så använder dom en ugn för att härda färgen. Annars hade det kanske funkat.

Det där fixar du lätt själv. Hur du får i ekrarna i rätt ordning vid montering vet jag inte. Om du fixerar dom inbördes med tejp, numrearar dom eller tänker logiskt och ser varför de sitter som de sitter får du dit dom rätt. Ta kort innan i fall det skiter sig.

När du spänner ekrarna kollar du bara åt vilket håll fälgen skevar åt och drar åt lite på andra sidan. Samtidigt fokuserar du på att fälgen skall bli rund och inte gå upp och ned när du snurrar på däcket.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...