Någon här som bor i Australien ?

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date

Nicotin

Guest
Funderat på att jobba några år i australien både jag och tanten.

Båda har eftertraktade utbildningar som söks där nere.

Min fråga är ang arbets tillstånd och vägar att gå för att få uppehålls tillstånd och arbets tillstånd ?

Dom verkar ha ett poäng system som dom går efter och gränsen för ann kunna söka är 100 poäng som jag förstått det.

Jag hamnar enligt denna sida hamna på 138 poäng så om gränsen för att kunna söka är 100 så borde detta inte vara något problem.

http://www.liveinaustralia.com/

Tips idéer från någon som gått igenom detta skulle uppskattas.

människor med självbevarelsedriften någorlunda i behåll håller sig undan därifrån. Fy fan för att vara rädd att krypa ned i sängen för att det kanske ligger en vidrig megagiftig spindel där, knalla ned till stranden för att käkas av en haj eller bli torterad till döds av en manet eller bli strypt eller förgiftad av en vidrig orm eller gå ut i solen och bli stekt av något ozonhål.

du/ni flyttar inte ned, punkt.

Mitt företag fixade allt för mig så jag kan inte hjälpa dig med just den biten, men väl ett och annat "roadside tips"
Alternativt connecta dig med nån av mina kollegor som bor kvar, eller nyss kommit hem.

Sverige är bäst :tummenupp

Det kan jag nästan skriva under på! ;)

//G.Lobertrotter

Last edited:
Jag bor där... :hej

Dock på studentvisum. Det där poängsystemet är bara början - get ready to pay some serious money!

Hursomhelst kan du börja åka hit på Working Holiday-visum. Med det får du jobba på samma ställe i sex månader. Sen ser du till att din arbetsgivare vill ha dig och att de sponsrar dig när du söker uppehållstillstånd, det snabbar på processen... :)

Jag skulle iallafall säga KÖR FÖR FAN! Livet är för kort för att inte upptäcka världen och om inte annat så kommer ni upptäcka att ni saknar Sverige. Australien är ett riktigt bra land på de flesta punkter - folket är trevligt, lönen är god och fritidsintressen lär ni inte få slut på.

Hajar, tja, råkar du vara en av de två som blir attackerad av en haj varje år så skulle du nog blivit det i Sverige också. Inne i storstäderna finns det väldigt få farliga djur. Kackerlackor är nog de farligaste där vi är och de är mest äckliga. Är fortfarande lite irriterad att jag varken sett en spindel eller en orm live på fyra månader.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg