Någon här som är duktig på Ducati? (Gärna mekaniker)

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Jag hittade denna video och blev väldigt nyfiken!

http://www.youtube.com/watch?v=F1GnyECPKhQ

Är det någon som VET om det går att byta ut skruvarna som håller fast kamremsrullarna? Det skulle ju vara roligt med t ex röda. Jag antar att man inte slänger på vilka skruvar som helst då det kan bli ganska dyrt om de fallerar.
 
Är det ingen som kör finhoj på Sporthoj?
Jovisst är det, det!
Den stora frågan är väl bara varför?
Teknos förlag hade en gång i tiden en serie med böcker om bilar iofs...som hette "Hur du får ut mest av din xxxx"
I förordet stod alltid något i stil med: Bilägaren rekommenderas aldrig att genomföra några modifieringar som inte medför någon teknisk vinst" :Bugar

Så visst för poseringsvärdets skull så...det finns förmodligen någon amerikansk firma som kan sälja dig ett par röda skruvar för 4-5 ggr deras egentliga värde...:hihi

Annars köp soppa för pengarna eller spara till nästa service i stället. :)
 
Det går - inga problem. Jag kör finhojar och lägger gärna deg på att göra de finare även om det inte innebär någon teknisk fördel. All kolfiberskit jag har köpt genom åren...vore rent praktiskt enklare och billigare att banta 3 kg och ta en ordentlig dump på dasset så skulle jag fått en lättare knarr. Fast vem fan vill åka med plast stänka eller fula handtag på koppling / broms osv ? Kolla med Chrisse / Tom på Italia Bike Center så fixar de precis de skruvar du behöver. Alt kolla med Micke på NFR, de säljer också CNC prylar och däribland fett najs skruvar och skruvsatser i alla möjliga färger.

Du kan vara förnuftig och praktisk och ekonomisk och ekologisk och inget fel i det. Fast å andra sidan kan du också skita i det och roa dig lite extra med att göra saker som egentligen är helt onödiga. Jag gör sånt hela tiden och ändå mår jag utmärkt ! :tummenupp

En av helt onödiga prylar som inte medför någon som helst praktisk fördel... ;)

ISR.jpg
 
Last edited:
Det går - inga problem. Jag kör finhojar och lägger gärna deg på att göra de finare även om det inte innebär någon teknisk fördel. All kolfiberskit jag har köpt genom åren...vore rent praktiskt enklare och billigare att banta 3 kg och ta en ordentlig dump på dasset så skulle jag fått en lättare knarr. Fast vem fan vill åka med plast stänka eller fula handtag på koppling / broms osv ? Kolla med Chrisse / Tom på Italia Bike Center så fixar de precis de skruvar du behöver. Alt kolla med Micke på NFR, de säljer också CNC prylar och däribland fett najs skruvar och skruvsatser i alla möjliga färger.

Du kan vara förnuftig och praktisk och ekonomisk och ekologisk och inget fel i det. Fast å andra sidan kan du också skita i det och roa dig lite extra med att göra saker som egentligen är helt onödiga. Jag gör sånt hela tiden och ändå mår jag utmärkt ! :tummenupp

En av helt onödiga prylar som inte medför någon som helst praktisk fördel... ;)

View attachment 392008

Helt rätt inställning! Tack för tipsen om var jag hittar prylar.

Hur pass standard har du behållit din 1098? Nästa hoj blir en 1x98 nämligen...
 
Helt rätt inställning! Tack för tipsen om var jag hittar prylar.

Hur pass standard har du behållit din 1098? Nästa hoj blir en 1x98 nämligen...

Inte brutalt modifierad men det som man typ måste modfiera. Den var (kanske är) till salu nyligen på Italia Bike Center. Kolfber på alla paneler och airducts. Vissa grejor kommer som standard på S´en. Givetvis öppen kåpa med röd platta, blå fjädrar, typ...röda eller svarta brickor och blå skruvar, mörk ruta, röd kedja...som matchar randen på Marchesinis...fet HELSYSTEM (alltså inte stumpar utan med krökar och allt...ljudet blir BANG). Stänka, värmeskydd i kolfiber. Jag hade även framkåpa och kuts i kolfiber men ändrade mig och bytte de mot lite CF till Streetfightern. Finmappad i ECU´n...Tips ? Nedre del av sidokåporna i kolfiber skulle jag satsa på om jag fortsatte, feta fotpinnar fr CNC...sånna hade jag på en 998s (den hade ALLA kåpor i kolfiber..lackade rött men så att texten Ducati 998S var kolfiber, kusten lackad rött med lite kanter och kolfoberfält).

Det är inte billigt, men det är fint och man kör inte mindre för det så det finns ingen som helst trade off...ook, kanske skiter man i att renovera köket eller köpa en skittrist grej som en barnvagn eller ring till någon jävla flickvän...men är man inte miljonär får man väl prioritera !
 
Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top