Någon här med erfarenhet av Peugeot 107 & 207?

En kollega har försett sin fru med en C1 och den har aldrig krånglat, men hon hyr alltid en större bil när hon ska åka mer än tio mil pga buller och krocksäkerhet.

För övrigt låter det kul att köra bil till gymmet trots att det är en kort sträcka.
 
107,a köp ba! haft och kört 13000 problemfria mil innan den såldes, enda negativa är att de är en plåtburk o lever om.
 
Kom på att jag för övrigt kört en 4 dörrars Aygo med 6pers i.
Gick faktiskt helt ok. Trodde det skulle vara trängre.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Vet inget om Peugeot 107 och 207 men däremot lite om 307 som mossan har för att ta sig fram med.Hon verkar vara väldigt nöjd med samtidigt få fel på bilen men själv så tycker jag att den är ordentligt tråkig.Plåtlåda är väl ett passande namn på många av Peugeots mindre bilar.
 
207an vet jag inget om, men jag hoppas dom gjorde en rejäl uppryckning sedan 206an, min 206GTI drabbades av ett gäng väldigt irriterande småfel som gjort att jag hållit mig borta från märket efteråt.

107an/C1/Aygo lär rulla bra i stort, men de första årsmodellerna har för klen koppling som har en tendens att ge upp relativt tidigt, vill minnas att man åtgärdade genom att uppdatera till större koppling från Yaris-modellen.

Värre kan det bli i kombination med automatlåda av manuell robottyp (dvs med traditionell koppling) som slirar under vissa förhållanden vilket kan slita ut kopplingen extremt snabbt. Finns guider på nätet om hur man undviker att den får för sig att slira exempelvis i uppförsbackar, men enklast är väl att hålla sig till manuella modellen.
 
Last edited:
Jag har en 207 GT med panoramatak. "Bara" ägt den i ca 2 år och kört runt 4000 mil, men den har inte strulat det minsta, öht. Den är dock ganska bullrig, fast jag kommer från en BMW X3 så det är kanske lite elakt mot 207 att jämföra dessa två.
Oavsett, jag är en BMW-människa och tycker inte 207 är fantastisk, men jag sitter bra i den, den går snålt och startar alltid och har aldrig strulat, så jag måste erkänna att jag är nöjd med den lilla rallybilen.
 
Jag har en fråga här som jag länge funderat på att ställa, varför attraherar Peugeot så många kvinnor?

edit: själv har jag haft en 205 GTI och en 206 GTI
 
Last edited:
Jag har en fråga här som jag länge funderat på att ställa, varför attraherar Peugeot så många kvinnor?

edit: själv har jag haft en 205 GTI och en 206 GTI

Mig attraherar den verkligen inte. Det bara blev den när jag stod där på firman och skulle byta in X3. Orkade inte testa en jäkla massa bilar och den var i fint skick och var välservad så den fick duga helt enkelt.
 
107 är i princip en Toyota = bra grejjer. Dock inte lika bra som Yaris som görs i Japan!
Jag letade minibil för 4år sedan och då köpte vi en ny VW Up.
En KLART bättre o modernare bil än allt annat i klassen.
8k mil nu och vi är fortsatt mycket nöjda. O jag är superkräsen.
107 är rena skräpet i jämförelse: rostar...uselt krockskydd...komfort...

Up har dessutom BRA stereo och är snygg inne o utvändigt.
Vi har en med all utrustning, navi, 16", halvläder, svart met.
Senaste tankningen 0.39 korta stadskörningar. Snittar 0.42 på sommaren, halvlitern mer på vintern.
O då kör jag på rätt bra i kurvorna :yoparty

Säljer den aldrig.

Liten, lätt, trepip = superkul i kurvorna
 
Last edited:
Undra om Up nu kan fås med panoramatak?
Den finns med 4 dörrar men vår med 2 är snyggare! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top