Någon av dessa stövlar, vilka?

OliverKmark

Rostfri
Gick med
22 Nov 2010
Hoj
Kawasaki Z1000 -14
Hejje!
Ska ha ett par stövlar såklart men velar mellan ett par.

Sidi Vertigo 1995:-
http://www.lellesmcklader.se/product_info.php?cPath=374_381_594&products_id=1862

Alpinestars S-MX 5 1670:-
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...Boot/SubProducts/Alpinestars-S-MX-5-Boot-0001

Forma Mirage Dry 1670:- någon som har erfarenhet inom dessa? såg okej ut och schysst pris. :)
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...-Mirage-Dry/SubProducts/Forma-Mirage-Dry-0001

Vad säger ni som har någon av dessa? sköna osv? :)

Tack på förhand :tummenupp

Har kört både upprätt och omkull i Sidi. Fastnade med vänsterfoten mellan asfalt och omkullkörd hoj i somras. Foten klarade sig utan brott och stöveln var inte vacker efteråt. Visst gjorde det ont, men jag har vrickat/stukat värre när jag varit ute och promenerat.

När man inte kör omkull är de sköna och förhållandevis svala. Det lilla luftspjället på utsidan av foten funkar skapligt bra.

Riktigt bra stövlar!

Alpinestar smx plus är sköna pjucks. Kraschat o d gick bra med fötter.

Hej. Personligen tycker jag sidi sitter kanon och ventilerar ok när det är varmt och ser klart bäst ut tycker jag... Hur dom skyddar vet jag inte men kanske slulle haft dom på nyckelbenet sist.:tummenupp

i alpinestars behövde jag 2 stl större, Sidi var storleksenliga. A-stars var för smala på bredden för en normal mansfot. Men e du en geisha så ...

Har du testat både A-star och Sidi?

På mina fötter passar Oxtar/TCS, Sidi och Dainese men A-star sitter inte bra så det är troligen en del skillnad på passform.
Har Oxtar på BMWn och Crosstövlarna är Diadora.

Sen ska du ju ha crossstövlar på motard ändå som redan sagts....:tummenupp

Kolla in Alpinestars SMX-R också, en fördel med dem som jag ser är att dragkedja och flärpar sitter på utsidan, insidan är helt slät och kan inte haka fast i hälskyddet t.ex. när man flyttar fötterna på fotpinnen. Som javaguru skrev så är de lite smala på bredden. Mina klämde lite väl mycket så jag tog helt enkelt och gick en långpromenad (i snöslask) och nu sitter de som gjutna på foten. Har haft Sidi Vertebra tidigare också en mycket bra stövel som höll länge.

Skönt :) hur är dom i storlekarna då? om jag har 42, kan jag ha 42 i stövlarna också?

Ang. Sidi, de är små i storlekar, jag har både Vertigo och Crossfire. När jag köpte Vertigo så tog jag samma som min skor, 43 och de känns lite tighta men det funkar, nu i efterhand hade jag nog tagit en storlek större. I Crossfire har jag storlek 45, jag fick vika tårna dubbelt i 43orna :gnissla

Ang. Sidi, de är små i storlekar, jag har både Vertigo och Crossfire. När jag köpte Vertigo så tog jag samma som min skor, 43 och de känns lite tighta men det funkar, nu i efterhand hade jag nog tagit en storlek större. I Crossfire har jag storlek 45, jag fick vika tårna dubbelt i 43orna :gnissla

Ok? jag känner tvärt om, jag tog 42 och har 42, tycker dom är lite stora :confused:

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul