Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mr K skrev:Jag har gjort en liten bild på vad jag vill kunna göra. Har jag tänkt rätt.
Kan jag ta emot signalen från min trådlösa router med en trådlös accesspunkt?
Ursäkta kvalitén på bliden ....![]()
Mr K skrev:Jag har gjort en liten bild på vad jag vill kunna göra. Har jag tänkt rätt.
Kan jag ta emot signalen från min trådlösa router med en trådlös accesspunkt?
Ursäkta kvalitén på bliden ....![]()
Mr K skrev:funkar detta?
ny bild ......
Saken är att dator 3 & 4 är i andra run på "borta" lägenheten så jag tror inte det funkar med bara trådlösa NV-kort i dator 3 & 4.Lion skrev:Kör istället bara trådlösa NV-kort i dator 3 & 4 eller så har du en trådlös accesspunkt om du märker att länkkvalitén understiger 60-70%.
Mr K skrev:Saken är att dator 3 & 4 är i andra run på "borta" lägenheten så jag tror inte det funkar med bara trådlösa NV-kort i dator 3 & 4.
...och en switch bakom den och använda trådar ........eller köra den i repeatermode och använda trådlösa NV-kort ......Lion skrev:Skulle det mot förmodan inte fungerar så slänger du bara upp en trådlös accesspunkt, inte en router!![]()
Mr K skrev:...och en switch bakom den och använda trådar ........eller köra den i repeatermode och använda trådlösa NV-kort ......
ok ... de jag kollade på hade ingen switch. "Förlänger/förstärker" en accesspunkt i repeatermode signalen vidare?Lion skrev:En router fungerar som en switch...så du behöver inte lägga upp en.
Vissa accesspunkter fungerar också som switchar....så en extraswitch gör ingen nytta.
Mr K skrev:ok ... de jag kollade på hade ingen switch. "Förlänger/förstärker" en accesspunkt i repeatermode signalen vidare?
Mr K skrev:ok ... de jag kollade på hade ingen switch. "Förlänger/förstärker" en accesspunkt i repeatermode signalen vidare?

80meter! Fy fasiken!philsson skrev:Jag kör trådlöst mot grannen.. (80m avstånd) och jag har inte ens riktat antennen.. sitter mitt inne i huset datorn och får ut sådär ca 18mb/s
MikkE skrev:80meter! Fy fasiken!
Jag har inbyggt på min laptop och provade att gå ut. Routern var på övervåningen, en fet bod i vägen och var ca 15m från huset. sedan tappade den signalen mer och mer.
Har ni fri sikt?

|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg