Kanske var pengar åt skogen ändå...
Sitter nu till slut här o testar överföringshastighet över till servern i huset. Det går med 1.1 mb/s. Va fasen ... det betyder ju att det är 10 mbit (verkligen maximerad 10mbit).
Varför är det så här?
Både min dator och servern har 1 gigabit enligt statusen i Windows på nätverkskopplingen.
WHY!!
//Edit
På switch lyser allting för att vara Gigabit-hastighet.
Detta måste vara något mjukvarufel...
//EDIT 2
Nähe, nu gick jag ner o "rörde på musen" på datorn
... så Windows är "aktivt" (alltid inloggad, men skärm går inaktiv efter 1 min).
Det måste vara så att Windows går ner i någon typ av sparläge även för hårddisken.
Nu gick det iaf skicka med 60 mb/sek

//EDIT 3:
Och nu helt plötsligt... sakta igen.
//EDIT 4:
Det går helt klart upp o ner med att skärmen går i viloläge. Därmed ett test där jag helt enkelt inte tillåter skärmen gå i viloläge.
Det måste vara något i Windows som känner av att något... går i viloläge o därmed sänker prestandan på burkens nätverk till 10mbit.
VAD kan det vara?
Sitter nu till slut här o testar överföringshastighet över till servern i huset. Det går med 1.1 mb/s. Va fasen ... det betyder ju att det är 10 mbit (verkligen maximerad 10mbit).
Varför är det så här?
Både min dator och servern har 1 gigabit enligt statusen i Windows på nätverkskopplingen.
WHY!!
//Edit
På switch lyser allting för att vara Gigabit-hastighet.
Detta måste vara något mjukvarufel...
//EDIT 2
Nähe, nu gick jag ner o "rörde på musen" på datorn

Det måste vara så att Windows går ner i någon typ av sparläge även för hårddisken.
Nu gick det iaf skicka med 60 mb/sek

//EDIT 3:
Och nu helt plötsligt... sakta igen.
//EDIT 4:
Det går helt klart upp o ner med att skärmen går i viloläge. Därmed ett test där jag helt enkelt inte tillåter skärmen gå i viloläge.
Det måste vara något i Windows som känner av att något... går i viloläge o därmed sänker prestandan på burkens nätverk till 10mbit.
VAD kan det vara?
Last edited: