Nätverks problem

appelvikaren

Small but powerfull!
Gick med
11 Dec 2005
Hoj
DR350s, Rd125 , Ten7 & 14a
Hej!
Jag omformaterade datorn för ett tag sedan och nu när den är igång står det "Begrensad eller ingen anslutning". Hur gör jag för att få in internet? Har telia ADSL, den trådlösa anslutningen till bärbara datorn går igenom ADSL modemet och på den funkar nätverket solklart!
Någon som vet hur jag löser detta?

MVH Jonte

appelvikaren skrev:
2345829
Någon som vet hur jag löser detta?

MVH Jonte

Starta om din router. Troligvis den som strular. Är det samma problem direkt efter att du startat om routern eller försvinner uppkopplingen först efter en liten stund?! Laddar du hem saker via DC++ eller BitTorrent i samband med att uppkopplingen försvinner?

Asså omformaterade hårddisken för ett tag sedan och sedan dess har den bara stått. Och jag har nätverkskabeln inkopplad i datorn och då står det "begränsad eller ingen anslutning". Och jag laddar inte ner

MVH Jonte

appelvikaren skrev:
2345885 Asså omformaterade hårddisken för ett tag sedan och sedan dess har den bara stått. Och jag har nätverkskabeln inkopplad i datorn och då står det "begränsad eller ingen anslutning". Och jag laddar inte ner

MVH Jonte

Om du kör via nätverkskabel så ska du se till att konfigurera en nätverksanslutning för detta. Om inte jag är ute och cyklar så gäller ditt felmedelande endast trådlösa anslutningar och du skulle väl inte köra trådlöst varför det är rätt förståligt att du får just detta meddelande. Se då till att inaktivera den trådlösa anslutningen och konfigurera upp en "vanlig" LAN-anslutning.

korvgubbe skrev:
2345996 Om du kör via nätverkskabel så ska du se till att konfigurera en nätverksanslutning för detta. Om inte jag är ute och cyklar så gäller ditt felmedelande endast trådlösa anslutningar och du skulle väl inte köra trådlöst varför det är rätt förståligt att du får just detta meddelande. Se då till att inaktivera den trådlösa anslutningen och konfigurera upp en "vanlig" LAN-anslutning.

Det gäller vanliga anslutningar av kabeltyp med.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg