Nätvärk.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Godmiddag,

jag har ett problem med mitt nätverk hemma. Det består just nu av en stationär med Win2000, en laptop med WinXP, en Netgearrouter RP 614 och en massa kabel.

Detta delar på en Telia-Adsl utan några problem. Problemet är när jag skall föra över filer från den ena till den andra. När jag försöker öppna en mapp på "den andra datorn" kan detta ta väääldigt lång tid. Skall jag sedan föra över en lite fil (doc) så går detta utan problem. Skall jag däremot föra över något större (mp3 och uppåt) så blir det problem. Överföringen startar (dock nästan aldrig direkt), MEN efter någon minut avbryts överföringen. Jag får då nåt kryptiskt felmeddelande, vanligtvis om att sökvägen inte längre är tillgänlig, men jag har även sett att filnamnet inte längre är korrekt....?

Innan jag slänger ut skiten på gården vänder jag mig nu till er, hojbröder och systrar, med en bön om hjälp.
 
t-rex skrev:
Godmiddag,

jag har ett problem med mitt nätverk hemma. Det består just nu av en stationär med Win2000, en laptop med WinXP, en Netgearrouter RP 614 och en massa kabel.

Detta delar på en Telia-Adsl utan några problem. Problemet är när jag skall föra över filer från den ena till den andra. När jag försöker öppna en mapp på "den andra datorn" kan detta ta väääldigt lång tid. Skall jag sedan föra över en lite fil (doc) så går detta utan problem. Skall jag däremot föra över något större (mp3 och uppåt) så blir det problem. Överföringen startar (dock nästan aldrig direkt), MEN efter någon minut avbryts överföringen. Jag får då nåt kryptiskt felmeddelande, vanligtvis om att sökvägen inte längre är tillgänlig, men jag har även sett att filnamnet inte längre är korrekt....?

Innan jag slänger ut skiten på gården vänder jag mig nu till er, hojbröder och systrar, med en bön om hjälp.

Ta burkarna, avinstallera viruset Microsoft Windows, både xp och 2000, problemet löst! :rolleyes: :D
 
Intressant lösning... Du menar att nätverket funkar bättre utan operativsystem? :rolleyes:
 
JoS skrev:
Intressant lösning... Du menar att nätverket funkar bättre utan operativsystem? :rolleyes:

Nej nej, operativsystem behövs, men d va d ju inte tal om här, utan det elaka viruset Microsoft Windows...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top