Nätpokertråd

Vad menas med riggade? för en som e totalt nybörjare.. har nämligen bara spelat en handfull gånger..

Maverick skrev:
Vad menas med riggade? för en som e totalt nybörjare.. har nämligen bara spelat en handfull gånger..

Riggat = uppgjort på förhand, dvs sajterna lägger korten i en viss ordning så att sämre spelare som t.ex. hela tiden jagar hålstegar och flushdrag träffar oftare än vad den matematiska sannolikheten säger. Med andra ord, en giv är inte slumpmässigt blandad.
Det kan också vara så att det finns "house players" som vet vilka kort som ska komma, och på så sätt kan lägga den bästa handen eftersom han vet att han kommer att förlora till slut, eller satsa hårt med en dålig hand eftersom han vet att han kommer att träffa och vinna potten till slut. Det var en sajt, tror det var Planet Poker, som hade spelare enligt detta system (det är vedertaget känt i alla pokerkretsar, och inget som florerar som alla andra riggat-anklagelser). En house player är ansälld av sajten och utökar vinsten till att även innefatta andra spelares pengar utöver raken.

Skalman skrev:
Runt 90-95% av de som spelar poker på internet går med förlust. De allra flesta förlorar dock bara lite grann.

Sitter just nu & spelar.... Svaret på din fråga om Vem vinner... Vem förlorar?

Jaa du, jag har 20-25% tillbaks på raken, utan den hade jag torskat rejält.
Det betyder att jag får tillbaks 20-25% av det poker siten tjänar på potter jag är med i.

Totalt på veckan kan jag få tillbaks $5-700

Allt jag behöver göra, är att gå + - 0 = vinst....
Går jag sedan med plus... lol.... är det bara grädden på moset.

Men... som någon sa... 50% är rejäla Torskar 48% + - några hundra + - $

bara 1-2% är vinnare.

Jag själv då??? + - 7-800 per månad, men det är spelpengar jag inte använder till vardags (även om jag ibland vill) Men roligt är det....

Vill du bli bra...... Studera spelet & läs ALLT som går att läsa om poker...

Lycka till.

Skolavslutning idag, sitter här med en iskall Bowmore framför mig och väntar på att en pokerturnering drar igång om 4 minuter. Life's great!

Kom tvåa i en turnering precis och vann $70... iallafall något.
Hade jag inte gått på snubbens all in så hade jag kanske suttit här med $200 istället :(

korvgubbe skrev:
Rätt intressant(och skrämmande) att komma på sig själv att försöka spela "bra" och faktiskt hålla hyffsad standard en hel vecka.. gå plus flera kvällar i rad på småborden och sedan på fredag eller lördag kväll ta ett par öl, bli övermodig och bränna hela bankrullen på ett par korkade tokbets på större bord på mindre än en timme...

Det e det som e grejen, man måste ha tålamod och spela på låga bord för att "se" många händer och lära sig/utvecklas. Har en polare som spelade 2/4-bord och spelade inte högre förrän han hade 1,5 miljoner på rullen. Först då har man den erfarenhet som krävs för att kunna fortsätta att vinna på högre bord.

fick in min första färgstege idag K-9 i spader.. fick den redan på floppen.. men vann rätt bra på den ändå.. :D :banana

Talar för en vän.

http://www.everestpoker.com

Spelar in 0-3500kr/månaden, då både i verkliga livet + nätet. 500kr förra veckan, gårdagens stora tävling på everest vet jag ej placeringen på (plats 1 med 40 kvarstående spelare,prispott 500$).

Själv förlorade jag en ansenlig summa när jag satt med en säker hand. Färg, ess högt. Att fem, sju och nio i färgen låg som flopp brydde jag mig mindre om. Döm om min förvåning när vinnaren (som iof var med oroväckande aktivt) hade färgstege... Hur ofta händer det...

Tysken skrev:
Själv förlorade jag en ansenlig summa när jag satt med en säker hand. Färg, ess högt. Att fem, sju och nio i färgen låg som flopp brydde jag mig mindre om. Döm om min förvåning när vinnaren (som iof var med oroväckande aktivt) hade färgstege... Hur ofta händer det...

Andra? För ofta. Mig själv? För sällan.

Been there, done that.

ja är nog en sån där speltorsk :kocko

lyckades spela bort mer än 25000kr på ett drag av mina egna pengar men jag hade spelat ihop ca 75000 och det förlorade jag i ett drag :huvet

lova spela inte på fyllan :fyllisar det gjorde jag...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT