Nätdejting

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
2SG6S
Kära SH:are.

Jag har testat spray date under ca ett års tid. Detta gav inte det resultat jag är ute efter :tuttar. Har precis testat match.com men tyckte att deras användargränssnitt sög apdolme. Och fråga mig inte om shake my world, haha inte min grej med aktiviteter, eller vad tycker ni?

Fast jag kanske är ensam :va för alla här på SH verkar få borra direkct!!!1

Så led mig rätt i djungeln att hitta rätt nätdejtings site :tummenupp

ehy. slappna av, visa humor, lägg ner massa tid. behöver inte vara ett dejtställe. nightlife.se och likn funkar ju om man ligger i lite. :tummenupp

el är de så att du träffar dom men de blir inge mer? :huvet

Ser du ut dom på bilden kan du nog lägga ner sökandet.. :)

Min profilbild visar min snygga sida sedu:tungan

Det kanske handlar om tid helt enkelt, eller så kanske jag är lite väl ärlig när jag skriver:gnissla Fler tips :pussa

Krogragga! En gammal fin underskattad konstform. Kräver lite skills men det är inget som inte går att träna upp.

1. Självförtroende -Intala dig själv, jag äger det här rummet!
2. Skanna av rummet -vilka brudar ser på dig med ointresse eller är redan upptagna med att flörta med andra killar, glöm dem!
3. vilka brudar lirar i din egen liga - slösa inte bort tid med att ragga på nåt du inte kan få eller får dig att vilja åla dig ur ditt eget skinn på morgonen efter.

4.Det svåra -Hitta en naturlig infallsvinkel till att börja prata när det inte finns någon. Gå inte rakt på o kläck nån cheesy pick up line!
Kommentera musiken, drickat eller vad som helst. lite ögonkontakt och ett leende.
5. det sket sig.. deppa inte, det skiter sig allt som oftast. bara att träna på de sociala skillsen. det kommer att gå bättre med tiden.

Kan man inte träffa tjejer i verkliga livet så har jag svårt att se att det skulle gå bättre med nätdejting, men vad vet jag?

Ett tips i all välmening:
Allt handlar om att våga prata och vara dig själv, går du ut stenhårt för att ragga så skiter det sig antagligen men att ta kontakt med tjejer är inte direkt svårt.
Jag är ful som stryk men har inga problem med att få snygga tjejer intresserade.
Nu är jag förvisso förlovad sen 6-7 år tillbaka men att småragga är alltid kul så länge det är harmlöst, även vi killar behöver uppskattning ibland.
Kom ihåg att ALDRIG vara nöjd så ordnar det sig, sikta högt och se inte ner på dig själv. Nu låter det som att du ska spela dryg stockholmare men du ska inte ta i så att du spricker...

Ligg i som sjutton! på nätet, på krogen, i skolan, på jobbet, på grannarna, din vänners polares polare ja på allt! om de är din smak självklart! Mer än hälften kommer det inte hända ett skit med, 1/4 del kommer det bli lite mer kontakt men svalnar rätt snabbt, 1/20 del blir det lite mer med. men till slut kommer du bli tillsammans med en av brudarna och alla andra kommer gå i taket och många av dem önskar de vore den som var din tjej. Så leker du av dig, är tjejen du är tillsammans med nåt att fortsätta med så är det ju bra men annars har du ett par till som är sugna och tar gärna sin chans ifall du sköter dina kort rätt.

Att bli dissad av en brud är inte hela världen, kan bero på så många faktorer!

Som ex:
- Hon har kille.
- Har precis blivit sårad
- Precis träffat nån och blivit kär
- Nåt äckel var framme precis innan dig och fått henne att tappa lusten
- Gillar inte killar, föredrar tjejer
- Nyligen fått en könis så vill ligga lågt ett tag med killfronten
- Hennes ex. är där
- Nån av hennes tjejkompisar gillar dig, pökat med dig eller varit tillsammans med dig.
- Fått för lite kuk så hon glömt bort hur man beter sig mot killar ifall man vill att de ska borra
- Har kanske mens

Ja faktorerna kan vara många, många fler än de jag skrev upp, men det är som med Lotteri, spelar man inte så kan man inte vinna eller hur?
Ju mer man spelar ju mindre energi lägger man på förlusterna och drömmer sig längre o längre bort på den stora vinsten. Du kommer tycka det är skitkul efter ett tag att gå fram, du kommer kunna hantera situationen så bra så du har övertaget över bruden.

Men jag hoppas du inte har kvar det där skägget när du ska jaga, i all välmening!

68416045.wGDPMlLK.popcorn.gif
:rofl

Jag kan varmt rekomendera Lunarstorm

Tror det skulle gynna dig!

Word:fakta

Ligg i som sjutton! på nätet, på krogen, i skolan, på jobbet, på grannarna, din vänners polares polare ja på allt! om de är din smak självklart! Mer än hälften kommer det inte hända ett skit med, 1/4 del kommer det bli lite mer kontakt men svalnar rätt snabbt, 1/20 del blir det lite mer med. men till slut kommer du bli tillsammans med en av brudarna och alla andra kommer gå i taket och många av dem önskar de vore den som var din tjej. Så leker du av dig, är tjejen du är tillsammans med nåt att fortsätta med så är det ju bra men annars har du ett par till som är sugna och tar gärna sin chans ifall du sköter dina kort rätt.

Att bli dissad av en brud är inte hela världen, kan bero på så många faktorer!

Som ex:
- Hon har kille.
- Har precis blivit sårad
- Precis träffat nån och blivit kär
- Nåt äckel var framme precis innan dig och fått henne att tappa lusten
- Gillar inte killar, föredrar tjejer
- Nyligen fått en könis så vill ligga lågt ett tag med killfronten
- Hennes ex. är där
- Nån av hennes tjejkompisar gillar dig, pökat med dig eller varit tillsammans med dig.
- Fått för lite kuk så hon glömt bort hur man beter sig mot killar ifall man vill att de ska borra
- Har kanske mens

Ja faktorerna kan vara många, många fler än de jag skrev upp, men det är som med Lotteri, spelar man inte så kan man inte vinna eller hur?
Ju mer man spelar ju mindre energi lägger man på förlusterna och drömmer sig längre o längre bort på den stora vinsten. Du kommer tycka det är skitkul efter ett tag att gå fram, du kommer kunna hantera situationen så bra så du har övertaget över bruden.

Men jag hoppas du inte har kvar det där skägget när du ska jaga, i all välmening!

WORD! :Bugar

Om du letar något seriöst så...

* Sålla bort minst 85% av dom du tycker verka vettiga till en början.

* Skriv även till tjejer som inte har profilbild (dom mailar bilder sen).

* Om du kan tänka dig att få en unge på köpet så finns det många ensamstående mammor (dom är inte kräsna utan det räcker med lite bekräftelse så är du i hamn). Här pratar vi nog promille som innehar en gnutta sunt förnuft och vettiga värderingar dock.

* Var lite utmanande i din profil vad det gäller könsroller och lite grövre skämt. Det sållar ut de värsta BIBhäxorna och Fi/vegan/whatever som är icke önskvärt.

* Rak och ärlig, om du inte kan tänka dig ett förhållande med en tjej som inte gillar eller kan tänka sig att dressa sig som en french maid, skriv det!

* Tålamod, låt honan komma till dig. Är lite som en katt som måste vinna förtroendet för dig.

* Inse att nätet bara är ytterligare ett ställe att fiska på. Inte det enda.

* Var som en ål. Slingra dig lite och ställ motfrågor utan att svara på den du fick. Vänta en dag eller två innan du svarar på ett mail (klyscha, jag vet, men det funkar)

* Be inte rakt ut om hennes nummer. Skriv istället att det vore kul att få höra hennes röst någon gång, eller något annat halvsmörigt som går ut på att du vill prata med henne live.

* Om hon verkar för vettig så är det troligtvis fejk eller något dolt fel som inte tas upp i varudeklarationen.

* Var uppmärksam på vad hon skrivit och lägg det på minnet (eftersom du skriver med flera så är detta av yttersta vikt)!! Skämta och fråga om hennes intressen och sån skit.

Om du letar något tillfälligt/tömning...

* Leta upp tjejen som har mest bilder på sin klyfta och fråga om hon är sugen på stock.

* Ring med oregistrerat kontantkort.

* Var ALDRIG hemma hos dig.

Om du, mot förmodan, träffar rätt på nätet så är det bara att glömma allt ovanstående. Då flyter det på automatiskt ändå.

Nu var det iofs ett tag sen jag själv höll på med det där själv, men det är bara att prova dig fram och regga dig på alla sidor du hittar :tummenupp

Lycka till

Krogragga! En gammal fin underskattad konstform. Kräver lite skills men det är inget som inte går att träna upp.

1. Självförtroende -Intala dig själv, jag äger det här rummet!
2. Skanna av rummet -vilka brudar ser på dig med ointresse eller är redan upptagna med att flörta med andra killar, glöm dem!
3. vilka brudar lirar i din egen liga - slösa inte bort tid med att ragga på nåt du inte kan få eller får dig att vilja åla dig ur ditt eget skinn på morgonen efter.

4.Det svåra -Hitta en naturlig infallsvinkel till att börja prata när det inte finns någon. Gå inte rakt på o kläck nån cheesy pick up line!
Kommentera musiken, drickat eller vad som helst. lite ögonkontakt och ett leende.
5. det sket sig.. deppa inte, det skiter sig allt som oftast. bara att träna på de sociala skillsen. det kommer att gå bättre med tiden.

Då jag personligen scannar av markaden på krogen, och inser att typ alla brudar ser på mig med ointresse. Så föredrar jag att satsa så högt som möjligt(plötsligt händer det). Går fram till den snyggaste, frågar hur mycket en isbjörn väger. Får antagligen dissen, tar en shot. testar nästa. Diss igen. Ny shot osv. Men vad gör det? När man shot efter shot får "sämre syn" så blir tjej nummer 7 lika snygg som den första! Och man går hem lika nöjd varenda kväll, med världens pangbrud!!

Men tänk på en sak, ju snabbare du kommer hem och sätter på innan du nyktrat till. Ju snyggare tjej ligger du med!

Mötesplatsen.se eller vafan den heter kanske ?

Nää alltså nätdejting i all ära men satsa istället på irl direkt, börja lite försiktigt typ småflörta med nån tjej i kassa på ica där du alltid handlar.
Tjejer i tex skoaffärer och liknande får betalt för att vara trevlig med dig så dom kan vara lömska. Småflörta i mjölkdisken eller liknande, till slut får du kläm på vad som passar och inte passar att säga.
Det fina med att street-ragga är att tjejerna har inte försvarsmekanismen på som dom slår på då dom går på krogen. Många är less på det 7:e apfulla drägget som raglat fram och sluddrat att hon har dom finaste ögon han sett.

Läs kvällstidningar etc så kan du lätt hitta samtalsämnen och tjejer är inte intresserade av vad reinfeldt gjort eller vad börsen drar åt för håll utan mer typ hundar som kan källsortera.

Har inte så stor erfarenhet av nätdejting men det lilla jag provat så är det svårt att får tjejer intresserade. Jag lyckas 10ggr bättre irl.

Ska du bums ragga på nätet, försök att få henne att lämna ut sin msn utan att du frågar efter den rakt ut. Hon kommer till slut att fråga, eller har ni fått flyt i konversationen via mail så klaga på att det går segt att prata då kommer hon att lämna ut sin msn. Byter ni msn för tidigt i kontakten blir det aldrig bra, lär känna varandra lite först innan ni gör det.

Last edited:
Under några mörka vintermånader nåt år, då jag hade sanslöst tråkigt i väntan på våren, testade jag nätdejting. Mötesplatsen och spraydate var de två som hade någorlunda användbart gränssnitt.
Även om jag föraktar allt vad det heter som har med nätdejting att göra(majoriteten är våp, tragisk stämning, samt hela idén att gömma sig bakom en dator är inget som lockar) så kunde det vara värt ett försök. En hade ju inget bättre för sig.

Visst gav det utdelning. Fick en kk och en bestående tjejkompis ganska omgående.
Men jag upplever det som många av tjejerna på dessa sajter är missnöjda med att de hänger där, och låter det sätta tonen för mailsamtalen.
De verkar inte tycka om uppmärksamheten de får när killar skriver, jag gissar på grund av att de flesta killar är oslipade, taktlösa och allmänt patetiska i sitt skriveri, och att tjejerna då per association och automatik slänger upp en mur av otrevlighet i försvar.
Och det är verkligen någonting man bör vara medveten om innan man börjar.
Undvik om möjligt.
Om nära döden-kåt: Gör ett försök.

Edit: En märklig grej är att alla sajthelveten har som slogan "Sveriges största dejtingsajt".
Det känns ju rent spontant som att titeln borde vara begränsad till en sajt. :va

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...