Nätagg som tjuter...

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Jag har ett vanligt 350w nätagg, som sitter fast i mitt budget chassi!
Då alla komponenter som CPU, Graffe, och Chassifläkten är tysta så hade det varit skönt med ett litet tystare nätagg..

Frågan är då om man kan sätta in ett motstånd på fläkten, eller helt enkelt byta denna fläkt. Anledningen till att jag inte bytt det tidigare är att det enbart finns en fläkt på denna modell, och luften som den drar ut är riktigt varm, så jag är oroad för överhettning!

Finns det något smart alternativ, då jag har en 80mm fläkt över och lite sladdar? Eller är det bara satsa på ett nytt chassi med bättre nätagg?

Byt endast nätagget det går utmärkt....

Om du är lite teknisk och har tummen rätt kan du koppla ur den inbyggda fläkten och ersätta den med 80mm fläkten du har.

Se dock till att där är ordentlig luftström då dagens energikrävande graffekort gör att många budgetnätagg ligger på gränsen av vad de kan leverera och går därmed varmt.

Borsiin JR skrev:
Byt endast nätagget det går utmärkt....

Om du är lite teknisk och har tummen rätt kan du koppla ur den inbyggda fläkten och ersätta den med 80mm fläkten du har.

Se dock till att där är ordentlig luftström då dagens energikrävande graffekort gör att många budgetnätagg ligger på gränsen av vad de kan leverera och går därmed varmt.

Ja just det, det var det som var problemet...jag kan inte bytta nätagg! Det sitter fast i mitt budget chassi! fattar inte varför dom gjort så :huvet

om du inte kan byta agg byt låda.....
nu förtiden finns det nätagg utan fläcktar....fast dom är rätt dyra.

finns ju bra lådor som inte är så dyra typ antec motsv

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...