Nästan olycka.

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Ut och åkte bil idag, åkte på 70 väg, fin väg med lite kurvor och raksträckor blandat, i västeråsområdet. Framför mig ligger en mc, vi tuffar på i ca 90 kmt, normalt på 70 väg det... Jag ligger bakom och njuter av att titta på lite lagom nerlägg utan att ha bråttom alls, håller kanske inte tre sekunder, men tycker inte att jag ligger nära för den del. Vi kommre ut på en rätt lång raka, i slutet på den finns möjlighet att vänga av vänster. Då drar hojen på utav fan :yoparty samtidigt som han tänder vänster blinkers, jag fattar att han vill ha lite exstra avstånd för att svänga vänster utan påhälsing i rumpan. Jag släpper gasen och låter bilen bara rulla och motorbromsa. Hojen har god sikt, så för att vara snäll tilbaka så korsar han mittlinjen så att jag ska kunna öka hastigheten, framför allt så fattar jag at vi har sett varandra och vet att vi har kontroll på varandra. Jag kommer ifatt hojen eftersom han bromsar och jag ökar, tittar till i min vänstra backspegel, och vad fan ser jag, en biljävel kommer med en jävla fart och tänker köra om mig :mad: :4skrika fattar direkt, det här går åt helvete!!!! vad göra, bilen bakom har för stor fart, ok, jag tvärnitar så det ryker, kastar mig på tutan för att väcka hojen, när bilen passerar mig har den ca 15 m kvar till hojen, han har tack och lov fattat situationen, han lägger sig enda över på vitlinjen ut mot diket för mötande trafik, helt passerat mötande körfält med andra ord, god uppsikt dock. Bilen klarar tack och lov manöveren med en hel del slinger och kast, synd att den fan inte gick i diket... :gnissla Stannade och pratade lite med hojåkaren, skakis kan man kalla det, han hade tack och lov sett det redan innan jag tutade som en tok, annaars hade vi kunnat före en till till statistiken. Tror vi vart kompisar på nåt vis.... :pannkyss

Skönt när det går bra! :Bugar

Ja herrejävlar... tur att det gick bra... det gäller att vara observant i idiotdjungeln!

skönt att höra att det gick så bra som det gick, tycker att man hör om mc olyckor var dag nu, senast idag..

ta hand om er alla å lev väl i trafiken :pannkyss

sverige har inte vant sej vid mc förare än..

så sverige > :fatta!

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back