Nästan inte aj

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Motorcycle_stalls.gif

Så går det om man ligger och lökar på banan!:näsblod

Kan tänka mig att var svårt att skratta eller hosta efter detta.....

Dutch GP 2010 Assen

Killen dog inte, killen fick inre skador och frakturer.
tävling ifrån Holland. Ruskig krasch, men sådant har hänt förut och lika förbluffande varje gång att man överlever med brutna ben i kroppen. :brinnerup

[YOUTUBE-ID]e7weegLD3dE[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]uPODJwp2rmk[/YOUTUBE-ID]

Mycket pajasinlägg tycker jag!

Minns när det här hände, det var en mycket otäck olycka. Ser inget komiskt i det alls. Han hade dessutom väldig tur som överlevde.

Minns när det här hände, det var en mycket otäck olycka. Ser inget komiskt i det alls. Han hade dessutom väldig tur som överlevde.

har sett denna förr osså och jag håller med dig helt och hållet, finns inget roligt alls med denna olycka, mår lite illa av att se den.
så en massa "roliga" komentarer tycker jag inte alls passar här.
kalla mig gärna tråkig om ni vill.

Vad gör snubben? Vinkar han till någon eller höjer han handen för att signalera att hojen stannat?

han visar det internationella standardiserade varningstecknet för fara eller haveri......

Ja det var väl just något sådant som kom upp i hövvet att det var någon form av varning...

Är det ett standardtecken för racing också eller är det ett allmänt varningstecken? Om det inte finns någon schysst signal skulle det ju fixas :tummenupp

Han gör vad han och alla som tar licens får lära sig att göra om man får motorstop i samband med start. Utan att försöka starta hojen OMEDELBART upp med höger hand och därmed tala om för andra tävlande att han har problem!

Just startögonblicket är ett av de farligaste momenten vid rr-tävlingar just av denna orsaken att man inte alltid ser i tid. När man ser filmen där starten är filmad bakifrån är det lätt som ionsatt i ämnet att också förstå varför föraren som körde på killen varken såg eller ännu mindre han med att göra ett skvatt!

Ser inte heller något lustigt i förlöjligande kommentarer vid liknande olyckor! Så jag både hoppas och tror att dem beror på ren och skär okunnighet!

// Niklas

lite sen uppdatering, men....

det är inget unikt tecken för RR...

samma tecken använder man i Gocart & MotorCross bla.

vi använder det för fara eller liknande i grupkörningar på gata med.

Otroligt otäckt. Minns oxå det där.

Men... vaddå pajasinlägg?

Varför får man inte lov att skämta om saker tycker du? Eller vem
avgör vad man skämtar om? Kan du bidra som humorpolis för oss kanske?
Galghumor är något som hjälper många i vardagen. Finns väl inget som man inte får lov att skämta om eller?

D där tecknet brukar jag använda mig av i mitt arbete, fast då med pekfingret som högsta punkt, signalerandes mot chefen...:tungan

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back