(Nästan) 12:ar highchaire. Falun

Visst är det underbart skönt att slippa sitta på sin 2-hjuling mer än nödvändigt!?!?!? Jag bara njuter varje gång man är ut o åker & begriper inte hur ni pallar att åka varenda dag.. :D

Bire skrev:
Visst är det underbart skönt att slippa sitta på sin 2-hjuling mer än nödvändigt!?!?!? Jag bara njuter varje gång man är ut o åker & begriper inte hur ni pallar att åka varenda dag.. :D

Därför man tycker det är HUR kulsomhels!! sen blev det ju roligare här för typ en månad senn när hp , jw oxå skaffa motard plus att jag lärde mig att växla på bakan.
Fattar inte hur ni kan låta bli era?
Skaffar du motard e du fast du me :fakta

bröt knät ruskigt illa i februari..... har fått kör förbud av läkaren i 2 månader till....... men kört lite ändå sen nån måndat tillbaka... pallar inte att ta det lungt! men gör inte allt för seriösa övningar med tarsigt knä
jonas47 skrev:
Nice :tummenupp Varför har du inte åkt mer?

Jag tycker inte att det är SÅ skoj att åka så ja måste gni varenda dag.. Bättre o göra en tur på 20 mil/veckan eller nått istället för att (som ni) gni runt runt nere på stan o reta upp pensionärer & imponera på småflickorna :D Haha

Motard köper jag nog aldrig.. Det ska ÖKA när man växlar ner i 200, inte attackbromsa ;)

UnderDOG skrev:
Min polare vurpade i 60 utan handskar, han kanske har några bilder på sina händer om du vill se.
Även det tunnaste läder är fan bättre än att slita på din egen hud.

//A.

Skillnaden med eller utan handskar i högre farter är enorm. Välj själv: helt oskadd eller bli sövd för att få såren rengjorda med skalpell, sax och tandborste och sedan inte kunna lägga in en snus på typ 3 veckor. I slutet på Juli var det en kille som gick på öronen på E18 efter en bakhjulspunka och på hans händer fick vi SKRAPA bort asfalt direkt i såren med ett instrument som kallas "skarp slev". :skrämd Med handskar hade han kunnat jobba dagen efter.

Snälla snälla alla, använd skydd :tummenupp

/Hising

Mcbudet skrev:
bröt knät ruskigt illa i februari..... har fått kör förbud av läkaren i 2 månader till....... men kört lite ändå sen nån måndat tillbaka... pallar inte att ta det lungt! men gör inte allt för seriösa övningar med tarsigt knä

ajdå :skrämd hoppas det blir bra igen :tummenupp Inge kul att titta på!

Nurse Ratched skrev:
Skillnaden med eller utan handskar i högre farter är enorm. Välj själv: helt oskadd eller bli sövd för att få såren rengjorda med skalpell, sax och tandborste och sedan inte kunna lägga in en snus på typ 3 veckor. I slutet på Juli var det en kille som gick på öronen på E18 efter en bakhjulspunka och på hans händer fick vi SKRAPA bort asfalt direkt i såren med ett instrument som kallas "skarp slev". :skrämd Med handskar hade han kunnat jobba dagen efter.

Snälla snälla alla, använd skydd :tummenupp

/Hising

Vart o prova handskar idag :tummenupp

Shit Mc-budet... det va inte i går man hörde av dig!!!!
Hoppas du läkt ihop bra nu, så att du inte går sönder så lätt nästa gång...hehehe

Bire skrev:
Jag tycker inte att det är SÅ skoj att åka så ja måste gni varenda dag.. Bättre o göra en tur på 20 mil/veckan eller nått istället för att (som ni) gni runt runt nere på stan o reta upp pensionärer & imponera på småflickorna :D Haha

Motard köper jag nog aldrig.. Det ska ÖKA när man växlar ner i 200, inte attackbromsa ;)

Du måste nog prova för att förstå tjusningen.... Med en motard blir höghastighetskörning på landsväg rakt fram ointressant men man upptäcker en mängd andra roligheter som man inte varit i närheten av förut.... :D Det syns kanske på bilderna... :D :D :rock

Jo, det är säkert skoj att åka motard, men det är bara inte min grej ;) Har provat siddu.. ;)

Vad provade du för motard? Är det någon mer som har köpt?

Chefens Husky 400 -01 med 600 topp etc etc... var som att sparka en död gris i arslet iofs! ;)

Ska testa din vid tillfälle hp.. :D

jonas47 skrev:
Sant . Har vurpat typ 4 gånger nu på 1 månad. försa 2 gångerna tog jag i mot med händerna. det gör jag inte om!!

Och nu har du vurpat igen trist. Jag hörde att du iaf inte är svårt skadad utan bara rejält blåslagen. Vad hände igentligen? Och se till att läka ihop fort.

Då var det färdig12:at för den här gången...

Handskar är bra att ha liksom skinnkläder om man ska försöka upphäva tyngdlagarna. Tror nog Jonas kommer att skaffa detta till nästa säsong. Bilder på eländet finns för den som är intresserad. Det gick ju ganska bra trots allt även om det såg lite illa ut just när det hände...

http://www.eurofix.se/extweb/ryggen.jpg
http://www.eurofix.se/extweb/hand.jpg
http://www.eurofix.se/extweb/fälgen.jpg
http://www.eurofix.se/extweb/blekansikte.jpg

Bire skrev:
Jag skulle inte heller åka mer än nödvändigt om jag hade en 1100R :rolleyes: :crash

Aj som fan! Det där såg inte skönt ut :p Hade inte varit helt fel med en skinnjacka och ett par handskar kan jag tro... Man lär sig av misstagen :hej

,,därför jag ALLTID tar på mig HELA skyddsutrustningen!
Brorsan tar på sig jackan, och eventuelt skorna,, och hanskarna
är ett par vanliga tunna Flis Gore-Tex handskar,,,och ryggskena.
Om man tycker det blir för varmt,, så skit iat åka!
Och specielt om man ska leka, då är det väl ännu vettigare o ta
på sig skiten!

Men som dem sägger,, det där ser riktigt smärtsamt ut!
Hoppas han kryar på sig,, och lärt sig något!

Jonas körde med skydd när han vurpade. Men skydd har en benägenhet att flytta sig när man vurpar. Vad jag vet så annvänder han ryggskydd med axel och armbågs skydd mm.

Och vanliga goretex alt crosshandskar skyddar inte mycket.

Var och hälsade på Jonas igår på sjukan, omplåstrad och blåslagen. Hade fått nån smäll i höftpartiet så han kände inte när han var pissnödig....

Jo, han hade skydd. Skinnbrallor och en safetyjacket.
Kan säga att han var inte skrapad på benen men ganska
rejält på överkroppen, det var bara skit kvar av
safetyjackan.
MAO, det är bara skinn som gäller...

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!