Nästa licenskurs?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Gjorde mitt dagliga besök på lms.se för att se om något nytt kommit in om den kommande licenskursen.

Hittade detta på under nyheter 7/7 " roadracing kör licenskurs19/7 m.m." :tummenupp så det verkar som datum är satt, dock ingen uppdatering på sidan för kursen men det kommer väl om detta stämmer.

mloren skrev:
2288155 Gjorde mitt dagliga besök på lms.se för att se om något nytt kommit in om den kommande licenskursen.

Hittade detta på under nyheter 7/7 " roadracing kör licenskurs19/7 m.m." :tummenupp så det verkar som datum är satt, dock ingen uppdatering på sidan för kursen men det kommer väl om detta stämmer.

Det låter ju lovande!
Konstigt att det inte gått ut någon information till de anmälda.. :va
Man vill ju kunna planera lite när man reser långväga.
Dessutom verkar det som om de skall ha en avancerad förarkurs (à la förra året) samma dag. Hoppas vi slipper slåss om bantiden..
/B)

Vart står detta om licenskursen på LMS? Kan inte stämma, dels hittar jag det inte och dels sades ingenting på styrelsemötet i tisdags, bara förarkurserna nämndes.

Neutral skrev:
2289726 Vart står detta om licenskursen på LMS? Kan inte stämma, dels hittar jag det inte och dels sades ingenting på styrelsemötet i tisdags, bara förarkurserna nämndes.
Måste varit den här han menade, fast det är ju ingen licenskurs... missuppfattning kanske?

Neutral skrev:
2289726 Vart står detta om licenskursen på LMS? Kan inte stämma, dels hittar jag det inte och dels sades ingenting på styrelsemötet i tisdags, bara förarkurserna nämndes.

Saxat från följande sida:
http://www.lms.se/web/_pages/index.asp?NodeId=1&PageId=0&NewsId=163

"Det kommer att förekomma lite verksamhet på anläggningen. Bl.a kommer Vägverket att köra lite prov, speedway kommer att köra ett träningsläger 15-16/7, banracing kör en tävling 16/7, roadracing kör licenskurs19/7 m.m. Nu i helgen körs också Stångebroslaget. En stor endurotävling med uppåt 1500 startande. Det blir säkert en utmaning för sektionen i värmen. Den tävlingen körs i Prästtomta."

Det står tydligt:"roadracing kör licenskurs19/7"

men Web-redaktörn kanske har missuppfattat..

/B)

Som sagt står det i den länk som föregående skrivare hänvisar till.

Om detta stämmer vet jag inte, men jag var i kontakt med kansliet i början på förra vecka och fick då tipset att det blir troligen 19/7 eller 22/7.

Kanske är det så att det arrangemang som står för den 19/7 har haft för få anmälningar och därmed lämnat återbud.
Detta är en ren speculation från min sida men det borde rimligen klargöras viket som är riktigt.

Det där är den allmänna nyhetssidan, det är ju konstigt att det inte står något under rr-sektionen. Kontakta EazyLiving här på forumet, det är han som är ansvarig för licenskurserna.

Det står INGET under roadracingsektionen, vart den där nyheten kommer ifrån kan man ju undra...

19:e juli är det förarkurs (anmälan på http://forarkurs.mine.nu)
22:e Juli är det trafikövning (anmälan på http://bokning.46an.se)

Det är semestertider just nu och det verkar inte som att det kommer att kunna bli av en licenskurs innan juli's slut just för dagen åtminstone.

Nästa gång, kontrollera Roadracingsektionens sidor efter information.

//håkan LMS Roadracing Webmaster

håkan skrev:
2290029 Det står INGET under roadracingsektionen, vart den där nyheten kommer ifrån kan man ju undra...

19:e juli är det förarkurs (anmälan på http://forarkurs.mine.nu)
22:e Juli är det trafikövning (anmälan på http://bokning.46an.se)

Det är semestertider just nu och det verkar inte som att det kommer att kunna bli av en licenskurs innan juli's slut just för dagen åtminstone.

Nästa gång, kontrollera Roadracingsektionens sidor efter information.

//håkan LMS Roadracing Webmaster

Tack för infon, det är nog läge att någon sträcker upp den som lägger upp nyheter på LMS hemsida.

Eftersom det står på ren svenska med all tydlighet, citat:roadracing kör licenskurs19/7 under nyheter på första sidan förväntar man sig att det är riktigt.

Sen att inte sidan för roadracing blivit är uppdaterad i samma stund skulle ju kunna vara frukten av just semestertider.

Men tack för klargörandet då det är bra att veta om/när det blir då man lite mer grejer att planera under semestern, t.ex trippen till Sachsenring , 12-17/7 :tummenupp

jag håller med. Det är inte första gången det blir konstigheter.

Förra gången skrev de att licenskursen var inställd, men det var Rapido som hyrt banan för att kröa licenskurs och de ställde inte, LMS RR licenskursen som var en vecka senare var inte inställd.

Det stod bara "licenskursen till helgen är inställd", vilken helg? ... ska ta ett snack med dom dära när man är hemma igen från semestern

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman