Nästa hoj?

Okej, fattar dedär med att om ja krockar osv men vad skulle ni rekommendera att ja ska köpa?

Jag rekommenderar att du köper en trampcykel.
Det är nog en lagom nivå för dig att börja på, du behöver inte bry dig om trafikförsäkringar eller kolvbyten och hela sporthoj.com kommer att jubla.

Varsågod.
 
Vet inte riktigt om du har något i den här tråden att göra?
Hade din försäkring gällt om du hade skapat kaOs?
Vem hade blivit återbetalningsskyldig?
Vem hade fått skuldsanering?

Jag kan rekommendera dig att hålla dig OnTopic istället. Jag svarade på en fråga och det svaret krävde ingen motfråga. Den här tråden ska heller inte handla om min tid innan jag skaffade körkort.
Om du har problem med min rekommendation till TS så tycker jag att du ska skriva om det istället.
 
Jag kan rekommendera dig att hålla dig OnTopic istället. Jag svarade på en fråga och det svaret krävde ingen motfråga. Den här tråden ska heller inte handla om min tid innan jag skaffade körkort.
Om du har problem med min rekommendation till TS så tycker jag att du ska skriva om det istället.

Jag har problem med dubbelmoral, det är allt.
Din rekommendation till TS kombinerat med din bakgrund är just precis det.:smasha

Off-topic slut, I'm out!
 
Okej, fattar dedär med att om ja krockar osv men vad skulle ni rekommendera att ja ska köpa?

En kx500 har jag ju sagt! Fegis!

Ska du prompt fåna med en 2t 125cc cross så har du kolvbyte var 30:e timme som går på typ 1500-2000, oljebyte var 10:e som är desto billigare (typ 300 spänn), oljan går på typ 30 spänn per tank som kostar 150 spänn o räcker till kanske 1½ timma lugn körning, du kommer köra slut på ett däck för 1000-1500 på 3-4 timmar. Framdäcken håller mer än dubbelt så länge o kostar typ 700-1000 spänn. För att radda upp ett par av driftskostnaderna.
Det första du gör när du skaffat hojen är kolvbyte, eftersom alla som säger att de bytt kolv nyligen inte alltid gjort det. Hoppar du över det skjuter du troligtvis kolven, metallbitar rasar ner i vevhuset o ja, sen är det skitjobbigt. och dyrt.
 
Last edited:
Jag har problem med dubbelmoral, det är allt.
Din rekommendation till TS kombinerat med din bakgrund är just precis det.:smasha

Off-topic slut, I'm out!

Så trevligt att du är emot dubbelmoral. Det är vi nog alla.
Tråkigt att du är trångsynt nog att du inte kan förstå att åsikter och beteenden går att ändra på.
Tråkigt att du tycker att jag inte får ge rimliga rekommendationer till folk eftersom jag gjorde något utanför lagens råmärken för flera år sedan.
Tråkigt att du tycker att jag måste säga till TS att han ska köpa en cross och köra olovligt.
Tråkigt att du vara så insnöad på dubbelmoral att du verkar sakna sunt förnuft.

Är du lika hård mot dig själv? När du hamnar över hastighetsgränsen med 1km/h, ringer du då bärgaren, säljer hojen och slutar köra för gott eftersom du har utfört ett trafikbrott alternativt att du hela tiden förespråkar fortkörning?


TS. Om du vill spara pengar så kan nog en Yamaha DT125 vara något. De ska vara relativt skottsäkra såvitt jag vet. Körningen blir ju alltid vad man gör den till så vill du ha roligt så kommer du kunna ha det.
 
Är du lika hård mot dig själv? När du hamnar över hastighetsgränsen med 1km/h, ringer du då bärgaren, säljer hojen och slutar köra för gott eftersom du har utfört ett trafikbrott alternativt att du hela tiden förespråkar fortkörning?
Absolut inte.
Jag skulle aldrig köra för fort/extremt fort samtidigt som jag uppmanade andra människor att köra lagligt.
 
Trimmad moppe, helt normalt? En variatordriven pulka utan chassi eller bromsar som lätt gör 100+?
Finns inte heller en försäkring som täcker det som en sådan åstadkommer.
Sannolikt(av statistik att gå på) har en eller ett par av er i tråden endera trimmat sin egen och era egna ungars moppe.

Säger inte att grappen ska köra utan kort, men vett och sans kommer inte ur en lapp. Med de sagt får han ingen mer hjälp.

Eller jofan. Då CR500 inte växer på träd så kan en husaberg 650 motard va ett bra alternativ .
Det är ju lämpligt om den åtminstone har lampa och sånt som gör att den iaf ser laglig ut.
Att köra en vanlig cross på gatan, då blir det ett saa.. ringande hos frabbroblankaknapp. Ligg lågt, inte för mycket uppmärksamhet (håll igen våldsamma parkinsonryck i gasrullen, inga fräna brällällälllläll-brällällälllläll system) så kan det gå obemärkt förbi.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top