Nästa gång sparkar jag bort backspegeln

Thruxten

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
Moped (Slut på tramset)
Nu är det fan i mig sista gången jag tolererar sådana här idioters körstil.

Jag har planer ikväll där vi ska umgås goda vänner, dricka gott och bara ha det trevligt.. men vad lämpar sig bättre än att få bränna av en stund på hojen innan och dämpa suget en aning.

Åker ut en sväng och småkör, inga höga hastigheter och mår riktigt jävla bra... det är fredag, vädret är kanske inte det bästa men hemma väntar dryck on tjejen på att jag ska komma så vi kan åka iväg lite senare.
Allting väl so far tills att jag åker Torsgatan (huvudled) i skellefteå mot E4:an, kommer österut ifrån och skall åka söder i rondellen längre fram, jag visar vilket håll jag ska åt och lägger mig i rätt fil.
Jag tar mig igenom halva rondellen och blinkar höger för ett filbyte som sig bör och byter fil, väster ifrån alltså just efter refugen står en vit S40 som jag försöker hålla lite koll på (trots allt ser ingen jävel en när man åker hojj) och jag håller ett lågt tempo.
Mycket riktigt, tror du inte idioten i den vita volvon kör ut rakt framför mig precis när jag är påväg att lämna rondellen, jag tvingas kliva på bromsen, sladdar aningen med bakdelen men nyper fast fram och får stopp på fanskapet i sista sekund.. det är här det börjar.

Ursäkta uttrycket ni äldre här på forumet men GUBBJÄVELN i volvon tittar en sekund på mig sen fortsätter han bara att köra.... Jag känner bara hur blodet rusar till skallen på mig och hur jag blir rödare och rödare där jag står lagomt adrenalinfylld med hojjen, jag lägger i växeln kollar mig runt och bränner efter.
Till saken hör att han ligger i fel fil för han är påväg norrut (kom väster ifrån) och han verkar totalt ignorera att jag ligger bakom honom.. jag följer hur som helst efter han och försöker vinka in honom på en P ficka så jag får säga honom ett och annat men han bryr sig inte det minsta, jag lägger mig jämnsides med honom och pekar på rastplatsen längre fram men han gasar bara iväg fortare.

Jag lägger mig här just efter honom och ser att längre fram vid stoppljusen som finner sig brevid brandstationen i skellefteå är det rött!
Jag åker upp jämnsides och smäller till hårt utav helvete på förarsidans fönster och han rycker till som om han låg och sov.. han tittar lite på mig sedan hissar han ner fönstret och jag rycker upp mitt visir och börjar såklart leva jävul, jag kan inte återberätta allt vad jag sa men jag var väldigt nyfiken på vad i helvete han sysslade med, varför han inte stannar och kollar hur det gick med mig, varför han inte lagt nycklarna på hyllan tidigare, varför jag inte borde slita ut nycklarna ur bilen och köra upp dom i röven på honom osv..

han nickar knappt, inte ett ljud, inte en ursäkt ingenting, sen hissar han upp rutan och åker iväg för det har hunnit blivit grönt.

Vid det här laget tar jag beslutet att bättre åka hem än spendera ett par år i finkan för något man ångrar i efterhand men nästa gång kommer jag nog mest troligt inte att tveka en sekund på att antingen sparka bort backspegeln hans,
införskaffa mig en stor kätting och veva runt i luften för att sedan slå sönder bakrutan på biljäveln.

Jag blir så förbannat trött på att man ska behöva tänka åt andra trafikanter i olika situationer, nästan stanna och vinka fram dom före om man inte vill ha dom i sidan trots att man åker huvudled osv osv...

Nåja behövde ventilera av mig lite.

Jag skulle satsa på en spark för att få bort backspegeln. Ska man bli med i kjettingjenget så har de hårda inträdeskrav har jag hört.

Ett kjettingfäste fastsvetsad på ramen borde vara standard på alla hojar! :mad:

varför vänta?:mad:
skaffa en sån här fjäderbelastad "pik" eller vad det är för att krossa sidorutan snabbt sen in med handen bryt av nyckeljäveln och kasta hela nyckelknippan i diket en sån jävel ska bara ha stryk!

Låter som om du blinkade höger för att gå ut i ytterfil innan du passerade avfarten till Klockarbergsvägen?

Gör inte det.

Folk som står där och väntar tror man skall raka vägen ut och kör. Bättre att vänta med både blinkers och filbyte tills man är förbi.

Fick lära mig av en kompis är att det bästa man kan göra är att skriva upp reggskylten kolla upp vart killen bor, springa över en kväll med mejsel o hammare o slå ett par hål genom taket på bilen..sen kan man gotta sig med att han får släga upp ett par tusen för att få det fixat :D

Fick lära mig av en kompis är att det bästa man kan göra är att skriva upp reggskylten kolla upp vart killen bor, springa över en kväll med mejsel o hammare o slå ett par hål genom taket på bilen..sen kan man gotta sig med att han får släga upp ett par tusen för att få det fixat :D

2000 ungefär kostar det personen som gjort fel. Resten får Trafikskadeföreningen stå för, och de har väl i just det här fallet inte gjort något ont?

ja då får man komma på ngt annat bra då! Tänk positivt!

Bilförare är helt galna! :skrämd

Jag hade nog trajlat upp på bilen stampat ett hål i tacket och sen uiilat hela vägen hem! :TJET

Sånt där råkar man ut för några gånger i veckan samt prejningar av bilister som inte vrider på huvet när dom byter fil. Har därför bestämt mig att från och med nu så ska jag sabba varenda backspegel eller lampglas på de bilar som beter sig dumt mot mig.

Sånt där råkar man ut för några gånger i veckan samt prejningar av bilister som inte vrider på huvet när dom byter fil. Har därför bestämt mig att från och med nu så ska jag sabba varenda backspegel eller lampglas på de bilar som beter sig dumt mot mig.

:nicka

Stödhjul på knarren och spjälka benet med stålrör sen äre bara å röja loss! :yoparty

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna