Nästa besiktning 2099-12-31. Fyll på med vad ni har (bil eller mc)

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Härom veckan besiktigade jag äldsta hojen för sista gången om inget oförutsett händer.
Noterbart på den hojen bland mycket annat är att trots att jag körde på skånska saltvintervägar under 90-talet så finns det fortfarande inte en rostfläck på fälgarna.

1657571603915.png

1657537568198.png

Last edited:
A45D2DB5-B756-4DEE-BD8B-F4DD3F597DBF.jpeg

Världens bästa året runt-hoj. Trots att jag ibland kör på saltade vägar så har inte bromskolvarna gift sig med oken som utlovades i olika trådar här.
Original bromsslangar och kolvtätningar från 1982.
Vi gillar Svinto och autosol. :)

Ahh, så det är inte sant att den är besiktad för all framtid som det står i alla annonser på gamla hojar...

Men det är ju en liten stund kvar till nästa besiktning, så det skulle ju kunna vara idé att byta till ett bullrigare avgassystem nu, bara du sparar orginalet till nästa besiktning....

Jag har en blank ruta under "nästa periodiska besiktning".
Nej jag tänker inte fota mina regpapper.

:yoparty

Inte gammalt med ganska lustig.
Hade Volvo 850 som jag köpte begagnad.
Sedan hade BMW 800gs
Fick hem papper på att det var dax för besiktning
Tog Volvon och åkte till besiktningen.
Datorn där man skrev in sig var trasig.
Efter ett tag frågade en besiktningsmannen varför jag inte kom i på beställ tid. Svar kör in nu så fixar vi det.
Hm fick betala även fast jag gjort innan besiktningen.
Åkte hem och ringde upp besiktningen och frågade vad som händer.
Då frågar hon har du flera fordom.
Jaha lyckades besikta fel fordom.

Honda DAX ST70 72cc(ja mc) 1981 blå - Potentiellt bra skick om någon är intresserad att förgylla tråden med. ;)

Alltså den har sista bes. kvar att göra, jag har varken tid/ork eller intresse längre utöver att jag lagt grova pengar på en 945:a nu så OT

3 petad utan koppling, ettan uppåt vill jag minnas så säkert en HRC.
Fällbart styre, lyft den själv så ex. husbil/båt är möjligt om än tungt beroende på.
Alltid förvarats väderskyddat.

Registrerad och pappren finns.
Komplett, inget är fysiskt trasigt vad jag minns.
Halvljus 6V fung. ej Och jag har letat.. för 5-10 år sen.
Batteri (billigt).
Förgasaren behöver kärlek eller bytas, jag ville ha den OEM och inte så vass med nål och inställning. Inte sönderskruvad på något vis. Rätt inställd kan du kicka igång den med handen, true story och beprövat(säljaren som visa).
Hjul är tidsenligt snustorra men aldrig läckt, alltså inget att köra men prova under renovering kan fungera.
Klarat sig bra från rost.

Många nya japanska delar går att få tag på ännu, cmsnl (?)har kanske dom flesta.

Såld ny av Lelles enl. Riksarkivet, kopiorna som finns där är inte i helt roligt skick men lite data finns.

Längsta turen för mig är 4-5 mils pendling, tog med mig 0.5L soppa i petflaska och 0 5L vatten men behövde varken tanka eller släcka.. Bakhjulet på Enköpingsvägen(fötterna släpandes) helt ofrivilligt så kopplingen lär vara ok.

Ger inte bort den men ja, rätt person rätt pris om det inte blir anstormning :glömdet

Honda DAX ST70 72cc(ja mc) 1981 blå - Potentiellt bra skick om någon är intresserad att förgylla tråden med. ;)

Alltså den har sista bes. kvar att göra, jag har varken tid/ork eller intresse längre utöver att jag lagt grova pengar på en 945:a nu så OT

3 petad utan koppling, ettan uppåt vill jag minnas så säkert en HRC.
Fällbart styre, lyft den själv så ex. husbil/båt är möjligt om än tungt beroende på.
Alltid förvarats väderskyddat.

Registrerad och pappren finns.
Komplett, inget är fysiskt trasigt vad jag minns.
Halvljus 6V fung. ej Och jag har letat.. för 5-10 år sen.
Batteri (billigt).
Förgasaren behöver kärlek eller bytas, jag ville ha den OEM och inte så vass med nål och inställning. Inte sönderskruvad på något vis. Rätt inställd kan du kicka igång den med handen, true story och beprövat(säljaren som visa).
Hjul är tidsenligt snustorra men aldrig läckt, alltså inget att köra men prova under renovering kan fungera.
Klarat sig bra från rost.

Många nya japanska delar går att få tag på ännu, cmsnl (?)har kanske dom flesta.

Såld ny av Lelles enl. Riksarkivet, kopiorna som finns där är inte i helt roligt skick men lite data finns.

Längsta turen för mig är 4-5 mils pendling, tog med mig 0.5L soppa i petflaska och 0 5L vatten men behövde varken tanka eller släcka.. Bakhjulet på Enköpingsvägen(fötterna släpandes) helt ofrivilligt så kopplingen lär vara ok.

Ger inte bort den men ja, rätt person rätt pris om det inte blir anstormning :glömdet
2 frågor:
En fingervisning om vad som är ”rätt pris”?
Var ligger SUVcountry?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!