Nästa år blir det lite körning igen.

Jag kommer inte ha energi och pengar att satsa på 125, känns som man borde lägga sitt liv i det för att få till nått annars blir det mest tråkigt.

Lutar nog åt soffa nästa år så man mest kan hoppa upp och köra några varv för att det är skoj faktiskt.

Nu ska vi inte förstöra Crish Krasch tråd!

Men fan Sege, om man frågar Torkel är det ju inte dyrare att köra 125a än sp, ta dig nu samman och köp en racer!:mad:

Men fan Sege, om man frågar Torkel är det ju inte dyrare att köra 125a än sp, ta dig nu samman och köp en racer!:mad:

Nää och enligt Torkels vapendragare Jörgen Player Speical är 250 SP en mekfri klass...:näsblod

Åter till ämnet. Oehört vacker hoj. Inte ett dugg avundsjuk faktisk..:rolleyes:

Du var verkligen nere för räkning när du bestämde dig för att lägga hjälmen på hyllan. Hoppas lusten att köra är större nu. Det blir nog 125 för mig också tids nog.

Edit: dessa vore nog bra att montera innan du rullar ut på första träningen.

"Honda 125 GP crash protectors. Fits to standard fixing points. Protects hangers and levers in low side crashes. £16.00 + VAT."

Bifogat

• Honda 125 GP Crash Protectors(2).jpg
    Honda 125 GP Crash Protectors(2).jpg
    8.3 KB · Visningar: 333
Last edited:
Du var verkligen nere för räkning när du bestämde dig för att lägga hjälmen på hyllan. Hoppas lusten att köra är större nu. Det blir nog 125 för mig också tids nog.

"Honda 125 GP crash protectors. Fits to standard fixing points. Protects hangers and levers in low side crashes. £16.00 + VAT."

Dessa ska nog chris ha på sig i första starten, känga med stålhätta :D

Bifogat

• stålhätta.jpg
    stålhätta.jpg
    2.8 KB · Visningar: 331
Nää och enligt Torkels vapendragare Jörgen Player Speical är 250 SP en mekfri klass...:näsblod

Åter till ämnet. Oehört vacker hoj. Inte ett dugg avundsjuk faktisk..:rolleyes:

Det var den för mig:tungan
Och faktum kvarstår, ALLA delar är billigare och däckslitaget är mindre på en 125:a :fakta Sluta nu sura

Lite bakgrundsfakta hur det gick till när Chris Ash konverterade till tvåtaktstaliban.

Det började med att han köpte en überkittad gammal kantarellharv inför licenskursen på Knudan, hojen varmkördes och stolt rullade den blivande räcerföraren ut på banan, efter ett par varv på banan så lät det som om något ville komma ut ur motorn.

Paniken kom krypandes och Chris kör in i depån, han rusar fram till Jalle och ber honom lyssna på rasslet, Jalle lägger in en prilla och proklamerar med sin värmländska myndig stämma, den ä helt schluter i motorn Bôrje, därefter säger Jalle dom bevingade orden, kôp nytt rejsing sa kôsta.

Ventilras och tandgnissel gjorde att Chris konverterade till tvåtakt, detta enbart för att slippa ventilsallad.

/Sannsaga

Det var den för mig:tungan
Och faktum kvarstår, ALLA delar är billigare och däckslitaget är mindre på en 125:a :fakta Sluta nu sura

Jag hittar ju ingen 125:a ju!!!!!!

Edit några för 200000:- på IGKönigklasse, men det är liiiiiteee mer än vad en småbarnsförälder har råd med.

/Sleven

Nu är jag en hel människa igen, hade glömt hur fruktanvärt ballt det är med racers. Jag stod länge kvar i verkstan och bara tittade och kände på allt....

Jag kommer att gråta den dagen jag mular sönder det där kåpsetet, och det tar verkligen emot att tänka på att man måste sätta röda nummerbottnar på en så vacker hoj.....

Fast några andra dekaler blir det inte, och ingen lack.

varför köra 125 om man är "vuxen" ? jag förstår inte alls :confused:

Det är så gatåkare tänker ja.

Men 125cc är bara en diciplin av många i RR. Vilken man vill köra bestämmer man själv, efter ekonomi och intresse. Frågar du 100-meters löpare med varför dom springer den distansen och inte 10.000 meters loppen?

Den hojen Cris Ash köpte nu körde 1.40:0 på ett träningsläger på Cartagena. PRO-SBK förare som Linden, Hanson och Lilja körde 1.39:5 som bäst nu på träningsläger där i våras. Det är inga slöa hojar även om kubiken kanske låter mesig för gatåkare! Men det skiter alla raceråkare i!

CA är dessutom lika gammal som Världsmästaren i 125GP - Gabor Talmasci. Som även han kommer fortsätta med 125cc..

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...