Nästa Ålands-läger

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag kommer att åka över till Åland i nästa vecka och blir där ett tag och kör (mest landsväg dock - båda motarderna är under reparation). Då ska jag kolla med Nucke hur det ser ut med bokningar av Valborg (ungdomsgården i Söderby) och aktiviteter på banan.

De alternativ som står till buds nu och som jag ska se vad som funkar, är:

21-24 aug (allmän kart-uthyrning fortfarande)
28-31 aug (allmän kart-uthyrning fortfarande)
4- 7 sep (finsk/svensk rallycross 6/9, tävling i Kortedala 7/9)
11-14 sep (inget bokat vad jag vet)

De två första helgerna är det inga svenska SM-tävlingar och Vessingsboda verkar vara obokad - dock är det fortfarande allmän kart-utyrning som vi får samsas med. I början av september är det en stor rallycross-tävling på Vessingsboda och det kan eventuellt göra att det är fullt med husvagnar och skräp på kart-banan, precis som det var när det var cross-tävling. 11-14 september verkar det vara lugnt. Jag lägger körningen helst i samband med en helg, för att slippa ta ut så mycket semesterdagar (det börjar ta slut på mina nu).

Jag återkommer med info om vilken helg det blir, när jag är tillbaka runt den 10:e och börjar då ta emot anmälningar. Det mesta man behöver veta om krav på hojar, om boende m.m. finns på: http://irt.slu.se/tomk/sm/vessingsboda/

Om någon är sugen på att kika över någon dag och åka lite hoj, så kan jag förmodligen nås på +46(0)73-6125167 under semestern. Har nu påfyllt kontantkort så det ska fungera (betalar del av samtalet). Sänd gärna SMS innan med tidpunkt för telefonsamtal, för telefonen ligger nog avstängd i ryggsäck eller inomhus på något bord - jag har ju trots allt semester :) Det är lite svårt med övernattning i stugan denna gång, för hela familjen är där, men för den som kan tänka sig åka bara över dagen eller sover i bil/tält/bastun så...

Nå'n av helgerna i september låter bäst tycker jag! :) (Helst den första...)

Men huvudsaken är ATT det blir och att du, Tom, orkar jobba för att vi ska få ha kul! Förhoppningsvis har din supermopperäser blivit klar till dess också...

Yra Vera har slagit till igen... :rodnar Här går man och blir glad över att hitta möjlighet att åka igen, men så kommer jag något senare på att min hoj är lite upptagen den andra helgen i september och därmed inte bör åka till Åland den första helgen heller (något som jag kanske kan förhandla om iofs...)

Men hur som helst så "count me out, boyz"!!! :(

Om ni nu är intresserade av att veta VARFÖR min hoj är upptagen, så kör Krattan högst troligt SoS (Supermono) på Gelleråsen den helgen!

:hej

Yasha skrev:

Men hur som helst så "count me out, boyz"!!! :(

Men varför sålde han hojen då ?! Kan han inte plocka tändstiften på tre av cyllarna på Gixxern och köra med ? 250cc räcker väl ?

Nåja, vi får se vilken helg det blir bokat. Jag tror dock minst på första september-helgen pga tävling på folkrace-banan intill. Helst vill jag nog få till det sista augusti-helgen eller andra i september. Det är för få helger under sommaren!

ska läka först...

...men sen jävlar!
sista septemberhelgen låter bäst för mig, då hinner alla små ben bli hela.
//kraschraper
(som under omständigheterna mår bra)

Sista helgen där i sep. funkar för mig.
Blir lite svårt att hänga med annars..

/Stefan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...