Näsflöjtsorkester på SH?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Fick en näsflöjt i inflyttningspresent av min kille, blev faktiskt glad då jag samlar på flöjter! :)

Då slog det mig! :näsblod Det måste ju va fler än jag här på SH som har en näsflöjt! Själv hade jag vissa problem att få till låga toner i början tills jag fick förklarat för mig att man ska ha tungan långt bak i munnen då.

Tränar då och då för att kunna få till en skala på näsflöjten för att sedan börja lära mig sånger. Nån mer här som är lika knäpp som jag och tycker att det var en kul liten grej med näsflöjt?

Med risk för att bli totalt idiotförklarad men, vad är en Näsflöjt?? :confused:

Alx skrev:
2543686 Fick en näsflöjt i inflyttningspresent av min kille, blev faktiskt glad då jag samlar på flöjter! :)

Då slog det mig! :näsblod Det måste ju va fler än jag här på SH som har en näsflöjt! Själv hade jag vissa problem att få till låga toner i början tills jag fick förklarat för mig att man ska ha tungan långt bak i munnen då.

Tränar då och då för att kunna få till en skala på näsflöjten för att sedan börja lära mig sånger. Nån mer här som är lika knäpp som jag och tycker att det var en kul liten grej med näsflöjt?

Klart man har en näsflöjt:tummenupp Håller just nu på att öva in alla Iron Maidens låtar.

Kia skrev:
2543706 Med risk för att bli totalt idiotförklarad men, vad är en Näsflöjt?? :confused:
www.snor.nu

Last edited:
Jag har en näsflöjt. Förutom den har jag en köttflöjt också. Spela, någon?

Edit: Helvetes piss-urbantigerjävel.

Det tog ju inte lång tid innan det här ballade ur! :tungan

Kia kolla in www.snor.nu för mer info! :tummenupp

AndreasNo :FU

Man spelar med näsan, därav en näsflöjt! Inget annat! :rodnar

Last edited:
Jag har en näsflöjt. Fast jag kommer nog aldrig lära mig spela på den. Det gör ju ont!:näsblod

/Känslig

SuperMicke skrev:
2543712 Klart man har en näsflöjt:tummenupp Håller just nu på att öva in alla Iron Maidens låtar.

Bara de tidiga låtarna hoppas jag, då dom fortfarande var bra! :mattias

Anneli skrev:
2543773 Jag har en näsflöjt. Fast jag kommer nog aldrig lära mig spela på den. Det gör ju ont!:näsblod

/Känslig

Säker på att du har aplicerat den på rätt sätt då? :va

Last edited:
Jag har också beställt en på snor.nu, men den har inte kommit än, trots att det är ett par veckor sedan, en blåsning?
Får jag tag på snubbarna bakom snor.nu ska dom få en snyting!

Alx skrev:
Säker på att du har aplicerat den på rätt sätt då?
Klart jag har, jag har bara en näsa. Att mitt näsflöjtsexemplar har en vass plastskarv är inte mitt påfund, men jag har säkert fått ett måndagsexemplar.
GuW skrev:
2544325 Jag har också beställt en på snor.nu, men den har inte kommit än, trots att det är ett par veckor sedan, en blåsning?
Min budget-näsflöjt kommer just från snor.nu. Det tog lite längre tid än vad det skulle bara.
AndreasNo skrev:
näsflöjt ska tryckas upp i näsan inte i röva...
...och hur just du kom fram till det vill jag verkligen inte veta.

Mattias skrev:
2543724 Jag har en näsflöjt. Förutom den har jag en köttflöjt också. Spela, någon?

Edit: Helvetes piss-urbantigerjävel.

Äh, du kan ju redera hans inlägg och ta åt dig äran ;)

En sak i taget. Jag har fullt upp med min nästrombon (som härstammar ur den gamla dragtrumpeten, som med sitt namn faktiskt för tankarna just till att flöjta).

Anneli skrev:
2544455 Klart jag har, jag har bara en näsa. Att mitt näsflöjtsexemplar har en vass plastskarv är inte mitt påfund, men jag har säkert fått ett måndagsexemplar.

Du kan inte ta och fila lite försiktigt på den vassa kanten? Man kan ju inte bli världsartist om man får ont när man spelar, då blir det ju deppmusik hela tiden...

app ap ap! :mattias VARNING utfärdas härmed!!

Katrin mellkvist gjorde ju fel genom att förväxla sin oboe mot en kiöttfleiut!
Som Farbror Barbro så rättvist påpekade: "-sluta sug i strut'n nö, Katrin!" Oboe och näsflöjt skall blåsas, ICKE kiöttfleiut!

Tycker den ser ut som en sexleksak med mindre lyckad design:

Bifogat

• näsflöjt.gif
    näsflöjt.gif
    25.3 KB · Visningar: 141
*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa