Närmsta jag har varit på o smälla...

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
-och detta pga att en IDIOT till människa springer ut i vägen demonstrativt när vi kommer 4 hojar i lagom march-tempo.

Dangerous Dave får först vejja och kommer 2 cm från honom, sedan jag likaså.
Gubbfan springer altså ut allt vad han har när vi kommer i runt 80 knyck (landsväg) och ställer sig mitt i vägen. Vi snackar liksom inte 100m innan vi kommer, utan 10 meter. VÄLDIGT nära olycka... Vad har vissa i huvudet?
Ryktas om en annan i närheten som står o kastar spadar o verktyg när man kommer lite för fort också.

Jag skulle nog begrundat att samla styrkan, återvända och prata vett med gubben.

Stannade ni inte? Det gjorde jag en gång när en gubbe gick ut i vägen och började veva.
Han blev rätt spak när jag frågade vad han höll på med. :-)

//Anders.

Hur pucko får man bli? Trodde han att han var stålmannen eller? Hoppa upp på vägen framför ett gäng hojar....vilken idiot :kocko

Man ska fan ha en missil på hojen som man kan avfyra på sånt som kommer ivägen, sen är det bara att gasa genom eldklotet.

Vi snackar 130-kilos-kille. Överdriver inte. Jag blev så chockad att jag inte hann reflektera över det 500 meter senare vid stop-tecknet.
Fick bara fram "Jä-a dåre..."

Kay skrev:
Vi snackar 130-kilos-kille. Överdriver inte. Jag blev så chockad att jag inte hann reflektera över det 500 meter senare vid stop-tecknet.
Fick bara fram "Jä-a dåre..."
Du var rädd! Så äre!

Mycket vanligt att en snubbe springer ut med en kratta i högsta hugg kring "Lügnern-ring" här i krokarna. Likaså en snubbe som brukar hoppa ut i höjd med Töllsjö. Dom är la trötta på alla as som låter så mycket :rolleyes:

Å andra sidan rör det sig om ett förbipasserande ljud under en liten stund av dagen...

Nä, idioter det finns, gött att ni inte körde in i honom, eller väjde av vägen.

Swedie skrev:
Du var rädd! Så äre!
Klart jag var. Jag har självbevarelsedrift... :)

Hållundan: Jisses... aja, din hoj ligger i lä nu när det gäller ljud förresten. I say no more. Filmbevis kommer :P

På en torsdagsrunda förra året så va det en kille som kom utspringades med en planka i högsta hugg när vi paserade deras hus.

Finns mycket sjukt folk.

Polarn vart i det närmaste överfallen av en galen bonde med högaffel som sprang rakt ut framför hojjen hans i en by här uppe. Inte trevligt...

maxximus skrev:
Var var detta nånstans? Så att man vet när man kör förbi där nästa gång.
E det på väg till Häckeberga?

Japp... Vet inte var, känner inte till området bra än. Gasar bara... Men det var mellan en gård och kohage. :rolleyes:

Idioter!!

Personer som uppträder på detta vis är en ren trafikfara. Tur att ni inte körde in i honom. Man kan till viss del förstå att de blir irriterade om det kör mycket trafik i hög hastighet förbi deras hus. Men om man ligger i 80 på en landsväg så kan han omöjligt ha "sett" att ni körde för fort, möjligen störde han sig på ljudet :kocko . Det finns för många "hobbypoliser" som gör som dom vill. Tyvärr....

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!