Närmast förestående licenskurs ???

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
R6 02
Eftersom jag tydligen är helt inkompetent vad gäller att söka på detta forumet och på klubbarnas hemsidor undrar jag helt enkelt om någon vet/tror sig veta/anar/spått i kaffesump när den i tiden närmaste licenskursen hålls (i Sverige) ?

På LMS står att info om detta kommer i mars, FMK....tja ganska skralt med info där. KMK verkar inte lita på internet som ett lämpligt sätt att hålla kontakt med medlemmar eller blivande sådana.

//Peter

Froven skrev:
2658280 Eftersom jag tydligen är helt inkompetent vad gäller att söka på detta forumet och på klubbarnas hemsidor undrar jag helt enkelt om någon vet/tror sig veta/anar/spått i kaffesump när den i tiden närmaste licenskursen hålls (i Sverige) ?

På LMS står att info om detta kommer i mars, FMK....tja ganska skralt med info där. KMK verkar inte lita på internet som ett lämpligt sätt att hålla kontakt med medlemmar eller blivande sådana.

//Peter

De flesta licenskurserna hålls i början av April, innan dess är ju vädret ganska osäkert. Jag körde den 3:e april i år på gelleråsen, då var det 3+ och regn. Gänget som körde två dagar tidigare fick vänta på att få banan plogad först :-)

Det är önskvärt att vi har en 2dagarskurs i april och fredagen före B-racet.

Från LMS-rr mötesprotokoll.

Alx skrev:
2658303 Det är önskvärt att vi har en 2dagarskurs i april och fredagen före B-racet.

Innebär ovanstående att man teoretiskt kan delta i licenskursen på fredagen och delta i B-racet dagen/2 dagar senare ?

//Peter

Froven skrev:
2658308 Innebär ovanstående att man teoretiskt kan delta i licenskursen på fredagen och delta i B-racet dagen/2 dagar senare ?

//Peter

Japp, det stämmer bra det.

hållundan skrev:
2658319 :tummenupp

Hoppas att man kan ta del av info i god tid innan!

Det hoppas jag med, mer info i mars står det ju. Beror väl lite på banan också förstås.

Någon som vet när/var/av vilka licenskurserna anordnas i Skåne (Knudan/SRW funkar)?

Edit: Våren 2007 alltså.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back