Näradödenupplevelse

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Puuh!

När jag var på väg hem från jobbet så var jag en hårsmån i från att hälsa på en mopedist. Som tur var upptäckte jag att det var en moped i sista sekund, men jag blev helt kall och det gick rysningar genom hela kroppen. :skrämd

Nån annan som varit med om nåt liknande?

ehm...jag har åkt i fullfart med en moppe mot en bil för att försent upptäcka att bromsarna inte funka...lyckligtvis gjorde bilens det...då vart man lite skackis...

Jocke W skrev:
ehm...jag har åkt i fullfart med en moppe mot en bil för att försent upptäcka att bromsarna inte funka...lyckligtvis gjorde bilens det...då vart man lite skackis...

Öhh... Han menar nog att han nästan vinkade åt en mopedist.

Been there, done that, got the scars to prove it... :huvet

Tur för dig SuperMicke att du hann ångra dig. Annars hade du blivit dömd till att för evigt fått stå och vinka på mopeder i Hades! :brinnerup

:D

åkte ut ur en korsning idag, och en mopedist försökte köra ikapp mig, så jag lät honom just påbörja omkörningen, och då vred jag på gasen utavhelvete å drog i väg på bakhjulet, jag tror killen blev rätt så förlamad av ljudet från hojjen, kollade i backspegeln och såg honom vingla ett tag på vägen.
:D :lol :rofl
nu kanske dom slutar lyfta upp händerna i luften varje gång dom ser mig för att jag skall wheela :hihi
big-gun rocks!, :hihi

Eh, har faktiskt redan lyckats en gång... Men det va i motsol så det är förlåtet :D

Dom hälsar ändå aldrig tillbaxs, de flesta är så dryga, svårt o fata det där med vinkningar...

Det är rätt kul när man möter en moppe nu på våren, ser ut som dom ska köra av vägen för att dom måste glo nått så fruktansvärt när man komemr på en hoj, hehe...

Penguin skrev:
Tur för dig SuperMicke att du hann ångra dig. Annars hade du blivit dömd till att för evigt fått stå och vinka på mopeder i Hades! :brinnerup

:D

Well... It's better to rule in Hades, than to serve in heaven... :yoparty

Lurch skrev:
Öhh... Han menar nog att han nästan vinkade åt en mopedist.

Been there, done that, got the scars to prove it... :huvet

jaha haha aja..*går å gömmer mig*

DwD skrev:
åkte ut ur en korsning idag, och en mopedist försökte köra ikapp mig, så jag lät honom just påbörja omkörningen, och då vred jag på gasen utavhelvete å drog i väg på bakhjulet, jag tror killen blev rätt så förlamad av ljudet från hojjen, kollade i backspegeln och såg honom vingla ett tag på vägen.
:D :lol :rofl
nu kanske dom slutar lyfta upp händerna i luften varje gång dom ser mig för att jag skall wheela :hihi
big-gun rocks!, :hihi

Heheheh, klockrent! :rock

Jag blev då hälsad på av en TL1000 idag trots att jag satt på min "moppe" på 125cc :D Det var imponerande, inte ofta sånt händer ;)
Är lite väl kallt än för att åka fyrcylindrigt, var väl runt 0 grader just, å fortfarande is på vägen ;D

Under min övningskörningsperiod använde jag en gång moppen för transport till en körlektion, och jag hade skinnstället på mig. Då blev jag hälsad på av minst en stackars hojåkare som jag kommer ihåg. Vet inte om han upptäckte sitt misstag. :D

Hahaha..Värst vad ni är taskiga mot moppe-åkarna! :lol
Tur att man inte har någon längre...
Men förövrigt borde ni kanske iaf ha jätte lite respekt för dom? Jag menar det är ju fortfarande nästa generations mc-åkare!

tycon1 skrev:
Hahaha..Värst vad ni är taskiga mot moppe-åkarna! :lol
Tur att man inte har någon längre...
Men förövrigt borde ni kanske iaf ha jätte lite respekt för dom? Jag menar det är ju fortfarande nästa generations mc-åkare!

Men det roliga med mopedister är att dom tror att dom kan köra ifrån en. :dummer

Blev omkörd av en moped för inte sålänge sen, kom från ingenstans o då tänkte jag "NU JÄVLAR!", fasen va han fick stora ögon när jag körde om han med min skrikande 125a med 10000 rpm på varvmätaren, han vinglade lite om man säger så. :D

Men jag blev omkörd!! vilken skam!!! :gråta

Jag gjorde detta ödesdigra misstag idag också :(

Fast jag kan nog skylla ifrån mig lite iom att det var en silvrig scooter som liknade en scooter jag sett på 250cc framifrån PLUS att jag hade solen i ansiktet :7peta

Jag vet en mopedist som hade en nära dödenupplevelse idag.

Jag rullade lungt i morsans S80 och han åkte ca 100m framför mig på en 30km/h väg när han helt plötsligt åker över i motsatta körfältet och stannar. När jag åker förbi börjar han rulla igen och långsamt börjar han köra om mig. När han är ca 30cm framför mig så svänger han tvärt in och jag blir ju genast rasande. Vad tänker pojken med? Har han dödslängtan?!?! :kocko

Iaf så tuta jag på honom för att markera. Då vänder sig grabben om för att kolla bakåt samtidigt som han bromsar. Som tur var hade jag redan börjat bromsa för att öka avståndet. Annars skulle grabben varit mos!

Vad tänkte han med egentligen? :fatta!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage