Nära skjuter ingen hare..

Status
Ej öppen för fler svar.

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Hoj
Svart FZ1-S
Farbror blå är ju en figur alla sporthojare innerst inne bävar för, man kan ju aldrig riktigt vara helt säker på att dom inte står bakom nästa buske o lurar.

Körde i söndags på 90 väg i en låt oss säga "högre" hastighet, väljer nog att inte säga hur mkt när jag helt plötsligt såg en V70 med fullt blåljus o tuta komma stormandes bakom mig, trodde givetvis att det skulle bli en körkortslös sommar :D

Som tur va så var dom ute på utryckning o körde bara förbi mig efter att ja kvickt bromsat ner till 90.

Hjälmen var ju lite extra svettig när man väl kom hem kan man säga :D

Någon mer som varit med om liknande?

Tiv

Kan väl inte gått så himla fort om en sur v70 kom ikapp :krama
Men visst känner man igen det, dock bara om man själv kört bil.

Och sen kallar du de som kör i regn för idioter med dåligt omdöme?

haha jag visste att den skulle komma upp, och ja, jag vill fortfarande påstå att regnkörare har dåligt omdöme ;)

Var o en tar väl ansvar för sitt eget skinn så att säga.. jag uppmanar ingen att ta efter mig.

Om du minns så klagade jag på att folk fick de o låta som om de vore riskfritt att köra i regn o vattenpölar som kan dölja grus, kälhål med mera, vilket det fortfarande inte är :P och inte detta heller, varken för kropp eller kk.

Tiv

haha jag visste att den skulle komma upp, och ja, jag vill fortfarande påstå att regnkörare har dåligt omdöme ;)

Var o en tar väl ansvar för sitt eget skinn så att säga.. jag uppmanar ingen att ta efter mig.

Om du minns så klagade jag på att folk fick de o låta som om de vore riskfritt att köra i regn o vattenpölar som kan dölja grus, kälhål med mera, vilket det fortfarande inte är :P och inte detta heller, varken för kropp eller kk.

Tiv

Ja alla resonerar vi på olika sätt.
Jag står dock fast vid att den som blåser på i dubbla angivna hastigheten på allmän väg visar sämre omdöme än någon som kör i regn...

Ja alla resonerar vi på olika sätt.
Jag står dock fast vid att den som blåser på i dubbla angivna hastigheten på allmän väg visar sämre omdöme än någon som kör i regn...

Jag kan väl iaf erkänna att det är farligt, något som ni alla var väldigt motvilliga till att göra ang regnkörningen, speciellt i detta vår-Göteborg fullt av grus o gropar överallt.

Det visar väl iofs på ett mer moget tänkande från min sida om något lilla gubben.

Vill dock oxå påpeka att Mark avslutade den här diskussionen i den andra tråden, tänker inte försöka övertyga någon att tycka som mig.

Kärlek på dig oxå!:krama

Tiv

Jag kan väl iaf erkänna att det är farligt, något som ni alla var väldigt motvilliga till att göra ang regnkörningen, speciellt i detta vår-Göteborg fullt av grus o gropar överallt.

Det visar väl iofs på ett mer moget tänkande från min sida om något lilla gubben.

Vad jag minns så var det ingen som påstod att det var ofarligt. Däremot reagera nog många på att du ansåg att man körde i regn för att visa sig tuff och då var patetisk, enligt dig. Att sen starta en sådan här tråd tycker jag är riktigt märkligt.

Att du sen anser dig vara mognare genom att köra fort än någon som kör i regn visar mer på omoget tänk ifrån dig.

Mina 2 cent. Nu skall jag inte spamma här mer.

Last edited:
Som tur va så var dom ute på utryckning o körde bara förbi mig efter att ja kvickt bromsat ner till 90.

Oavsett väta eller hastighet skulle jag inte rekommendera någon att "bromsa kvickt" när man fått polisen bakom sig. Antingen har de redan iaktagit din framfart (mätt fart / sett buset), eller så är de ute på annat uppdrag. Allra helst om de är ute på annat uppdrag så tar polisen "sats" när de gör en omkörning och i det läget vill man absolut inte bromsa precis framför dem.

Det bästa är att lugnt slå av gas och ge plats för eventuell omkörning, stannar de bakom kan man kika efter blå/röd blinkande lampa i grillen som betyder "stanna" (vilket inte blåljuset på taket gör).

Mvh
Danne

Vill dock oxå påpeka att Mark avslutade den här diskussionen i den andra tråden, tänker inte försöka övertyga någon att tycka som mig.

Kärlek på dig oxå!:krama

Tiv

Jag har inte varit delaktig i någon tidigare diskussion ang regnkörning eller köra-fort-som-fan.
Det enda jag reagerade på var ditt påpekande om att de som kör i regn är idioter för att sedan starta den här tråden.

Något jag dock undrar är varför folk tillåts att kapa en tråd obehindrat? Vad pratar vi om egentligen? Att jag ser skillnad på hög hastighet i regn / torr asfalt? Det gör jag fortfarande.

Har ni några yttligare funderingar på det är ni välkomna att skicka mig ett pm med era synpunkter, annars är det bara att hålla käften o diskutera det tråden handlar om.

Tiv

Något jag dock undrar är varför folk tillåts att kapa en tråd obehindrat? Vad pratar vi om egentligen? Att jag ser skillnad på hög hastighet i regn / torr asfalt? Det gör jag fortfarande.

Har ni några yttligare funderingar på det är ni välkomna att skicka mig ett pm med era synpunkter, annars är det bara att hålla käften o diskutera det tråden handlar om.

Tiv

Precis, vafan tror ni dethär e nån typ av diskussionsforum eller?? för helvete skärp er nu!

Fan va coolt att du drog snutten Tiv, du skulle sparkat backspegeln med, kanske nästa gång :yoparty:yoparty:yoparty

Oavsett väta eller hastighet skulle jag inte rekommendera någon att "bromsa kvickt" när man fått polisen bakom sig. Antingen har de redan iaktagit din framfart (mätt fart / sett buset), eller så är de ute på annat uppdrag. Allra helst om de är ute på annat uppdrag så tar polisen "sats" när de gör en omkörning och i det läget vill man absolut inte bromsa precis framför dem.

Det bästa är att lugnt slå av gas och ge plats för eventuell omkörning, stannar de bakom kan man kika efter blå/röd blinkande lampa i grillen som betyder "stanna" (vilket inte blåljuset på taket gör).

Mvh
Danne

Helt rätt, det kanske lät som om dom låg precis bakom mig men så var inte fallet :) Annars hade jag givetvis inte tvärnitat.

Sen är det väl iofs så att polisen mäter snitthastigheten om dom inte kör med laser? Borde inte en snabb inbromsning i det läget sänka medelhastigheten och på så sätt rädda kortet eventuellt? :P

Tiv

Precis, vafan tror ni dethär e nån typ av diskussionsforum eller?? för helvete skärp er nu!

Fan va coolt att du drog snutten Tiv, du skulle sparkat backspegeln med, kanske nästa gång :yoparty:yoparty:yoparty

Kul att folk inte ens vet vad det innebär att kapa en tråd.

Seriöst, vad ligger medelåldern på här egentligen?

Snutten? Du menade väl snuten hoppas jag? Eller tänkte du på din napp?

Tiv

Last edited:
Seriöst Tivook.
Släpp sargen och kom in i matchen.
Först påpekar du hur dumma alla som kör i regn är sedan denna tråd.
Hur tror du folk uppfattar dig?
Sen till råga på allt blir du irriterad för att folk påpekar det hela.
Frågan är kanske.
Hur gammal är du? :gråta

Men grattis till att du fick behålla kortet. Hoppas de tar det nästa gång.

Seriöst Tivook.
Släpp sargen och kom in i matchen.
Först påpekar du hur dumma alla som kör i regn är sedan denna tråd.
Hur tror du folk uppfattar dig?
Sen till råga på allt blir du irriterad för att folk påpekar det hela.
Frågan är kanske.
Hur gammal är du? :gråta

Men grattis till att du fick behålla kortet. Hoppas de tar det nästa gång.

Ja du, om du hade läst allt jag skrivit så kanske du hade begripit vad det är jag försöker säga.

Hög hastighet på våt väg skall ej förväxlas med detsamma på torr.

Känns det klart nog för dig att förstå nu eller?

Ljuset e på men ingen e hemma, suck.

Tiv

Tivook: Skriv saker som gäller denna tråd i tråden och skicka inte en massa PM om att du vill göra upp. Vad är det med dig?
Startar du en tråd som pekar på hur omogen du är så får du allt tåla att du får lite kommentarer!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien