Nära, nära...

Napoleon

Vill ha en riktig sporthoj
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
ZZ-R
Va' ute och åkte lite hoj när jag ser en billängre fram(100m) som skall korsa min väg, den skall in på en väg på min sida.

Den står där och väntar på att jag skall åka förbi, tror jag. När jag närmar mig(30m kvar) kör fanskapet ut för att svänga, men stannar med fronten mitt i mitt körfält ! :mad: (hon måste sett mig innan eftesom hon stannat, kanske ja' körde för långsamt :crash !!!)

Jag brukar dock ligga långt till höger vid denna typ av 'möte' så det gick bra denna gången...

Va' inte långt ifrån att köra efter idioten och fråga va' hon höll på med. Det fick dock räcka med en sur blick. :kulspruta

/n

därför tänker jag mej att alla andra medtrafikanter är ÄLGAR när jag är ute o åker. De kan göra vad som helst när som helst utan någon som helst logik bakom sitt agerande.

Om du hade tänkt dej att billisten där var en älg, vad hade du gjort då? och du skulle inte blivit det minsta förvånad över dess agerande...

Den med älgar gillar jag :D

Gumman stod alltså på samma väg som jag åkte, men med nosen mot mig. Hon kanske trodde jag va' en moppe eftersom jag lågt så långt till höger :confused:

/n

Hepp, skönt att gick bra..

Det gäller att förutse alla möjliga idiotdrag från bilister.

Ett stort problem idag är alla moderna moppar som ser ut som motorcycklar från håll.. Även jag har svårt att identifiera dem ett tiotal meter från mig ibland, har full förståelse att bilister ibland mistar exempelvis en R1:a med en EU-moppe framifrån. Helljus har man provat köra med i ren frustation efter en "close call", men då är varannan bilister på ljustutan vid möte :confused: Brukar vinka på dem, "hejhej, va BRA att du ser mig" men efter ett tag tröttnar man o går till halvljus igen.

Det borde gå att göra moppar mer identifierbara med någon sorts udda belysning fram, tror det hade minskat liknande misstag..

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back