Nära döden upplevelse..

Ok, läskigt.. men min nära döden upplevelse i år var nog närmre:

kör slangen i södra länken, 240 ca med min fd blade *pang* kedjan smäller, styret störtar ned snett - ramlar av hojjen men hänger kvar i styret.. Ligger bredvid hojjen, å håller i mig i styret, på sladd, och fortfarande 230+ och jag bara skriker, "neeeej", tror det är slutet, hinner tänka på mamma. å hur ledsen hon skulle bli....

Får sladd, som bettar tag - rakt in mot betongen, hänger i styret å ser 197 på mätarn precis i "betong-syningen", där svartnar det å jag trodde jag dog, fortfarande helt hängandes i styret. Får tillbakakast ut i vägen igen, släpar skorna i backen på höger sida om hojjen, klättrar sen upp i sadeln, å rullar tills jag stannar.

Sätter mig i väggrenen - med mitt "fetaste knäskrap" (knäskrapa betongfundamentet..) knäcker en öl, hade ett sexpack sofiero under sadeln, hinner dricka 5 burkar innan bärgaren kommer.

Sen hem.. dan efter drevar jag ner den utan helvete med ny kedja å allt. Sen ut igen :tummenupp

Att krocka me en älg i 50 känns mer som "en stor mjuk vante" -citerat b. gustavsson på idrottsgalan

:3freak

Last edited:
IronMike skrev:
Ok, läskigt.. men min nära döden upplevelse i år var nog närmre:

kör slangen i södra länken, 240 ca med min fd blade *pang* kedjan smäller, styret störtar ned snett - ramlar av hojjen men hänger kvar i styret.. Ligger bredvid hojjen, å håller i mig i styret, på sladd, och fortfarande 230+ och jag bara skriker, "neeeej", tror det är slutet, hinner tänka på mamma. å hur ledsen hon skulle bli....

Får sladd, som bettar tag - rakt in mot betongen, hänger i styret å ser 197 på mätarn precis i "betong-syningen", där svartnar det å jag trodde jag dog, fortfarande helt hängandes i styret. Får tillbakakast ut i vägen igen, släpar skorna i backen på höger sida om hojjen, klättrar sen upp i sadeln, å rullar tills jag stannar.

Sätter mig i väggrenen - med mitt "fetaste knäskrap" (knäskrapa betongfundamentet..) knäcker en öl, hade ett sexpack sofiero under sadeln, hinner dricka 5 burkar innan bärgaren kommer.

Sen hem.. dan efter drevar jag ner den utan helvete med ny kedja å allt. Sen ut igen :tummenupp

Att krocka me en älg i 50 känns mer som "en stor mjuk vante" -citerat b. gustavsson på idrottsgalan

:3freak
Satan....det lät inge kul. Men hur fick du platts med 6-pack bira under sadeln? :va

Blanco skrev:
Satan....det lät inge kul. Men hur fick du platts med 6-pack bira under sadeln? :va
Tro det eller ej, men jag hade 6-pack bira. Ett par sneakers dojjor, en ihoprullad skjorta, och ihoprullade kostymbrallor, under sadeln vid det tillfället.

*packåsna*

:)

IronMike skrev:
Tro det eller ej, men jag hade 6-pack bira. Ett par sneakers dojjor, en ihoprullad skjorta, och ihoprullade kostymbrallor, under sadeln vid det tillfället.

*packåsna*

:)
Tur att inte farbror blå kom och tittade efter 5 pilz. "Jag var nykter när det hände, det är säkert."

Å fy fan, ja d kan man lungt säga... Kunde gått riktigt illa...

Min mormor och morfar hade också ett tillbud med älg, dock en rätt udda. Den hade stoppat i sej en massa jäst frukt och ramlade över deras grannars hammock och somnade = )

får man alltid höra när man är där = )

Prästen skrev:
Min mormor och morfar hade också ett tillbud med älg, dock en rätt udda. Den hade stoppat i sej en massa jäst frukt och ramlade över deras grannars hammock och somnade = )

får man alltid höra när man är där = )

:rofl :rofl

När jag var liten så fick jag låna ett trumset som jag aldrig behövde lämna tillbaka. Ägaren körde sporthoj in i en älg och dog, han skulle gifta sig. Ingen rolig historia alls.

Käkade älggryta igår, hehe,det kändes riktigt bra, även ur trafiksäkerhetssynpunkt...kanske räddade ngn från olycka :tummenupp

sladden99 skrev:
Kom just hem... Måste skriva av mig lite..

små kallt å mörkt..

Kom körandes i ca 120, då ja ser en liten (stor i jämförelse med mig) älg vid högra sidan av vägen som tydligen ska över vägen..

Börjar mer lr mindre panikbromsa. bakhjules låser sig, så ja släpper lite på bakbromsen..
Som tur är så väljer älgen att vända 1-2 m från mig.. Så ja klarar mig precis.. :) Hade han forsatt över så han ja plockat honom... Hade aldrig hunnit stanna..
Hadde väll runt 50km/t när ja körde förbi honom.. Men d kan göra riktigt ont ändå...

Tur där! Man vet aldrig med djur! Det brukar vara värst i gryning och skymning då djuren är mer i rörelse, men inget man kan ta fasta på då de kan komma närsomhelst.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti