Nära döden upplevelse

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Sen provkörde jag en TLS "Streetfighter" i umeå igår, styggare bygge får man leta efter, garanterat ensammen om toppkåpan :kocko 45k för en 99:a omkullagd med jävligt ful lack är det värt det ? Nja jag är skeptisk men nu till poängen satan i gatan vilken nära döden upplevelse jag fick, låg bakom en volvo 240 vid vajerräcken har god marginal på vänster sida om bilen bestämmer mig för att köra om petar ner en växel och ger gas, va fan tror ni bil-jäveln gör svänger ut och slår i med backspegeln i min högra armbåge, hade jag haft lägre fart hade han "klippt" mig och locket hade fått vara stäng på kistan på begravningen. Var så jävla förbannad att jag visste inte vad jag skulle göra tog inte regnummer eller nånting, men ser ni en röd 240 kombi i umeå trakten med 4 st fyrkantiga extraljus på takräcket ge honom en rejäl jävla känga från "Two"
:mad:

Bara för att det inte är olagligt så betyder det inte att det är smart. Men ja, det var väl dumt av bilföraren. Gjorde han det med flit så borde han få ballarna avslitna av en same.

Var med om en liknande sak med en stor grus bil. Han låg och seg körde i 50 på en 70 sträcka så jag orkade inte ligga bakom. Såg till att jag låg bakom honom en stund och visade mig för att vara säker på att han såg mig, blinkade tom med ljuset innan jag körde om. Såg även i hans sidospegel att han tittade bakåt. Och vad fan gör han, jo han prejar mig nästan av vägen :mad: Blir så jäkla förbannad så jag åker ut frammför honom och sänker farten succesivt tills dess att han stannar, parkerar hojen och går runt för att fråga honom vad fan han syslar med. Då säger idioten att han inte såg mig trots att jag hade ögonkontakt med honom i backspegeln :mad: När man stöter på sådana idioter så förstår man att det kan gå hett till i trafiken ibland :huvet

jag upplever att bilförare har blivit väldigt mycket bättre på att släppa förbi en på dessa vajervägar. förra sommaren släppte dom nästan aldrig förbi mig, men nu håller dom ut till höger som fan så att man kan smita förbi.

sen måste jag bara sägen för tusende gången, jag fattar inte hur ghostrider vågar hålla 290km/h mellan vajerräcke och bil i skitsmå luckor. jag vågar köra om i kanske 130 när bilarna håller åt höger.

sånt händer nästintill dagligen för mig i jobbet....
kör jag om så ser jag till att ha marginaler! och är det nån som prejar mig med mening så är risken stor att bakspegeln ryker!
det mest tagiska är att folk inte fattar att dom sitter med 1700kg plåt runt sigoch massa ballonger som löses ut men en mc åkare har ett skinställ som skydd...
har stannat och frågat folk vad i helvete dom håller på med och att det är mitt liv dom leker med! vissa har blivit skärrade och sagt förlåt och vissa bara förbannade.... men så fort dom kliver ur bilen så har dom ingen plåt som skyddar längre! dock har jag både arbågsskydd/knäskydd,ryggplatta och hjälm även ett par carbonförstärkta handskar på mig! har aldrig hamnat i slagsmål för en trafiksituation än så läge... och hoppas man slipper!

bmwjohan skrev:
jag upplever att bilförare har blivit väldigt mycket bättre på att släppa förbi en på dessa vajervägar. förra sommaren släppte dom nästan aldrig förbi mig, men nu håller dom ut till höger som fan så att man kan smita förbi.

sen måste jag bara sägen för tusende gången, jag fattar inte hur ghostrider vågar hålla 290km/h mellan vajerräcke och bil i skitsmå luckor. jag vågar köra om i kanske 130 när bilarna håller åt höger.
Den som kör om vid enfiligt vajerräcke har kastat tärningen :fatta!

BMW R90s skrev:
Det är väl så att det är mcåkaren som lägger sig i billistens körning i ett sådant läge :rolleyes:
nope!

Inte om det finns plats för hojen att köra om bilen på och sen prejar bilen upp en i räcket!

Nu är du allt ute och cyklar.

Som någon sa innan, det finns inget som lagligen hindrar att ett fordon kör om ett annat i samma körfält, så länge det finns plats. Plats finns det om man visar varandra tillbörlig hänsyn och respekt i trafiken. Kan man inte visa det så kan man lämna in lappen per omgående.

Bilister som försöker vara jourhavande polismän är det värsta som finns.

Du kanske tycker det är helt rätt att svänga ut lite för att visa motorcyklisten att det minsann inte alls finns plats och att han ska hålla sig bakom?

BMW R90s skrev:
Det är väl så att det är mcåkaren som lägger sig i billistens körning i ett sådant läge :rolleyes:

Pejo skrev:
Nu är du allt ute och cyklar.

Som någon sa innan, det finns inget som lagligen hindrar att ett fordon kör om ett annat i samma körfält, så länge det finns plats. Plats finns det om man visar varandra tillbörlig hänsyn och respekt i trafiken. Kan man inte visa det så kan man lämna in lappen per omgående.

Bilister som försöker vara jourhavande polismän är det värsta som finns.

Du kanske tycker det är helt rätt att svänga ut lite för att visa motorcyklisten att det minsann inte alls finns plats och att han ska hålla sig bakom?
Jag försöker bara peka på riskerna med att göra oväntade saker i trafiken.
Eller som ett gammalt djungelordspråk säger;
Först i böj väljer spår!

Visst finns det risker, men i en omkörning är man två som får ta ansvar, inte bara den ena parten!
Gammalt djungelordspråk : Det krävs två för att dansa tango !

BMW R90s skrev:
Jag försöker bara peka på riskerna med att göra oväntade saker i trafiken.
Eller som ett gammalt djungelordspråk säger;
Först i böj väljer spår!

med tanke på Regel #1 "Alla bilförare är idioter", så bör man ju inte köra om när det är enkelfiligt, man kommer för nära... :gnissla

KawaChris skrev:
med tanke på Regel #1 "Alla bilförare är idioter", så bör man ju inte köra om när det är enkelfiligt, man kommer för nära... :gnissla

jag kör inte om en bil på en enfilig vajerräckesväg förens jag ser att bilisten har sett att jag ligger bakom och vill om och att han då håller ut till höger.
jag är också mycket noga med att ge en tydlig tummenupp till alla bilister som går till höger och släpper förbi mig :tummenupp man måste ju visa hur tacksam man är att dom hjälper till

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8