Nära döden upplevelse igår

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Igår skulle jag och några kompisar till en sommarstuga och fira skolavslutningen... Skulle skaffa lite bastuöl så vi hade fixat så att jag hamnade att åka efter ölet till grannbyn... Eftersom vi redan var sena och hade all annan packning på så hade jag bråttom och for iväg i rejäl fart (ca. 110km/h) mot grannbyn glad i hågen... när jag hade åkt ca 1km så stannade motorn och bakhjulet totallåste sig på asfalten :va

Då trodde jag att den skar så jag tryckte in kopplingen efter den första chocken... ingenting hände fortfarande sladdade hojen på vägen och tillsist stannade efter ett långt svartstreck... så ser man hur sovsäcken som hade varit fastknuten i pakethållaren har trasslad in sig mellan hjulet och stänkskärmen :4skrika

Fy fan va man var rädd den här gången!

Uppdatering med bild på svartstrecket kommer senare.

PS. sovsäcken lösgjordes genom att jag växlade ner till ettan och två kompisar stod och drog i säcken medan jag slirade på kopplingen och varavade som fan.

Tur att du klarade dig oskadd, men någon nära döden upplevelse var det ju inte riktigt...

KawaF3771 skrev:
OM jag skulle ha vurpat i 110 skulle det ha varit sämre...

Bild :yoparty

Usch fan... Skrattretande är ju att sovsäcken (!) är det som satte stop för hjulet. :tungan

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...