hade två sköna upplevelser förra veckan. den ena när en sl-buss på värmdöleden in mot stan plösligt i panik fick för sig att byta fil i 110 km/h på mig och min passagerare utan att titta i sidospegeln för att det kommer en annan buss från en påfart, man känner sig snabbt rätt sårbar när man ligger jämnsides med ett stort busshjul o allt plötsligt kommer åt ens håll.
den andra i fredags när föraren i en bil på en liten landsväg verkade få ett hastigt infall att köra "no hands" varpå bilen snabbt kommer över på min sida av vägen helt o hållet och då var vi ca 40m från varandra, jag färdandes i ca 70 o han likaså. hinner bromsa ner lite som tur var och han väjer snabbt tillbaka mindre än 20 meter från mig. sen dunkade hjärtat på bra fint!
den andra i fredags när föraren i en bil på en liten landsväg verkade få ett hastigt infall att köra "no hands" varpå bilen snabbt kommer över på min sida av vägen helt o hållet och då var vi ca 40m från varandra, jag färdandes i ca 70 o han likaså. hinner bromsa ner lite som tur var och han väjer snabbt tillbaka mindre än 20 meter från mig. sen dunkade hjärtat på bra fint!
Kanske hade det varit bättre att svänga över i motsatt körfält då han inte hade någon bil bakom, risken hade ju varit att fåntratten svängt tillbaka samtidigt som jag svänger och man blivit klistrad i fronten på en BMW.