Nära att bli överbackad av lastbil idag.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date
igår var det en som bytte fil framför mig utan att blinka.

Det kan ni skriva ner i nån bok...

igår var det en som bytte fil framför mig utan att blinka.

Det kan ni skriva ner i nån bok...

Antecknat!

Själv blev jag påbackad 2006 men jag lyckades hålla den upp men helvete vad jag fick ta i:näsblod

Den killen hade för många ögon på sig så han blev nervös men inget hände med mig och inget med bågen.

Jag skulle ge vad som helst för att höra trådskaparen ringa detta samtalet till Tony... :tummenupp

Skulle det vara Mia som svarar så var snäll, hon är riktigt trevlig.

Om man inte ser bakåt, låter man inte bli att backa då?:va

Undrar om det är därför det ofta står bak på lastbilar att man inte ska stanna närmare än tre meter...?

Mosade själv en fiesta grundligt som parkerade ända upp i röven på min trailer när jag stannat för att fråga efter vägen i Ludvigshafen. Jag märkte det inte ens och fiestan såg ut som den gått tre säsonger i folkrace eller nåt...

Undrar om det är därför det ofta står bak på lastbilar att man inte ska stanna närmare än tre meter...?

Mosade själv en fiesta grundligt som parkerade ända upp i röven på min trailer när jag stannat för att fråga efter vägen i Ludvigshafen. Jag märkte det inte ens och fiestan såg ut som den gått tre säsonger i folkrace eller nåt...
Ja hade han fällt ner liften också så hade jag blivit riktigt förvånad:)

Innan man sliter upp luren kan man med fördel gå fram med sitt svarta visir, slita honom ur bilen och tala om för honom på trottoaren vilket duktig trafikant kan han är..

..givetvis i lugn och samtalston.

givetvis... EFTER man hoppat jämnfota i ansiktet på stolpskottet :D

Upp i röven är kanske dumt men brukar du backa utan att se dig för?
Det är trots allt en bil vi pratar om. Jäkligt puckat

Upp i röven är kanske dumt men brukar du backa utan att se dig för?
Det är trots allt en bil vi pratar om. Jäkligt puckat

Jag passerade gåendes bakdelen av min lastbil på väg tillbaka till den efter att jag frågat var jag skulle åka för att lasta. Medan jag hoppar in igen parkerar den sluga föraren ända in mot trailern och jag kan omöjligt se fiestan. Tilläggas bör att detta hände på en LASTBILSPARKERING. Jag stod sist i raden av LASTBILAR och behövde därför backa ca en meter för att kunna komma ut.
Blev fälld för detta och fick betala men tom polisen som kom ut tyckte att det var en smula komiskt.

Vet inte vad du har för handskar men ja rekomenderar ngn med Titan förstärkta knogar... hade det hänt mig hade han haft glaset i knät o :finger i nyllet!!
:yoparty

Jag blev påbackad i fjol, det gick bra med oss men volvons plastkofångare sprack.

Det var ingen budbil/lastbil så han var skyldig att titta att det var fritt bakåt.

Har som regel att alltid försöka ställa mig så jag ser i lastbilens backspegel då vet jag att man syns..alla som klagar på lastbilschaffisen..sätt er i en lastbil själva så får ni se hur sikten är bakom dig.Gäller även hur stor plats vi tar i rondeller o korsningar.Finns inge värre än herr eller fru jag måste förbi..

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025